4383
Sök

12" bas till hemmabio

plattsättare!
804 Inlägg
29 december 2007
#21
jag är nöjd med mitt biosystem jag kör på system one från www.brl.se

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

726 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#22
Blomsterberg skrev:
jag är nöjd med mitt biosystem jag kör på system one från www.brl.se

du har nog inte läst frågan riktigt..

förresten va ja inne och kollade på www.nardik.se nu och tänkte på den: JBL GTO 1202D
bashögtalare 2x2 Ohm . hur tror ni den fungerar jämfört med infinity basen? har bestämt mig för att lägga en beställning i börjna av nästa vecka så vore väldigt tacksam för ett vettigt svar snart:)


21 761 Inlägg
29 december 2007
#23
Den skulle nog också fungera. Jag tror faktiskt inte att det skiljer så hemskt mycket i frekvensgången hos de tre basar som du funderar på (GTO1202D, GT4-12, Infinity), de spelar säkert ungefär lika djupt i den lådan.

Men eftersom jag inte har provat någon av dem så blir det tyvärr bara gissningar utifrån hur det ser ut i ett beräkningsprogram.
Senast redigerat av Drönirettab (29 december 2007)

726 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#24
Drönirettab skrev:
Den skulle nog också fungera. Jag tror faktiskt inte att det skiljer så hemskt mycket i frekvensgången hos de tre basar som du funderar på (GTO1202D, GT4-12, Infinity), de spelar säkert ungefär lika djupt i den lådan.

Men eftersom jag inte har provat någon av dem så blir det tyvärr bara gissningar utifrån hur det ser ut i ett beräkningsprogram.

okej så det är i stort sett smak sak om man ska välja någon av JBL basarna eller Infinity basen?


21 761 Inlägg
29 december 2007
#25
Ja, det tror jag. Alla tre basarna flyttar ungefär lika mycket luft också, tillräckligt mycket för att få flåsljud i en 3" port iaf. Men det sitter väl någon form av konisk tratt i lådan antar jag, då fungerar det nog.

Dessutom är det vid ganska låga frekvenser som risken för flåsljud uppstår (nedanför 40 Hz),"vanlig" musik brukar inte innehålla så mycket såna frekvenser.

21 761 Inlägg
31 december 2007
#26
Fast det där är PA-element, inte för hemmasubbas. smile

21 761 Inlägg
1 januari 2008
#27
Nja, 12" PA-basar spelar normalt sett inte så djupt i en så pass liten låda. Bilbasar, däremot, kan spela ganska djupt.

726 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
#28
jaa vart ska ja kolla nu då? som jag fråga innan , vilken tycker ni om JBL basen eller infinity basen som e tidigare i tråden?


1 400 Inlägg
1 januari 2008
#29
Infinity 7 dagar i veckan

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com


Sök