2263
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Gonzo kille
107 Inlägg
12 maj 2009
taway skrev:
ViiiC skrev:
visst kan det vara så ibland, att i många "träffar" eller små race där alla bilar med bra effekt inte kör.
kan det vara för att vissa av bilarna inte är bra att köra med rakt fram ? ja vet inte men många faktorer kan finnas... Många vill inte ta stryk ifrån en evo som flyger iväg i starten big_smile oftast dom som kör blir då lite mindre kul att titta på...

Man kanske borde börja med superstage liknande tävlingar. minns inte riktigt vilken stad det var kan kolla upp, det var 3 år sen. Men minns att jag var på någon parkering där de hade ställt upp koner och kört. dessutom ser jag inga olagligheter med det ... Mindre lakrits remmar på gatan och rolig tävling för alla att vara med på.

Finns intresset ???

Jo visst det finns inte många som tar våra kära evos här i stan men det handlar väl ändå om att ha kul och motståndet går ju att styra upp lite. Race efter "vanliga" träffar har ju ändå ingen stege och man måste inte köra rivstarter wink En annan vågar knappt starta så i rädslan av att köra sönder något smile Däremot är det kul att bara köra lite spontant ibland.

Konbana finns det säkert många som är med på men det krävs garanterat tillstånd. Inga fel att titta på möjligheten i alla fall, för kul skulle det vara!

Nu ska du inte vara sån, när vi körde förra året så körde vi stege, iofs inte så jätte stor. Men igentligen handlar det inte om något stort jobb. Gick runt och frågade om folk var intresserade av o raca, sen var det bara o lotta en stege. Snacka igenom lite, och sen köra. Micke kan säkerligen förklara mer vad jag menar, då jag vet att både han och jag var grymt nöjda med en av dom kvällarna. smile

Om alla som brukar köra tar 10 minuter före och lottar en stege så har du ju en stege, istället för o bara rulla upp till starten wink

3 390 Inlägg
12 maj 2009
Som ni nog redan vet disskuterar vi inte race här.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
12 maj 2009
Sorry boss. sad Vi råkade glida in på det, inte meningen.

Vi syns väl allihop på mässan på fredag så kan vi diskutera lite där. big_smile

296 Inlägg
12 maj 2009
sirmiro skrev:

Jorå, vad annars göra en fredagkväll? wink

Gonzo kille
107 Inlägg
12 maj 2009
taway skrev:
sirmiro skrev:

Skruva bil så man kan komma ut och brumma med nya krafter på lördag? smile

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
12 maj 2009
taway skrev:
sirmiro skrev:

Jag föreslår grillning + snack smile

Volvofreak
356 Inlägg
12 maj 2009
J-P-R skrev:
taway skrev:
sirmiro skrev:

Engångsgrillar+ korv+ bänk+bänken+ några kalla= fredag?

// Andreas
S40N T5-04

3 390 Inlägg
12 maj 2009
DaAddez skrev:
J-P-R skrev:
taway skrev:

Engångsgrillar+ korv+ bänk+bänken+ några kalla= fredag?

Varför inte dra ihop något nu när det börjar bli lite skönare om kvällarna ?  Behöver ju inte trycka uppe på mässan varje fredags kväll... tror de flesta har inspekterat varandras bilar vid det här laget smile 

Vet ej vart man skulle kunna fixa till något men finns väl grönytor intill parkering överallt i stan...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Volvofreak
356 Inlägg
12 maj 2009
Hästhagen eller stadsparken är ju bra ställen o grilla o såå på!

// Andreas
S40N T5-04

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
12 maj 2009
Om vi ska göra något åt örebro när det gäller kvälls aktiviterter så är det bli av med all fylla.   Då skulle vi även bli av med större delen av all nerskräpning.

Eller är det bara jag som tycker att bilar och alkohol inte hör ihop?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

296 Inlägg
12 maj 2009
myran skrev:
Om vi ska göra något åt örebro när det gäller kvälls aktiviterter så är det bli av med all fylla.   Då skulle vi även bli av med större delen av all nerskräpning.

Håller helt med! Det är för mycket svineri. Rädd för att det blir ännu mer nu när alla gamla jänkare ställs på. Vill inte vara fördomsfull men det sups klart mer då... Själv blir man nästan helnykterist på sommaren. Spenderar mina pengar hos Shell istället wink

Stadsparken är fint men det är sämre med parkeringsplatser där man har uppsikt över bilarna. Kan vara lite tveksamt folk ute och vingla där på fredagkvällar? Ute vid naturen hus kanske? Ozet? Hästhagen är också ett bra förslag eller ännu längre upp bakom Karlslund. Finns väl grillplatser nära tekniska kvarnen? Gäller att vara där och ockupera tidigt misstänker jag... Kanske någon sjö vi kan åka till som inte ligger så långt bort?
Senast redigerat av taway (12 maj 2009)

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
12 maj 2009
myran skrev:

Det ligger något i det du säger.... Örebros innerstad skulle genast bli mycket renare och trivsammare att vistas i.

Alkohol och bilar hör ABSOLUT INTE IHOP!!!!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
12 maj 2009
Vore kul att åka någonstans och tända en eld och snacka, men som andra har sagt vill nog de flesta ha bilarna under uppsikt. Sen är frågan hur det blir med alkoholen om vi sitter och grillar. wink
Jag har inget mot att folk tar en öl eller två som passagerare, OM (och bara om) de kan sköta sig, inte skräpar ner osv. Minns en herre som lyckades dricka 3-4öl per kväll på hamncafét en gång i tiden, utan att  omgivningen såg att han drack... wink Men alkohol och bilar hör inte ihop så en bättring är något att hoppas på, sen att alla ska vara nyktra är ju att drömma, så kan det minska ska vi vara glada. smile

Men var hittar vi en grillplats med stor parkering? tongue

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
Ligger lite schyssta ställen längst me hjälmaren...

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
12 maj 2009
Fotografen_Micke skrev:
myran skrev:

Det ligger något i det du säger.... Örebros innerstad skulle genast bli mycket renare och trivsammare att vistas i.

Endå står folk stupfulla vid mässan varje kväll.

Jag tror på att det är dax att vi som är bil-intresserade byter samlingsplats. Och driverse andra aktiveteter? varför blir dessa så sent? tror man kan bli av med mycket svineri genom att ta dessa grejjer på dagen runt 8-9 snåret i stället för 23-01 som det är nu..

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
myran skrev:
Fotografen_Micke skrev:
myran skrev:

Endå står folk stupfulla vid mässan varje kväll.

Jag tror på att det är dax att vi som är bil-intresserade byter samlingsplats. Och driverse andra aktiveteter? varför blir dessa så sent? tror man kan bli av med mycket svineri genom att ta dessa grejjer på dagen runt 8-9 snåret i stället för 23-01 som det är nu..

Har tidigare föreslagit marieberg syd, just för att komma bort lite mer från fylleriet iom att det säkert är många som tar vägen förbi innan krogen men kanske inte riktigt orkar sig ut dit...?

296 Inlägg
12 maj 2009
myran skrev:
...genom att ta dessa grejjer på dagen runt 8-9 snåret i stället...

Låter som att du har liknande dygnsrytm som mig. 23 är eftermiddag och 04 är natt. morgon kommer sen vid 12 big_smile

Ska vi inte göra som leksak påminner om nu redan på fredag då? Samlas ute vid Marieberg syd strax efter 20 när det är stängt? Vill folk grilla så kan man ju göra det redan kl 18 någonstans kanske?

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
13 maj 2009
Grillning kl 18:00 på Fredag 15/5 vid Naturens Hus, finns ju tillräckligt med parkering där, även för dom som har lite lägre bil.

Grill finns iaf längst å-kanten vid naturens hus så lämpligtvis hålls vi där. Jag kommer iaf vara där då, och dom som också är sugna joinar.
Egen mat och dricka tas med - Intas alkohol så ser man till att hålla sig städad.
Senast redigerat av J-P-R (13 maj 2009)

3 390 Inlägg
13 maj 2009
J-P-R skrev:
Grillning kl 18:00 vid Naturens Hus, finns ju tillräckligt med parkering där, även för dom som har lite lägre bil.

Grill finns iaf längst å-kanten vid naturens hus så lämpligtvis hålls vi där. Jag kommer iaf vara där då, och dom som också är sugna joinar.
Egen mat och dricka tas med - Intas alkohol så ser man till att hålla sig städad.

Fredag alltså ?

Volvofreak
356 Inlägg
13 maj 2009
Jag är där oxå!

Och det är fredag som gäller!

// Andreas
S40N T5-04

Sök