2658
Sök

DARKiE'S NYA PROJEKT: HONDA PRELUDE VTEC -97 (UPDATE 10/5)

324 Inlägg
24 januari 2008
Ser bra ut! Lycka till med resten! smile

Eh? Jaha! Okej!

dARKiE
5 031 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Tack danne
Resten blir nog bara kolfiber inredning om man hinner.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

dARKiE
5 031 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Har nu varit ute och provat dem också, dem funkar minsann nog aldrig varit så noga med att blinka som nu wink haha

Pirat
426 Inlägg
25 januari 2008
Darkie skrev:
Måste ju få säga att det var mycket roligare att ha en projekttråd på bmwn, för där brydde sig ialf någon om vad man pysslade med. Men antar att en honda inte är så intressant om man inte slänger på det där fetaste kjolpaketet från staterna.

Gud vad man saknar bmwn nu bara för de.

Inget sånt snack nu, den är tokfräsh wink

dARKiE
5 031 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Olzzon skrev:
Darkie skrev:
Måste ju få säga att det var mycket roligare att ha en projekttråd på bmwn, för där brydde sig ialf någon om vad man pysslade med. Men antar att en honda inte är så intressant om man inte slänger på det där fetaste kjolpaketet från staterna.

Inget sånt snack nu, den är tokfräsh wink

Tack, kul att någon gillar den haha smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
25 januari 2008
Darkie skrev:

Äsch, hade du bara uppdaterat oftare och bestämt dig för att ha kvar bilen och fortsatt bygga på den så hade det säkert vatt fler som skulle brytt sig.. wink

Men iallafall, tyckte inte att fälgarna du lade upp var något vidare snyggt på bilen (smaken är som baken) roll, själv så tycker jag att du kanske borde satsa på ett par Rota fälgar eller några av dem jag lägger upp nedan..

http://www.scionlife.com/tech/images/wheels_tc/slip.jpg
Rota Slipstream

http://img.photobucket.com/albums/v225/hajones521/jon-photoshoot-060.jpg
Vet ej vad de heter

http://img410.imageshack.us/img410/645/n30zc0.jpg
Vet ej vad de heter.. Passar nog bäst på en vit Prelude men ajja, lägger upp dem ändå..

Nått i stil med de fälgarna tycker jag att du ska satsa på.. smile

EDIT: Snygga sidoblinkers du har skaffat fram.

Ha d!
Senast redigerat av Takashi (25 januari 2008)

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

dARKiE
5 031 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Kanske beror på det!
Men jag fortsätter så länge jag äger den så intresset borde ju ändå finnas där.
Dem fälgarna du posta är också fina.. både dina och mina är Rota.. men vi får se.. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 januari 2008
Darkie skrev:
Hejsan alles.

Då var det dags för en update till hondan.
Fick hem ett paket idag bestående av:

http://www.garaget.org/gallery/archive/3462/239608_wrgxfd.jpg
Vita sidoblinkers

Mycket trevligt
Dessa blinkersna är igentligen till en Honda civic 96-00 årsmodell men passar klockrent till preluden. Det underbara klickljudet hördes till och med när man satte på dem.

Är igentligen sjuk, med feber och halsont men när jag såg paket så var jag bara tvungen att springa ut och sätta på dem.

Såhär ser dem ut när dem sitter på:

http://www.garaget.org/gallery/archive/3462/239612_6qjfqp.jpg
ditsatta, underbar passform

Sedan när jag stod där i garaget så ville jag bara testa fälgarna som sitter på mercan på hondan, men eftersom jag inte tog bild på det så gör jag en dålig photoshop kopia.

http://www.garaget.org/gallery/archive/3462/239615_n30wlo.jpg
Mercedes fälgarna, passade nästan det var 1mm fel avstånd till att få på sista skruven ;(

Som ni ser till bildkommentaren så blev jag ganska sur.. Blev en helt annan bil med dessa på.. underbart fin. Men men..

Då fick jag tanken att prova mina bmw m5 fälgar jag hade på min förra bil också (fast har jag bara gjort i photoshop) och tycker själv det ser jävligt fett ut.. ska se om man inte kan få dem att passa på hondan? på något sätt ska det gå! haha..

http://www.garaget.org/gallery/archive/3462/239616_icdetb.jpg
dålig PS bild på hur mina gamla vita m5 fälgar hade sett ut på hondan! fett!!

