2079
Sök

När tycker ni man kan kö för fort?

220 Inlägg
21 november 2007
Vallås Locos skrev:
Snoppen skrev:
Debib3l ; Vart finns det 120-vägar?

Squuadron ; På motorväg är det väl 110?

Som någon redan påpekat så har vi 120 genom Halmstad. Finns några mer ställen i landet också och än så länge tror jag inte hastigheten är permanent utan satt som ett "prov". Rätt bra sträcka som börjar lite innan Halmstad och slutar någonstans vid Falkenbergstrakten. Har även digitala hastighetsskyltar så när det blir dåligt väglag så sänks den högst tillåtna hastigheten. Var rädd att de mest skulle sänka hastigheterna hela tiden men det är snarare så att de har dålig koll på vädret här så att hastigheterna sänks för sent istället.

Stämmer förutom att 120 sträckan börjar i strax söder om Falkenberg och tar slut i Halmstad trakten.. big_smilelol

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

study
772 Inlägg
21 november 2007
jag sitter och svär åt dem som ligger och köra i 70 på e18 det är 90 sedan ligger de precis så att man inte kan köra om vägrar gå ut i sidan. alltid något pucko som gör så när man är ute och åker.

Körv
3 535 Inlägg
21 november 2007
Snoppen skrev:

d e c i b 3 L

Truckdriving Man

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
21 november 2007
Hmm. skrev:
Snoppen skrev:

motorvägen vid Halmstad är en ganska fin sträcka med 120 tillåtet.

finland:D

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Fotograf
1 319 Inlägg
21 november 2007
brukar alldrig åka lagligt. sällan det går mindre än 40för fort. bilen går för fort upp till farterna:) rejsade med en kompis mellan mora och orsa i måndags:) 250km/h åkte vi och är rakan på 7km inte lång kan man då säga.

ligger alltid i vänster fil om det är 2filigt kommer nån i kapp så ökar jag
Senast redigerat av fredda_king (21 november 2007)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 november 2007
fredda_king skrev:

Tills den dagen bilen som kom ikapp tände blåljus wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Fotograf
1 319 Inlägg
22 november 2007
John87 skrev:
fredda_king skrev:

Tills den dagen bilen som kom ikapp tände blåljus wink

hehe.. kollar alltid vad det e för bil bakom iof:) men på 2+1vägar så då hadde jag ökat om polisen låg bakom på 1filiga:) om det inte är mig han e ute efter då:)
Senast redigerat av fredda_king (22 november 2007)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

huh?
10 427 Inlägg
22 november 2007
fredda_king skrev:
..och är rakan på 7km..

Är det den smala lite halvdassiga vägen med skog nästan direkt ute i dikena? tongue

320 Inlägg
22 november 2007
Är det i spanien det finns 150-vägar?

Jag försöker hålla farten, men är absolut ingen  Vän-av-ordning som håller 90 prick.
finns inget värre än folk som håller hastigheten hela livet, men råkar ut för olyckor trots det!
fart är irrelevant i alla olyckor smile

utgången dock EFTERÅT kan bli annorlunda.

på E4an och våra stora fina motorvägar  ligger juh alla i nästan 120-140 och det flyter på bra.  det är väl högsta möjliga marschfarter...  160 borde vara en rimlig gräns på vissa sträckor (E4an söder ljungby ex. grymt rakt,brett,platt & fint)

i städer kan det väl gå lugnt,om man nu har trottoarer direkt på vägens-kant osv. cruising-fart.  ta-bort alla farthinder anser jag.

510 Inlägg
22 november 2007
Errol skrev:
Är det i spanien det finns 150-vägar?

Jag försöker hålla farten, men är absolut ingen  Vän-av-ordning som håller 90 prick.
finns inget värre än folk som håller hastigheten hela livet, men råkar ut för olyckor trots det!
fart är irrelevant i alla olyckor smile

utgången dock EFTERÅT kan bli annorlunda.

på E4an och våra stora fina motorvägar  ligger juh alla i nästan 120-140 och det flyter på bra.  det är väl högsta möjliga marschfarter...  160 borde vara en rimlig gräns på vissa sträckor (E4an söder ljungby ex. grymt rakt,brett,platt & fint)

i städer kan det väl gå lugnt,om man nu har trottoarer direkt på vägens-kant osv. cruising-fart.  ta-bort alla farthinder anser jag.

Synd för oss som har 740 mm som kommer att varva sönder ifall man ska köra i 160 haha .. Nej men skämt .. Håller med dig, fast 160 är kanske lite väl att ta i .. Man måste ta hänsyn till dom gammla som bara kan köra i 80 på motorvägen smile
Senast redigerat av wimhed (22 november 2007)

427 Inlägg
22 november 2007
Värdelöst att köra fort på allmän väg finns ju bra banor att köra fort på.

320 Inlägg
22 november 2007
haha, döm inte på förhand. jag åker annat än 740 nu.

bla en diesel som med hjälp av 500 nm@2500 varv kan hålla 165 marschfart.

iaf, jag menade att  160 vore lämpigt på vissa sträckor. om du nu kört på E4an i skåne osv.
det är långa kilometervis svepande vägar nästan raka som fan. (med oftast extremt breda väggrenar)  +  15 meter gräs mellan filerna som dessutom skiljs av räcken.

140 håller väldigt många på motorvägarna idag. och som du märker kör alla bara "fortare & fortare" med tiden smile.

Gamla som ligger i 80 ska juh som tur är testas om dom är lämpliga förare big_smile
Det borde gallras extremt bland alla åldrar....

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
22 november 2007
inne i stan på 30 å 50 håller man väll alltid hastigheten, är det en väldigt övergångs tät stad kan man nästan ligga lite under, men 70+ vägar går det i allt från 70-200+

även vid temporära 30 och 50 vägar (vägbygge osv) nattetid brassar man ju på som om det inte va nedsatt, (om det inte jobbar nån dvs)

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
22 november 2007
Jag brukar ligga över hastigheten på dom vägar jag känner till bra, och vet att det inte är gångtrafikanter eller barn etc som kan kan häva sig ut i gatan... Sen måste det vara någe magiskt när det blir kväll och mörkret faller på, för då lägger de flesta billister på en himla massa km/h på standardhastigheten för vägen lol Men ökar farten när det är mörkt ute o knappt någon trafik, det gör ju jag också tongue

Ne men när inga övriga traffikanter kan komma till skada och på vägar man känner till bra så äre väl klart att det är okej att köra "lite" förfort wink

30-vägar brukar jag dock alltid hålla 30... är lite väl snuträdd på dessa streckor hehe

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

184 Inlägg
22 november 2007
Håller med han alldeles innan här att när det är 30 å 50 i stan då håller man fan det. där finns det övergångställen å ungar ute efter vägen. Tror inte du skrattar åt det efteråt om du kört över en 7åring. Även vägarbetsplatser, Där finns det inte ngn anledning att köra fortare. men däremot när det är 90 å större å finare vägar kan man väl ligga på så mkt bilen går om man anser att det är möjligt.

Tror nog polisen har mer överseénde med det än om du kör 110km/h i stan.

Har jag fel?

MvH: Johan

320 Inlägg
22 november 2007
nja polisen har i regel inte mkt överseende.

utanför alla 2,3 storstäder  tar dom varje soliga dag i tillfällei akt", och plockar in svensson so kör 10 för fort på lands/motorvägar....

Håll avstånden   -    kör efter sikt (situation helt enkelt).

Fotograf
1 319 Inlägg
22 november 2007
steifan skrev:
fredda_king skrev:
..och är rakan på 7km..

Är det den smala lite halvdassiga vägen med skog nästan direkt ute i dikena? tongue

vattnäs rakan menar jag. det har varit mycket skog efter den. men dom har röjt i ordning så det är mycket bättre nu.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

8 156 Inlägg
22 november 2007
Det är väl först efteråt som man vet om att man har kört för fort?
Fort är när man kör över hastighetsbegränsingen, right?
För fort är när man åker fast, eller när man orsakar en olycka osv.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bärs!
3 456 Inlägg
22 november 2007
Närsomhelst,Överallt,Helatiden... wink

Garaget.org peakade 2008.

340 Inlägg
22 november 2007
på 30vägar tycker jag allt man kan bränna på lite, samt även där barn leker, gärna runt dagis och förskolor..då kan man bjussa på lite adrenalin! brukar köra alldeles för fort vid ett ålderdomshem också..har blodspår på bilen från en blå rullator, på motorvägar ska man dock passa sig, där kan det finnas harar och rävar..

Sök