4017
Sök

nån som vill hjälpa mig lite me larmet ?

2 600 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
hej behöver hjälp ha försökt länge nu att få reda på vad som är fel på mitt larm i min scorpio:P det som händer är att lampan som ska blinka när man låser bilen blinkar inte så asså så fungera nog inte larmet. det ända som händer är att lampan lyser som den ska när man starta bilen. det jag ha kollat är säkringen och sen ha jag kollat på alarm boxen styrningen men den verka vara hel. kan inte så mycket om larm och så. men om ni vet nått som man borde kunna kolla upp skriv gärna då smile  tacksam för svar.

gör som jag kör gubba racer=)

2 117 Inlägg
22 november 2007
Kolla om dörrkontakterna, huvkontakter mm är ok. Oxid lite här och var kan göra att det ballar ur. Kolla även alla andra kontakter som hör ihop med larmet. Dra isär dem och spraya på lite 556. Kan hjälpa.

2 600 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
ha kollat dörr kontakaterna är om det är dom till innebelysningen ? tongue mennar om dom är på samma vet jag är inte så bra på sånt som sagt tongue

Maskinförare
1 163 Inlägg
22 november 2007
Prova utlösa larmet. då ser du ju om det funkar, fast inte dioden blinkar..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

2 600 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
ha provat men om  jag ha gjort rätt vet jag inte. nått tips ?

2 600 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/54520/195254_03qq5s.jpg
hittade denna i mtorrummet en summer antar jag. om den är sönder så funkar larmet inte va ? den rasslar lite när jag skakkar på den tongue

2 600 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
ingen som ha flera förslag?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 november 2007
Till att börja med, vad är det för larm och har du någon manual?

2 600 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
det är orginal larm. låses me nyckel då. och nej ingen manual tongue vet man kan gå till ford och hör men dyrt om dom ska kolla igenom det tongue

210 Inlägg
27 november 2007
klimpan skrev:
ha kollat dörr kontakaterna är om det är dom till innebelysningen ? tongue mennar om dom är på samma vet jag är inte så bra på sånt som sagt tongue

Vad skriver du ?

förstår inte ett ord av det som står !

MVH

2 600 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
BilstereoSEX skrev:
klimpan skrev:

Vad skriver du ?

förstår inte ett ord av det som står !

MVH

sorry är dålig på att förklara saker tongue det jag ha kollat är strömbrytarna till innebelysningen fick ett tips på att larmet är kopplat dit där om det stämmer vet jag inte.

Sök