Ska klura vidare på detta..
M5 fälgarna satt som en smäck enligt mig ;)
/mvh Skoglund

Tycker detta blir jäkligt bra, fast du ska sattsa på bmw fälgarna ;) eller något liknande, jag vill ju ha vita fälgar på mercan.. eller så får det bli sliver med kromkant, men inget bestämmt än :P måste ju ha pengar först :/

Jag tycker du ska fortsätta på den här stigen :) fasten du saknar bmwen så kommer du ju inte få tillbaka samma bil och  kan ju hända mer fel med den nya bmwen du köper än va som hände med din gammla bmw ,så du kanske ångrar dig när du köper en liknande bmw sen :/ men är ditt val :)
Keep it up!
mvh Kimpa

dARKiE
5 031 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Jag tycker du ska fortsätta på den här stigen smile fasten du saknar bmwen så kommer du ju inte få tillbaka samma bil och  kan ju hända mer fel med den nya bmwen du köper än va som hände med din gammla bmw ,så du kanske ångrar dig när du köper en liknande bmw sen hmm men är ditt val smile
Keep it up!
mvh Kimpa

Tackar kimpan.
Jag framstår säkert som desperat men ska ringa och fråga om jag får köpa tillbaks min gamla haha..
Om jag inte får det så har jag hittat en annan i malmö -94 som jag ev köper om jag får sålt hondan snabbt. Det är klart att denna kanske krånglar mer men det är ju trots allt en bmw så tror inte det. Jag är nog fast i Tyskarnas grepp efter att ha ägt tyska bilar tillsammans med mercan i över 10år big_smile

kevlar_soul
27 januari 2008
Fortsätt med detta projekt! smile

Sen måste du förklara begreppet styvfarsa tongue Blev du ihop med flickan din efter att hon skaffat barn med en annan ? tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Fortsätt med detta projekt! smile

Sen måste du förklara begreppet styvfarsa tongue Blev du ihop med flickan din efter att hon skaffat barn med en annan ? tongue

det kan vi ta någon annanstans : )

94 Inlägg
4 februari 2008
Läste lite i den här tråden här och den verkade riktigt intressant enda tills du sade att du kanske måste sälja bilen hmm Hoppas bara du inte helt tappat intresset för japanska bilar.. för jag igen har nog fastnat i JDM träsket tongue o följer gärna andras intressanta projekt big_smile

Du undrade tidigare i tråden varför de inte är så många som följer med nu i denna tråd som i BMWns, beror säkert till stor del (förutom det som nämndes tidigare) att 7/10 kör med tyska bilar tongue därför gillar jag oxå Jap-bilarna för då är man inte en av de många wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

dARKiE
5 031 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Kul att höra att någon läser smile
Har inte tröttnat på japanska bilar men är även fast i Tysk träsket och det känns som ett bättre alternativ just nu när man behöver mer plats och en "säker" bil. Gillar verkligen preluden och det är tungt att sälja den, helt underbar bil både väghållning och acc hänger på dem flesta turbo bilar 0-100 utan problem inte illa smile Men tyvärr så är det säljningsdags.. har dock fått sjukt mycket skambud så behåller den ett tag ialf..

hater
656 Inlägg
4 februari 2008
Blev förskräckt när jag såg att en Prelude skulle åka på M5-fälgar med oblygaste tuningvingen, det är väll fjortis om nått?

Tycker du gör bilen en tjänst, hade gärna befriat den om ekonomin tillåtit det just nu.

Hoppas du tål kritik om din smak och inte går all emotional on me!

MVH
Masaru

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

dARKiE
5 031 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Nejdå alla tycker vi olika.
Bmw fälgarna var ändå inte "seriöst"
provade för att det var kul. smile

Min smak har inget med denna bilen att göra då jag har inte har ekonomin att göra om den som jag vill ha den. Titta bara på min gamla bmw "whiteangel", det är min smak. cleant och snyggt.
Senast redigerat av Darkie (4 februari 2008)

dARKiE
5 031 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
Alla har nog sett att bilen ska säljas på blocket.
Eftersom jag har fått en jävla massa mail av idioter som skriver ungefär följande ganska liknande
"Serviceboken stulen, AHAHAHH den körde jag också med förr när jag ville bli av med en skruvad bil"

Till alla er vill jag bara säga F*ck off hur orkar ni sitta på blocket och kommentera andras annonser? Vad vet ni om bilen historik? Jag har kvitto på Rutan som bytades, dörren som lackades om efter inbrottet. Har även varit nere på honda och beställt tid till service på onsdag ( 13/2 ) där dem konstaterade att dem stämplat i boken i fjol då den hade gått 13,4 mil och nu står mätaren på 14,7. Så snälla lägg ner när ni inte vet något om bilen.

Nu är detta inte riktigt till garagets läsare men det kanske är någon som tar åt sig ialf.

Som sagt, bilen ska ialf på service där dem ska titta igenom tätningar, vevhus, byta olja filter, etc etc så bilen kommer snart må sketansbra då den redan mår bra wink

Behåller bilen ett tag ialf då jag har svårt att släppa denna underbart roliga maskin, så kul att köra ifrån volvo t4 raggarna när dem tror dem har övertaget.

Körde lite skogsvägar också igår, så jävla härlig väghållning och när vtecen slår in i kurvorna är underbart aha.. smile

Så det kanske händer lite mer på bilen i framtiden. Då man är trött på dessa moraltanter på blocket.se

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 februari 2008
Tåkigt att det finns en massa sånt folk utan liv.. roll

Men men, bra val at du behåller den ett tag till! den är jäkligt snygg wink

Men får se hur det blir senare då.. hoppas du Ni hittar "Gnistan" snart så du behåller skönheten wink

Hoppas alla på honda sköter sig och inte lallar runt bara och tittar ordentligt!
Keep it up!
mvh kim

dARKiE
5 031 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Tåkigt att det finns en massa sånt folk utan liv.. roll

Men men, bra val at du behåller den ett tag till! den är jäkligt snygg wink

Men får se hur det blir senare då.. hoppas du Ni hittar "Gnistan" snart så du behåller skönheten wink

Hoppas alla på honda sköter sig och inte lallar runt bara och tittar ordentligt!
Keep it up!
mvh kim

Ja tyvärr finns det folk till allt.
Dem nere på Honda är duktiga så litar fullt på dem wink

Ikväll blir det ialf bilträff med Hallickräsern (mercan) så idag får den vila. puss!

Aidin
9 februari 2008
Hejsan Darkie!
Här får du ett förslag hoppas det hjälper dig. Jag hade förra året en Civic VTI hb förra ägaren hade precis som du haft inbrott och dom hade stulit serviceboken.
Jag åkte och köpte bilen sen ringde jag Honda göteborg och beställde en servicebok, kostade 100kr. Sen bad jag honda i göteborg kolla om bilen var stämplad hos honda och det var den så då gjorde dom så att alla servicar som bilen gjort på märkesverkstad och dom hade på datorn det fyllde dom i boken. Slutet gott allting gott. Jag var nöjd och hade då min bil med servicebok och det var ägaren efter mig oxå! mvh aidin

p.s hoppas det hjälper dig

dARKiE
5 031 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
Aidin skrev:
Hejsan Darkie!
Här får du ett förslag hoppas det hjälper dig. Jag hade förra året en Civic VTI hb förra ägaren hade precis som du haft inbrott och dom hade stulit serviceboken.
Jag åkte och köpte bilen sen ringde jag Honda göteborg och beställde en servicebok, kostade 100kr. Sen bad jag honda i göteborg kolla om bilen var stämplad hos honda och det var den så då gjorde dom så att alla servicar som bilen gjort på märkesverkstad och dom hade på datorn det fyllde dom i boken. Slutet gott allting gott. Jag var nöjd och hade då min bil med servicebok och det var ägaren efter mig oxå! mvh aidin

p.s hoppas det hjälper dig

Tackar så hemskt mycket för detta förslaget. Otroligt shysst att du ringde och förklarade också. Som tur är finns det även hjälpsamma trevliga människor. Ska förklara som det är nere på honda på onsdag och hoppas dem kan hjälpa mig! tack aidin!

/mvh skog

Sök