3148
Sök

Rostlaga merca 230?

26 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Hej funderar på att rostlaga en merca 230 från slutet av 80-talet. Finns mest rost i nederkanten av förardörren där det är kankse 0,5-1cm rost som börjat gå igenom på några ställen. Sen är det som vanligt rost i skärmkanterna och nederst på bakluckan.

Hur fixar jag detta enklast? Känns lite onödigt att byta hela dörren, skärmar osv? Ytrosten är väll relativt enkel att fixa men hur fixar jag enklast dörren om det är hål?
Hade tänkt svetsa rosten.

Någon som vet var kan man få tag på t.ex skärmkanter osv?

Tacksam för tips.
Senast redigerat av chripopper (22 november 2007)

LillNaisarn
22 november 2007
Hej! enklast om det är hål är att byta ut plåten, billiga pirat delar kan du hitta på tex www.nyadack.se, eller så tar du och söker på ngn lokal skrot?

26 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Hej! enklast om det är hål är att byta ut plåten, billiga pirat delar kan du hitta på tex www.nyadack.se, eller så tar du och söker på ngn lokal skrot?

Tack som fan! Var ju riktigt billiga grejjer där. Passar delarna bra? Står att passform garanteras ej men jag antar att det är för att det aldrig går att göra 100% exakt såå dom slipper klagande perfektionister?

Ska kolla närmare sen hur allvarlig rosten är och svetsa dit nån plåt, och förmodligen en bak-skärmkant från den där hemsidan.

När jag ändå är här och skriver så kan jag passa på och fråga om det finns nåt ställe som säljer klädsel till förarstolen? Har nämligen blivit ett hål i den så jag tänkte byta om det finns..

Tipsa gärna om andra bra sidor med delar och tillbehör!
Senast redigerat av chripopper (22 november 2007)

LillNaisarn
23 november 2007
chripopper skrev:
LillNaisarn skrev:

Tack som fan! Var ju riktigt billiga grejjer där. Passar delarna bra? Står att passform garanteras ej men jag antar att det är för att det aldrig går att göra 100% exakt såå dom slipper klagande perfektionister?

Ska kolla närmare sen hur allvarlig rosten är och svetsa dit nån plåt, och förmodligen en bak-skärmkant från den där hemsidan.

När jag ändå är här och skriver så kan jag passa på och fråga om det finns nåt ställe som säljer klädsel till förarstolen? Har nämligen blivit ett hål i den så jag tänkte byta om det finns..

Tipsa gärna om andra bra sidor med delar och tillbehör!

Har inte köpt så mkt av dom, endast skärmbak & framskärm till en annan W124 och passformen var fin!

Trevlig & hjälpsam personal om det uppstår ngt problem så hjälper dom en.

Att byta en HEL bakskärm är inte "så bara" är bättre enligt mig att byta en del av skärmen
(iofs är jag inte speciellt duktig på att svetsa, men jag vet dom som bytt hela skärmen har inte sagt att det precis varit lätt eller roligt), är lättare och "bättre" för plånboken dessutom,

Ang klädsel har jag ingen aning, vet iaf att MB säljer "skräddar sydda skinn överdrag" men dom kostar ett per tusenlappar, dock så är det standard att sätena är "skävda/hål" i W124orna...

Sök