DARKiE'S NYA PROJEKT: HONDA PRELUDE VTEC -97 (UPDATE 10/5)

Darkie dARKiE
15 december 2007 · 5 031 Inlägg

det kommer, jag lovar smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Crazygreek Billackerare
15 december 2007 · 365 Inlägg

Darkie skrev:
Hejsan har nu varit uppe i nrkpg en vecka.
Har väl kört ungefär  37 mil upp hit och ca 30 till på 7 dar. Så ca 70mil.
Hällde i olja så den låg perfekt på stickan innan avfärd och tänkte att då behöver jag inte ta med mer olja i bilen. Men nu när jag tittade på stickan nyss så låg den på halva mellan prickarna igen. Ska verkligen motorn dra så mycket olja? Har visserligen Vtecat kanske 5ggr men drar den verkligen så mycket olja då? Vet att vtec drar olja när man pressar den men inte att det skulle vara så mycket?

v-tec ska inte dra olja..men bensin de drar den tongue

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
Darkie dARKiE
16 december 2007 · 5 031 Inlägg

Äsch vi får se. Kör en bit sen kollar igen.
Ska nämligen åka hemåt idag. Ses later.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
19 december 2007 · 5 031 Inlägg

Tycker fortfarande den dricker lite för mycket olja. Antar att det försvinner in lite i vevhuset så ska plocka ner och kolla detta. Oljan ser fin ut annars. Eller kanske dags att byta oljefilter? kan detta fenomenet uppstå när det är gammalt?

Annars har jag bara tagit bort insatsen i dämparen. Bilen går mycket bättre nu när den andas fritt! Och ljudet blev jädrans porrigt men för högt om man ska åka längre sträckor. Så sätter i insatsen när man ska bort nånstans och kör utan när man är hemmavid.. smile

Senast redigerat av Darkie (19 december 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Crazygreek Billackerare
19 december 2007 · 365 Inlägg

en sak jag kom på...är bilen rätt ventil justerad ??? då finns risken att den kan dricka olja!
lägg en 5krona på ventil kåpan, ligger myntet HELT still!! så e de rätt justerat..o e de fel justerat så kommer myntet o vibrera ner..

de testet gjorde vi på min innan jag köpte min, och myntet låg helt STILLA!! rörde säjj inte en mm...

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
Darkie dARKiE
19 december 2007 · 5 031 Inlägg

Crazygreek skrev:
en sak jag kom på...är bilen rätt ventil justerad ??? då finns risken att den kan dricka olja!
lägg en 5krona på ventil kåpan, ligger myntet HELT still!! så e de rätt justerat..o e de fel justerat så kommer myntet o vibrera ner..

de testet gjorde vi på min innan jag köpte min, och myntet låg helt STILLA!! rörde säjj inte en mm...

På mittenkåpan vid vtec märket eller på den "knottriga delen?"
Ska prova detta tipset.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Crazygreek Billackerare
19 december 2007 · 365 Inlägg

Darkie skrev:

Crazygreek skrev:
en sak jag kom på...är bilen rätt ventil justerad ??? då finns risken att den kan dricka olja!
lägg en 5krona på ventil kåpan, ligger myntet HELT still!! så e de rätt justerat..o e de fel justerat så kommer myntet o vibrera ner..

de testet gjorde vi på min innan jag köpte min, och myntet låg helt STILLA!! rörde säjj inte en mm...

På mittenkåpan vid vtec märket eller på den "knottriga delen?"
Ska prova detta tipset.

på den "knottriga delen" ...ser att jag skrev lite konstigt på mitt inlägg där...men jag hoppas du förstog att om den är fel justerad så kan den dra olja...skrev ju lite dumt där *my bad*

men prova de !! den ska va helt stilla..då e ventilerna perfekt justerade !

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
Darkie dARKiE
21 december 2007 · 5 031 Inlägg

Tror jag har fixat problemet med oljan nu. Det var en backventil i en slang som sitter på motorkåpan som antagligen fastnat i öppet läge. Kommer inte på vad den heter nu är helt trött. den ska ialf skicka ut övertrycks oljan.

Annars har det inte hänt mycket. Kommer antagligen inte hända någonting tills nästa år då man förhoppningsvis skaffat ett jobb och en inkomst. Så stay tuned.. Ni får följa min Mercedes tråd istället då jag bygger på den i vinter.

Puss på er
Skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
22 december 2007 · 5 031 Inlägg

Lutar nu åt att jag kommer sälja vidare preluden redan nästa sommar. Den känns inte riktigt "Jag" Visst det är jävl*gt rolig bil att köra, men det blir antagligen en Bmw E39 Vit till sommaren eller en Nissan 200 S14. Saknar bakhjulsdriften för mycket då alla mina polare leker rundor och man själv får stå snällt och titta på. Förr var det jag som lekte mest av oss ^^. Men vi får se.. det är inte säkert men lutar åt det nu. Ska bli styvfarsa också så behöver en lite större bil.

/skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
22 december 2007 · 5 031 Inlägg

[video]http://www.garaget.org/video/9b0u8vn8kntw[/video]

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
22 december 2007 · 5 031 Inlägg

[video]http://www.garaget.org/video/eex0if06ai5k[/video]

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
24 december 2007 · 5 031 Inlägg

God jul på er folket!

/mvh Skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
3 januari 2008 · 5 031 Inlägg

Min saknad till bmwn är för stor. Så efter vintern början av sommaren så är hondan till salu, för dem som är intresserade.

Är inte trött på hondan eller att det är nåt fel på den, den är snabb, grym väghållning otroligt rolig bil att köra men behöver större bil igen pga familjeförhållanden. Så det blir antagligen en vit 540 e34 eller en 530 E39 till sommaren.

Man vet inte vad man har förrens det är borta..

pouss..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Takashi Got VTEC?
5 januari 2008 · 1 593 Inlägg

Tråkigt att du säljer bilen.. hmm

Så du kommer inte att göra något alls på bilen mer än det du redan gjort?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Darkie dARKiE
5 januari 2008 · 5 031 Inlägg

Takashi skrev:
Tråkigt att du säljer bilen.. hmm

Så du kommer inte att göra något alls på bilen mer än det du redan gjort?

Jag tror inte det. Men man vet ju aldrig vad som händer. Se på mitt gamla projekt (bmwn) den skulle jag bara fixa krockskadan på och sälja vidare och det sluta ju som det gjorde.. smile

/darkie

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
5 januari 2008 · 4 190 Inlägg

Tråk att den ska säljas men på samma gång förstår jag dig och va du menar..
Men men, är ju du som kör bilen och vi som tittar på den bara wink hehe tongue
Lycka till och hoppas du får den såld smile
mvh kimpa

Crazygreek Billackerare
5 januari 2008 · 365 Inlägg

de gör ont o läsa att du eventuellt kommer sälja den..men varför byta märke tongue finns ju kombi me Honda oxå wink håll dej kvar på rätt sida tongue

fan va ja blev sugen på o köra när ja såg din film där när du filmar mätarna !!

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
Darkie dARKiE
22 januari 2008 · 5 031 Inlägg

Grabbar/flickor!

Ni som undrar varför tråden är helt död så är det såhär,att jag fortfarande väntar på mina vita sidoblinkers jag beställde Dec 12 -07 och jag inte har ekonomi att skämma bort hondan med massa kläder (kjolar, neon u name it) för tillfället..

Har fortfarande inte kommit fram till hur jag ska göra. Behålla eller sälja så projektet fortsätter tills man vet vad man vill.. Det närmsta efter man fått Sidoblinkers är väl att klä panelen med lite kolfiber och eventuellt kardantunnelssaken ;p

/darkie

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
24 januari 2008 · 5 031 Inlägg

Hejsan alles.

Då var det dags för en update till hondan.
Fick hem ett paket idag bestående av:

http://www.garaget.org/gallery/archive/3462/239608_wrgxfd.jpg
Vita sidoblinkers

Mycket trevligt
Dessa blinkersna är igentligen till en Honda civic 96-00 årsmodell men passar klockrent till preluden. Det underbara klickljudet hördes till och med när man satte på dem.

Är igentligen sjuk, med feber och halsont men när jag såg paket så var jag bara tvungen att springa ut och sätta på dem.

Såhär ser dem ut när dem sitter på:

http://www.garaget.org/gallery/archive/3462/239612_6qjfqp.jpg
ditsatta, underbar passform

Sedan när jag stod där i garaget så ville jag bara testa fälgarna som sitter på mercan på hondan, men eftersom jag inte tog bild på det så gör jag en dålig photoshop kopia.


http://www.garaget.org/gallery/archive/3462/239615_n30wlo.jpg
Mercedes fälgarna, passade nästan det var 1mm fel avstånd till att få på sista skruven ;(

Som ni ser till bildkommentaren så blev jag ganska sur.. Blev en helt annan bil med dessa på.. underbart fin. Men men..

Då fick jag tanken att prova mina bmw m5 fälgar jag hade på min förra bil också (fast har jag bara gjort i photoshop) och tycker själv det ser jävligt fett ut.. ska se om man inte kan få dem att passa på hondan? på något sätt ska det gå! haha..

http://www.garaget.org/gallery/archive/3462/239616_icdetb.jpg
dålig PS bild på hur mina gamla vita m5 fälgar hade sett ut på hondan! fett!!

Ska klura vidare på detta..
M5 fälgarna satt som en smäck enligt mig wink
/mvh Skoglund

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
24 januari 2008 · 5 031 Inlägg

Måste ju få säga att det var mycket roligare att ha en projekttråd på bmwn, för där brydde sig ialf någon om vad man pysslade med. Men antar att en honda inte är så intressant om man inte slänger på det där fetaste kjolpaketet från staterna.

Gud vad man saknar bmwn nu bara för de.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang