2936
Sök

När tycker ni man kan kö för fort?

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
21 november 2007
Brukar ligga i 110 km/h för de mesta .. alltså på 70 och 90 vägar då.
Är de högre hastighet som 110 eller mer så ligger jag 130-150.

Men generellt 110-120 på "normala" vägar.

Btw, finns/fanns de inte 130 vägar?

12 086 Inlägg
21 november 2007
När man har brottom lr när hastighetsgränserna är för lågt satta smile

76 Inlägg
21 november 2007
Jag tycker att man kan köra för fort överallt där polisen gör det.
Eftersom de inte har mer körutbildning än en vanlig trafikant...

Alla är olika bra på att köra bil, olika bra/säker bil osv.
Tycker det är ologiskt att alla ska följa samma hastighet.
Varje gång man ligger å gnisslar tänder bakom en gubbe i merca... roll

The Price I pay, For the Games I play, BITCH!

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
21 november 2007
Såg på Topgear idag att på landsvägar i England så är det bara 4% som är olyckor skapade av Farten. Borde vara nått sånt i sverige med. Att olyckor sällan är fart relaterade.

Själv så kör jag

30 = 30
50 = 50-70
70 = 70-100
90 = 90-160
110 = 110-200

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
21 november 2007
När ...och OM man kör om mig på motorvägssträcka då jag lyssnar på black metal i mustangen får då i helvetes jävlar går det undan smile...håller alltid 10-20 km/h över hastighets begränsningarna utan om jag kör förbi en sketen skola eller liknande, detta inte för att vara häftig på ngt sätt, utanför att det står mp/h på min mätare, tänker ej på det plus att jag alltid startar väldigt tidspositivt smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

674 Inlägg
21 november 2007
Om man nu bortser från begränsningarna så att köra för fort, tolkar jag som att man kör utan koll & kontroll,  Hastigheten då spelar ingen roll om den är 30 eller 300... Vet man inte vad man gör så vet man inte helt enkelt..    cool
Senast redigerat av Ramrod (21 november 2007)

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
21 november 2007
VBNicke skrev:
När hastighetsgraderingen inte räcker till längre.. skämt o sido. Personligen tycker jag fortkörning är okej så länge det inte finns risk för att någon annan skadas.

Helt riktig filosofi!   cool

With great freedom comes great responsebility

SLK
610 Inlägg
21 november 2007
När det INTE är snö/regn/dimma, dvs när det är fint väder och man har bra däck, motorväg.....

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 november 2007
C-line skrev:

Hur vet du att polisen inte har mer körutbildning än oss "vanliga"?

Så du får skjuta folk bara för att polisen får det också?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
21 november 2007
John87 skrev:
C-line skrev:

Fruktansvärt dålig jämförelse. Polisen har många timmars skjututbildning men knappt någon alls körutbildning. Finns poliser som går polishögskolan som knappt kan framföra ett fordon.

Dessutom innebär det inte per automatik livsfara att köra 0,01km/h över hastighetsgränsen medans att trycka ev en pistol innebär liftsfara för alla inom 1,5km radie (D-max)

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
21 november 2007
Tycker det är helt ok att köra fort om man kör med hjärnan. Dvs. anpassar farten efter rådande förhållanden.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

2 230 Inlägg
21 november 2007
så länge man vet att man kan hantera hastigheten och väglaget så spelar det väll ingen roll vilken hastighet man kör, men sen om man vill köra ihjäl nån eller få saftig böter så är det ju upp till själv..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

RS
886 Inlägg
21 november 2007
SupraDupraFly skrev:
ja, vilka tillfällen tycker ni? smile

Beror ju heeeelt på....men typ på ställen där det inte vistas fotgängare nära vägen...inte i stan, vid skolor etc. Självklart ställen som avstängda vägar o banor också cool

Focus RS

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 november 2007
zovix skrev:
John87 skrev:
C-line skrev:

Fruktansvärt dålig jämförelse. Polisen har många timmars skjututbildning men knappt någon alls körutbildning. Finns poliser som går polishögskolan som knappt kan framföra ett fordon.

Dessutom innebär det inte per automatik livsfara att köra 0,01km/h över hastighetsgränsen medans att trycka ev en pistol innebär liftsfara för alla inom 1,5km radie (D-max)

Mvh Magnus

Visst var det en dålig jämförelse, men du måste förstå min poäng?

Bara för att polisen har viss dispens vad gäller trafiklagar så betyder det inte att alla får köra så. Det är ju en anledning bakom att de får köra som de gör.

Sen att det finns poliser som bryter mot lagar o.s.v. i "onödan", men rötägg finns överallt och inget man kommer undan i något yrke.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sleeper
3 084 Inlägg
21 november 2007
hur många olyckor sker pågrund av att man är ouppmärksam = man kör för sakta och är okoncentrerad och letar mobiltelefonen i baksätet samtidigt som man kör...  I 200 så ligger man ju knappast och letar den satans telefonen när den "plinkar". Kör man sakta gör man oftast sådana grejor, kommer över på fel sida vägen och får "huvve" avhugget av viltfångaren på lastbilen du mötte.. dvs. innan du dog
Senast redigerat av Sushikocken (21 november 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 600 Inlägg
21 november 2007
jag gasa lite på 110 vägarna då kanse jag ligger i 130 km  pendlar melan 120 och 130. andra vägar håller jag hastigheten.

gör som jag kör gubba racer=)

Saab tokig tjej
43 Inlägg
21 november 2007
Kan man hantera bilen m.m så tycker jag man kan köra för fort överallt.. Förutom utanför skolor m.m.. Bara man kör med huvudet och inte med "det roliga" så säga hehe.. Jag vet ju själv hur jag är roll och därför kan jag inte "läxa upp" alla med att "alla ska köra lagligt bla hmm , bla, hmm bla hmm "... Kör med huvudet så blir allt bra hehe tongue

*Tk, Max, Sara & Sötnosen <3*

430 Inlägg
21 november 2007
Håller mig vettig inne i stan, annars är det efter kurvor och väglag som gäller. 90 och 70-vägar kan jag ligga under tom ibland.

Däremot benhård på köra minst 110 på riktiga motorvägar. Vet inte varför, hur många här kör under 110 när det är mörkt, regnigt å massa skit. Jag sitter iaf sur på dom som kör om i 112km i timmen. Ska man om så ska det gå fort.

DFFL
9 020 Inlägg
21 november 2007
megaman_k skrev:
Håller mig vettig inne i stan, annars är det efter kurvor och väglag som gäller. 90 och 70-vägar kan jag ligga under tom ibland.

Däremot benhård på köra minst 110 på riktiga motorvägar. Vet inte varför, hur många här kör under 110 när det är mörkt, regnigt å massa skit. Jag sitter iaf sur på dom som kör om i 112km i timmen. Ska man om så ska det gå fort.

Och jag sitter och svär åt pensionärerna som kör för sakta på 90 och 70-vägar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

430 Inlägg
21 november 2007
FireTraXX skrev:
megaman_k skrev:

Och jag sitter och svär åt pensionärerna som kör för sakta på 90 och 70-vägar.

Skönt att du inte fått svära över mig än då. tongue
Tycker 60 och 80 ska införas snarast möjligt.
60 håller man lättare än 50 på en rak fin väg tror jag, hamnar lätt mer än så nu men då kör man ju redan för fort tänker jag. Sen 70 i en skymd skarp kurva med en låg bro(3.5m) är inte vettig att köra 90 i, men 70 skulle ingen hålla. och missa ändå osv..

Sök