1856
Sök

Emo. Var är en emo?

340 Inlägg
22 november 2007
Alla Emo´s lyssnar på KENT, sen cuttar dom sig själva..och hoppar framför tåg..så ni som påstår att vi inte vet vad vi snackar ska enbart sluta snacka med oss då ni borde ha bättre saker för er...som att cutta varandra...och ja lyssna på KENT.

340 Inlägg
22 november 2007
fast trådskaparen frågar ju egentligen "var är en emo" så frågan är ju vad man finner dom? säkert i byhålor där ica stänger klockan tre på en vardag..

340 Inlägg
22 november 2007
bmx skrev:
emo är en musikstil!!jag är emo,men inte fan skär ja mej eller klär mej i nå tajta jeans!

Så du menar att du är en musikstil? ofan nu blir jag lite fundersam..

7 120 Inlägg
22 november 2007
Tjompa, hahaha! Kan inte sluta garva! lol

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 november 2007
fan på 90-talet  fanns de ingen som spökade ut sig som på halloween året om.
nu finns dom överallt och de dom lyssnar på är /punk/rock/hådrock/och lite annan skit ^^

alla dessa människor tänker olika om varför de klär sig som de gör.. 
cirka 70% tror jag är fjortisungar som skär sig i armen och tror sig ha olyckliga liv fasten dom egentligen har det hur bra som helst..

25% bara klär sig så för dom tycker det är snyggt och vill vara som kompisarna och de gillar kanske rock..

de övriga 5%  är riktiga emos och har det som en livstil.. de skär sig inte och är helt vanliga människor säkert?

men tyvärr är de nu så att nånstans har de blitt ihop-blandat dessa 3 så nuförtiden kallar man dessa fjortisbrudar för emos...   inte jag, jag kallar dom för freak, eller cp

hursomhelst så kan jag hålla me trådskaparn till viss del men han måste också fatta att nuförtiden är det ok att kalla alla svartklädda monster för emos...

språket förändras hela tiden och det är bara att inse!

7 120 Inlägg
22 november 2007
Vilket folk det finns här på Gorg, är hela tråden ett skämt? Jag har iaf fått mig ett gott skratt lol

7 100 Inlägg
22 november 2007
tjompa skrev:
bmx skrev:
emo är en musikstil!!jag är emo,men inte fan skär ja mej eller klär mej i nå tajta jeans!

Så du menar att du är en musikstil? ofan nu blir jag lite fundersam..

men ursäkta mej om ja skrev fel då!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bärs!
3 456 Inlägg
22 november 2007
TFkarlsson skrev:
Nån som vet vart man utbildar sig till emo i närheten av uppsala? Pm plix

lol

Garaget.org peakade 2008.

340 Inlägg
22 november 2007
Får jag introducera ELMO! Han är mycket roligare! har en själv på hyllan! Tickle me...pleeaaaaseeeee, AGAIN! AGAIN!

http://youtube.com/watch?v=o4x-VW_rCSE

Sleeper
3 084 Inlägg
22 november 2007
Emos Lyssnar På Rix  Fm  Och Ser På Idol!!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
22 november 2007
Sushikocken skrev:

Jag tror du snackar om fjortisar nu tongue.

Allt för den där jävla hatten!

Makaronborrare
993 Inlägg
22 november 2007
Den här tråden om Emo sponsras av Gilette Mach3 tongue

Rent A Retard !
674 Inlägg
22 november 2007
Aerodynamik skrev:
Vilket folk det finns här på Gorg, är hela tråden ett skämt? Jag har iaf fått mig ett gott skratt lol

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 november 2007
varför kan inte tjejer bara vara glada/lyckliga och normal-klädda som på 90-talet?
de flesta snygga brudar man ser ida är ju utspökade hmm

Sleeper
3 084 Inlägg
22 november 2007
THEBADGUY skrev:
Sushikocken skrev:

Jag tror du snackar om fjortisar nu tongue.

jaha så kanske det var tongue...

MEN HEAVY METALLARE och HÅRDROCKARE ÄR INTE EMOS Levnadsgladare människor hittar man inte!! Hatar när brorsan säger att de som klär sig som Metallare = Emo...
själv lyssnar han på greenday som alla andra små fjortis emos...
Iofs så klär jag väl inte som en metallare men har hårdrock i blodet... och i klädskåpet.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

mercedes_driver
22 november 2007
Seriöst hade ni träffa varandra på gatan och snacka om detta hade det nog blevit slagsmål.. wink Jag tycker iaf att alla personer med konstiga kläder och frisyrer i olika färger bl.a. svart är emosar.
Senast redigerat av mercedes_driver (22 november 2007)

266 Inlägg
22 november 2007
Gå in på p3:s sida från star programet för 3 veckor sen och få reda på vad en emo är!

För er som inte lyssnade så e det i grunden en musikstil, men de som lyssnar på just den musiken e oftast känsliga av sig och är i tonåren och håller på att skär sig!

Mvh Niclas

Sleeper
3 084 Inlägg
22 november 2007
Chrizz är ju.. Har ju vart hårdrockare "what's the allmightys definition of emo big_smile?"

Ska tillägga att jag tycker det är ballt då folk sticker ut från den "tråkiga grå massan"

Fast emo enligt mig är pojkar med slimmade svartajeans en "kladden" i FF7 frilla som lyssnar på tex greenday...
Senast redigerat av Sushikocken (22 november 2007)

CarCass
627 Inlägg
22 november 2007
Hårdrock/metal är väl så långt från emo man kan komma..

Men se skillnaden mellan emo och att vara självdestruktiv, gå inte efter fördomar!

Join the Evolution

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 november 2007
Om vi tittar lite på ordet "Emo" innan vi börjar kasta grodor på varandra smile

Emo kommer från "emotional" som betyder känslig eller att man inte är rädd för att visa känslor.
Det har från början inget med varken kläder eller musik att göra.

Att visa känslor fungerar inte så länge om man ska ha uppmärksamhet och då får många gå över till t.ex rakblad för att visa sina känslor ännu tydligare. Det är dock inget "måste" att skära sig för att kunna klassas som en "emo".
Detta kombinerat med att man lyssnar på "känslig" musik som ofta är väldigt negativ och deprimerande blev sedan "emo".

Men det räcker ju inte med att visa känslor och lyssna på ledsen musik, man måste ju se ut som att man är nere också. Och hur gör man inte det utan en speciell frisyr och mörka kläder?

Ett fel många gör är att blanda in alla "metallare" som "emos".
Detta är två helt skilda "grupper".
Jag ställer mig bland "metallare". Går endast i svarta kläder och har långt hår. Lyssnar dessutom bara på metal när jag är ensam (endast när flickvännen är med sätter jag på någon annan musik ibland tongue)

Nu blev detta lite långt kanske, så jag stannar här för nu smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök