Supra mk3 Trim

Metaphor
20 november 2007 · 40 Inlägg

Hej!

Har lite funderationer då jag läst lite om mk3.
Det sägs att det inte går att chiptrimma dessa.
Vad gör man för att öka de ca 240hk orginal till ca 300 eller något liknande?
Vad måste göras för att bilen ska vara hel även när man kör med 300hk?

Måste koppling  bytas då till något mer slitstarkt?
Har hört att om man ska köpa en mk3 så ska den vara renoverad med stålpackning med arp bultar och dragna med moment för att toppen inte ska flyga det stämmer?

Är sugen på en mk3 men vill höra lite om vad folket tycker om den bilen.  Lätt trimmad för vettiga pengar?

svenb
20 november 2007 · 13 Inlägg

Supran är ganska lätt trimmad ja, ska du bara ha runt 300 hästar så är det 3" downpipe med 3" elbow, uppgraderad ic typ mk4 original Intercooler och ställbar bränsletrycksregulator som gäller, en fuel cut defender kan också vara bra att ha!

min bil är nog till salu för rätt peng när jag plockat ihop det sista på motorn!

/ Jonas

Metaphor
21 april 2008 · 40 Inlägg

Vad gör fuel cut defendern riktigt?

Ekan_
24 april 2008 · 41 Inlägg

Ja skulle ringa han som byggt världens snabbaste mk3 och fråga om tips. Här har du hans mobilnr 0738110814 Anders heter han. Lasse supraslakts motor har han byggt. Googla på lasse supraslakt och kolla hans bil. Mvh Robin

Senast redigerat av Ekan_ (24 april 2008)

roxe Jesus didn´† Tap
25 april 2008 · 1 146 Inlägg

Det är lättrimmat upp till 300Hk i alla fall.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
TrehundraZX
25 april 2008 · 9 Inlägg

Snacka med TurboTias... han kan det där wink Heheh... han hann knappt få körkortet innan motorn sköt smile
sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang