4429
Sök

Nån annan som inte använder smileys?

819 Inlägg
21 november 2007
Wezzli skrev:
Jag personligen tycker det är förbannat jobbigt att läsa inlägg från folk som använder smileys, så förbannat jobbigt att jag gärna hoppar över det. Varför kan man fråga sig?

Det handlar det aldrig om användning med måtta, utan försök få in så många som möjligt utan att verka oseriös. Dessutom verkar detta rent allmänt enbart förekomma bland de som förövrigt inte klarar av att skriva en läsbar text (uppdelning och uppbyggning av meningar och stycken, särkskrivning och så vidare)  . På vissa forum och i vissa sammanhang har jag inget emot en smiley, desto mindre om det inte är de smileys som finns på detta forum, för de ser bara för jävla efterblivna ut. Använder man smileys för att man är för skadad för att klara av att framhäva vad man känner och tycker via textens magi?

Geez jag personligen använder inte heller alltför mycket smileys.
Men jag tycker inte det är rätt att hoppa på folk som gör det och säga att orsaken till varför dom gör det är att dom är skadade.
Enligt min mening lät det ganska nedvärderande
Men jag kanske missuppfattade det hela?
Eller var du ironisk? isf skulle jag nog använt en smiley om jag vore du smile
Nu lugnar vi ner språket lite tycker jag så blir alla glada.

puss
Senast redigerat av andreasgustavsson (21 november 2007)

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 november 2007
andreasgustavsson skrev:
Wezzli skrev:
Jag personligen tycker det är förbannat jobbigt att läsa inlägg från folk som använder smileys, så förbannat jobbigt att jag gärna hoppar över det. Varför kan man fråga sig?

Det handlar det aldrig om användning med måtta, utan försök få in så många som möjligt utan att verka oseriös. Dessutom verkar detta rent allmänt enbart förekomma bland de som förövrigt inte klarar av att skriva en läsbar text (uppdelning och uppbyggning av meningar och stycken, särkskrivning och så vidare)  . På vissa forum och i vissa sammanhang har jag inget emot en smiley, desto mindre om det inte är de smileys som finns på detta forum, för de ser bara för jävla efterblivna ut. Använder man smileys för att man är för skadad för att klara av att framhäva vad man känner och tycker via textens magi?

Men jag tycker inte det är rätt att hoppa på folk som gör det och säga att orsaken till varför dom gör det är att dom är skadade.

puss

precis, en glad smiley där hade gjort mkt...
men vad ska man göra?  bara anta att det är en man som precis inlett sin 40 års kris och behöver gnälla av sig på ungdomar om meningslös skit..^^

lol
Senast redigerat av richardoo290 (21 november 2007)

12 086 Inlägg
21 november 2007
Smiles är ett utmärkt komplement till text för att lättare visa sin mening. Om man är glad, ironisk, skeptisk, föbannad mm mm

Sen finns de dom som missbrukar, lixom big_smilebig_smilebig_smile i varje mening känns lite för mkt tongue

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 november 2007
Wezzli skrev:

kanske borde strunta i internet då och satsa på böcker?

881 Inlägg
21 november 2007
richardoo290 skrev:
ronne skrev:
lol

word! cool

wörd cool lol

596 Inlägg
21 november 2007
hur gör ni smielys??  hmmm smile

aha så va det man gjorde haha.... opps
Senast redigerat av lollo (21 november 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
21 november 2007
Asså typ det e skiiiiitbraaa när man ska typ visa hur man känner o så bah smile
För om man e lite emo sad så kan man visa det genom att göra en sad
Och när man är typ häftig så kan man cool o så du veeeeet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
21 november 2007
Smilys är bra. Om man drar ett skämt exmp. svårt för motpartner att veta om man är seriös eller inte om man inte lägger till tongue eller smile

Bmw osv..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 november 2007
ja! big_smile d Ä ju synd ba att d itte finns nå smiley-hand som skär sig i armen liksom roll
de hade ju ja behövt så sad ja Ä jämt.... 

FATTA! .. hä ba, ta en 50-öring o köp dig ett liv ba!   lol lol lol lol lol lol lol lol

Sidledesförare
268 Inlägg
21 november 2007
richardoo290 skrev:

Internet är inte problemet, nivån är olika på varje forum. Jag förstår inte vad det tillför?

tongue: Ser inte denna smileyn ut att vara helt efterbliven och intelligensbefriad?
mad: Ser inte denna ut som någon som vill ha spö?
smile: Ser inte detta leende krystat och påtvingat ut?

richardoo290 skrev:
antar att du är av en äldre generation?

Nej, faktiskt inte. Jag har tillochmed själv använt mycket smileys, men jag märkte att man oftare blir tagen på allvar om man begränsar användning eller avstår från att använda dem. Samtidigt märkte jag att mina texer såg så mycket bättre och seriösare ut berövade av smileys.

andreasgustavsson skrev:

puss

Jag gillar hur nästan varannan användare här totalt ignorerar skillnaden mellan att hävda något och att framföra en frågeställning.

UseDubbelTurbo skrev:
Smilys är bra. Om man drar ett skämt exmp. svårt för motpartner att veta om man är seriös eller inte om man inte lägger till tongue eller smile

Själv har jag ofta tyckt att detta är det roliga med skämt
Senast redigerat av Wezzli (21 november 2007)

Man vet aldrig, före man vet

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 november 2007
Wezzli skrev:
richardoo290 skrev:

Internet är inte problemet, nivån är olika på varje forum. Jag förstår inte vad det tillför?

tongue: Ser inte denna smileyn ut att vara helt efterbliven och intelligensbefriad?
mad: Ser inte denna ut som någon som vill ha spö?
smile: Ser inte detta leende krystat och påtvingat ut?

richardoo290 skrev:
antar att du är av en äldre generation?

Nej, faktiskt inte. Jag har tillochmed själv använt mycket smileys, men jag märkte att man oftare blir tagen på allvar om man begränsar användning eller avstår från att använda dem. Samtidigt märkte jag att mina texer såg så mycket bättre och seriösare ut berövade av smileys.

andreasgustavsson skrev:

puss

Jag gillar hur nästan varannan användare här totalt ignorerar skillnaden mellan att hävda något och att framföra en frågeställning.

UseDubbelTurbo skrev:

Själv har jag ofta tyckt att detta är det roliga med skämt

jaja.. du e så smart tongue

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 november 2007
richardoo290 skrev:
jaja.. du e så smart tongue

Men snälla?
Är du 12 år eller?

"Wezzli" drog fram en mycket bra tanke-/frågeställning och du bara kastar skit på honom/henne, trots att en viss del av inlägget var riktat direkt mot dig.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Markolainen
22 november 2007
Aerodynamik skrev:
Smileysar är bra att använda vid ironi och sånt, så det inte blir missförstånd och folk tar illa upp. Sen är dem lite roliga roll

Som Aero säger.
Vid ironi och sarkasm är det bra att använda då det väldigt lätt kan misstolkas.
Sedan är det ju bara kul att rubba dit ett flin ibland:)

9 108 Inlägg
22 november 2007
Använder det faktiskt ganska frekvent, det är ett bra sätt att visa att man inte är så allvarlig tongue

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
22 november 2007
Wezzli skrev:

Har en liknande inställning, med viss modifikation.
En smiley räcker (om man måste använda den).. men det är inte sällan man ser att det slinker in fyra-sex stycken i många inlägg.
Där går det till överdrift och smileysarna "tar då över" själva syftet och innehållet av texten.
Ungefär av den uppfattning du har, att man inte klarar av att förmedla det man vill ha sagt med enbart text, utan det måste till "stoppljus" för att läsaren skall förstå.
Senast redigerat av jonesono (22 november 2007)

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
22 november 2007
jag använder smileys ganska flitigt måste jag meddela. men jag mår inte sämre för det, jag lovar er. cool

4 571 Inlägg
22 november 2007
På forum, visst kan man använda en liten wink ibland ser ingen större katastrof med det.
Ett utmärkt sätt att beskriva hur man tänker, däremot stör jag mig på dessa som skriver:
*skratt* *ler* osv osv

Men skall man skriva någonting seriöst får dom såklart inte vara med.

257 Inlägg
22 november 2007
FireTraXX skrev:
Asså typ det e skiiiiitbraaa när man ska typ visa hur man känner o så bah smile
För om man e lite emo sad så kan man visa det genom att göra en sad
Och när man är typ häftig så kan man cool o så du veeeeet.

Off topic. Emo är en musik stil. har inget att göra med att man skär sig och är nere. Du borde lära dig lite mer om vad en sak är innan du använder dig om det ordet .

jag tycker det är rätt onördigt att använda dom . Men det brukar jag göra en dån wink

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

Sök