4043
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Lastbilchaufför
53 Inlägg
7 juni 2009
tjjeee skrev:
vrf ska han visa hänsyn o ingen annan alla hoppar på honom när han kör men alla andra som åker som svin o laddar runt hörnet ne dom får hållas

men hur ofta står det inte fullt med bilar där man ska leka ska man gå o säga till alla o flytta sig för man vill sladda eller ?

Hitta ett annat ställe att leka på ist ? det kan väl inte vara så svårt!?!

5 Inlägg
7 juni 2009
myran skrev:
tjjeee skrev:
alltså vad är visas problem när det kommer en bil som har mer än 500 hk då är det lugnt o åka o sladda hur mkt man vill o köra som ett svin men så fort det kommer en vanlig bil som vill leka lite då blir det ett jävla liv har ni inge bättre för er :S

ägaren till bilen tänker anmäla garaget.org  och alla inblandade som har lagt ut uppgifter om både bil och ägare om inte det försvinner inom kort från denna sida

Det är skillnad och leka och försöka köra över folk. Denna person ska vara glad att det inte han som blir anmäld. Eller att han inte körde över någon.

Samtidigt samtycker jag även att man inte ska hänga ut folk med namn och personuppgifter på forumet. Det är faktiskt inte lagligt heller.

hade han velat köra över dom hade han antagligen gjort det men det gjorde han inte

5 Inlägg
7 juni 2009
majztY skrev:
tjjeee skrev:
ägaren till bilen tänker anmäla garaget.org  och alla inblandade som har lagt ut uppgifter om både bil och ägare om inte det försvinner inom kort från denna sida

Ifall man kör som en idiot får man väl ta att man hängs ut ? eller? man kan väl välja platserna att köra som en idiot på ? inte bland massor med folk ?

sant men häng inte ut ägaren till bilen då ta reda på vem som körde istället.
känner ägaren jävligt bra o han är inte så jävla glad över att allt om han står på detta forum

5 Inlägg
7 juni 2009
majztY skrev:
tjjeee skrev:
vrf ska han visa hänsyn o ingen annan alla hoppar på honom när han kör men alla andra som åker som svin o laddar runt hörnet ne dom får hållas

men hur ofta står det inte fullt med bilar där man ska leka ska man gå o säga till alla o flytta sig för man vill sladda eller ?

tydligen är det svårt för alla andra är ju på mässan o sladdar

Lastbilchaufför
53 Inlägg
7 juni 2009
tjjeee skrev:
majztY skrev:
tjjeee skrev:

Ifall man kör som en idiot får man väl ta att man hängs ut ? eller? man kan väl välja platserna att köra som en idiot på ? inte bland massor med folk ?

sant men häng inte ut ägaren till bilen då ta reda på vem som körde istället.
känner ägaren jävligt bra o han är inte så jävla glad över att allt om han står på detta forum

varför bryr han sig om det inte var han som körde?! det är väl hans bil ? då får han väl ta det med den som körde?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 juni 2009
myran skrev:
tjjeee skrev:
alltså vad är visas problem när det kommer en bil som har mer än 500 hk då är det lugnt o åka o sladda hur mkt man vill o köra som ett svin men så fort det kommer en vanlig bil som vill leka lite då blir det ett jävla liv har ni inge bättre för er :S

Det är skillnad och leka och försöka köra över folk. Denna person ska vara glad att det inte han som blir anmäld. Eller att han inte körde över någon.

Samtidigt samtycker jag även att man inte ska hänga ut folk med namn och personuppgifter på forumet. Det är faktiskt inte lagligt heller.

Offentliga uppgifter.
Givetvis kan jag plocka bort det, nu har det ju fyllt sin funktion och personen i fråga är delgiven våra tankar...

Sen ang det tidigare i tråden:
Jag är inte ofelbar, jag tar gärna kritik men jag vill då ha det i verkligheten, inte bakom en skärm. Jag kör sakta (5-20km/h) och utan minsta krängning mellan betongrören och gatan. Nedanför betongrören kan även jag testa bilens beteende...

20 Inlägg
7 juni 2009
fan det här börjar ju bli värre än ett dagis.
det är ju fan pinsamt å läsa allt jävla gnäll,
ni som inte vill sladda ta å hitta ett nytt ställe att vara på så slipper ni ju
bli förbannade varje helg.
för sladdandet kommer ju aldrig ta slut det finns alltid någon ny idiot som håller på.
ta en ny samlings plats där man kan stå å snacka på istället å där det inte är så stor yta för folk att gasa på så kanske det kan bli lite ordning

Mitsubishi EVO 5

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 juni 2009
tjjeee skrev:
majztY skrev:
tjjeee skrev:

tydligen är det svårt för alla andra är ju på mässan o sladdar

Finns flera ställen, men på mässan kan vi stå och snacka också, vilket de flesta av oss gör större delen av tiden... Vi ber då alla att INTE köra fort där vi står, utan vill man leka kan man göra det en bit från bilarna, dvs nedanför de nya hindren... Där ska folk inte stå och folk står normalt inte där just för de vet att folk leker där.

Vill man leka annars finns en del stora parkeringar, vilka säger jag inte för risken att vi kan behöva dem inom något år.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
7 juni 2009
Frågar igen.. Vem fotta igår och går det hitta bilderna någon stans? smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

269 Inlägg
7 juni 2009
tjjeee skrev:

Förstår inte du (och han) problemet kanske ni/han inte skall åka till mässan något mer, eller ens vara där det är fler än er...

Mopar or no car:)

122 Inlägg
7 juni 2009
Det e väldigt problem detta!

Han vill inte ha sin info om det här sen ber han en kompis skirva åt han... kanske ska skriva själv och stå till svars!

Inte för jag bryr mig vad han har gjort. Utan bryr mig mera om vad som kan hända och kommer hända om alla fortsätter som de gör! Det gäller generalt alla som håller på o "leker"!

Tycker det e nice o kolla på hur de "leker" men inte bland bilarna vid Jet macken och runt omkring där. Inne vid själva tivoli området tycker jag man kan gått leka. sen köra därifrån i 70-90km/h och svänga i (mot Jet) kuran e skit fränt tycker vissa. Inte kul om det kommer någon där så någon dör. Då får man leve med det resten av livet. Plåtskador går atttid att reparera liv går inte......

What you doing?

Unknown Örebro
291 Inlägg
7 juni 2009
låter ju som en lykad helg....fan kaos. jag byter gärna ställe till typ där vi var i onsdags så man kan snacka så slipper man alla diskutioner ok då är det ju klart att alla som leker är på mässan och dom som vill snacka åker till marieberg?? skulle inte det funka???

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
7 juni 2009
_Dalle_ skrev:
låter ju som en lykad helg....fan kaos. jag byter gärna ställe till typ där vi var i onsdags så man kan snacka så slipper man alla diskutioner ok då är det ju klart att alla som leker är på mässan och dom som vill snacka åker till marieberg?? skulle inte det funka???

Marieberg finns det mycket ställen att leka på.. ska vi bara träffas o snacka så ska vi välja ett mindre område där det inte finns plats för lek.

Använd t.ex parkeringen vid svampen eller något liknande. Eller så får vi betala för oss och parkera på järntorget allihopa. för där lär ingen leka.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Unknown Örebro
291 Inlägg
7 juni 2009
myran skrev:
_Dalle_ skrev:

Marieberg finns det mycket ställen att leka på.. ska vi bara träffas o snacka så ska vi välja ett mindre område där det inte finns plats för lek.

Använd t.ex parkeringen vid svampen eller något liknande. Eller så får vi betala för oss och parkera på järntorget allihopa. för där lär ingen leka.

nä men då hade man ju delat upp det men men verkar ju som att ingen bryr sig för lägger man upp ett förslag så är det ju skit:P finns ju skit mkt ställen man kan vara på bara att braka och välja!!! eurostop finns det väl en del som är lite trång och så, aspholmen vid storel eller liknande, gamla stadium vi aspholemen.

tror faktist iaf att många vill vara på mässan och kolla på alla som sladdar runt iaf vad dom än skriver här!

Hoppas det har blivit bättre på nedskräpningsfrågan iaf!!!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 juni 2009
Klart folk vill se sladdar, burnouter och allmän lek. MEN vi vill se det från säkert avstånd, och vi vill inte ha bilen komma farande i 70+ 2meter från fötterna. Vi vill inte ha blästring av bilar som är nylackade och står efter kanterna... Vi vill inte ha bilar som tappar kontroll in i oskyddade människor som inte är beredda, vi vill inte att det ska gå toksnett och ha en olycka vid JET. Saker kan gå sönder och bilar kan då ta oväntade banor. Jag tycker det är bättre att man då kraschar in i en lastbil som står parkerad eller bättre - en gråsugga...

Vi vill alla leka, men en del av oss vill att vi ska kunna fortsätta leka och inte samlas i svarta kläder och minnas någon som stod på "fel" ställe.

FREAK !
250 Inlägg
7 juni 2009
sirmiro skrev:
Tirkedal skrev:
sirmiro skrev:

Jo, men de flesta lekte på "rätt" ställe. INTE där vi står parkerade.

Jag önskar att ni som är stöddiga här på forumet kan vara lika stöddiga på mässan...

inte för att vara elak men det var en Nissan Stagea  som var riktigt nära oss när den skulle sladda på mässan igår eller vad den försökte med!
finns folk som klagar på andra här sen kör dom inte bättre själva!

Vill bara tacka den blå evon på en bra show i fredags och lördags:)

Då är du väldigt välkommen att komma fram till mig irl och inte gömma dig bakom en skärm. Men den diskussionen tar vi inte här. Var inte stöddig bakom skärmen om du inte vågar stå för saker.

de där kom ju verkligen från rätt käft !

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 juni 2009
nicx skrev:
sirmiro skrev:
Tirkedal skrev:

inte för att vara elak men det var en Nissan Stagea  som var riktigt nära oss när den skulle sladda på mässan igår eller vad den försökte med!
finns folk som klagar på andra här sen kör dom inte bättre själva!

Vill bara tacka den blå evon på en bra show i fredags och lördags:)

Då är du väldigt välkommen att komma fram till mig irl och inte gömma dig bakom en skärm. Men den diskussionen tar vi inte här. Var inte stöddig bakom skärmen om du inte vågar stå för saker.

de där kom ju verkligen från rätt käft !

Det där handlar om saker som inte har på garaget att göra. Hittills har du velat möta mig när du varit full och haft vänner runt om. Vad sägs om nykter med folk som är neutrala? Men det kan vi ta på andra ställen...

Ojoj
21 Inlägg
7 juni 2009
haha rolig diskussion ^^

Åka fort är kul... men det går inte med 740

16 Inlägg
8 juni 2009
Tror inte det spelar så stor roll om alla som " Vill stå och snacka "  skulle göra det vid marieberg, räcker med att ett 10 tal bilar står där sen tar det 20 minuter sen står det 10 till.
Pratas ju om att det ska komma upp bommar, men tror inte att folk kommer sladda mindre för det direkt.

Kanon..
1 473 Inlägg
8 juni 2009
Har inte Marieberg syd funkat bra?
Sladda vid parkerade bilar utanför onoff tex är väl ganska svårt o de som velat sladda runt har väl haft det kul runt rondellerna?

Sök