4145
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

16 Inlägg
8 juni 2009
leksak skrev:
Har inte Marieberg syd funkat bra?
Sladda vid parkerade bilar utanför onoff tex är väl ganska svårt o de som velat sladda runt har väl haft det kul runt rondellerna?

Sant, vore nog bättre att hållas där, men finns inte så många direkt stora ytor som mässan.

Kanon..
1 473 Inlägg
8 juni 2009
sjoo019 skrev:
leksak skrev:
Sladda vid parkerade bilar utanför onoff tex är väl ganska svårt o de som velat sladda runt har väl haft det kul runt rondellerna?

Sant, vore nog bättre att hållas där, men finns inte så många direkt stora ytor som mässan.

Har du varit ute på Marieberg syd på sistone?
Det finns gott om parkering...

16 Inlägg
8 juni 2009
leksak skrev:
sjoo019 skrev:
leksak skrev:

Ja var ute en sväng i helgen ( åkte bara förbi )  är egentligen ett jävligt bra ställe att hållas på får plats mycket bilar

Kanon..
1 473 Inlägg
8 juni 2009
sjoo019 skrev:
leksak skrev:
sjoo019 skrev:

Ja var ute en sväng i helgen ( åkte bara förbi )  är egentligen ett jävligt bra ställe att hållas på får plats mycket bilar

Ja det får ju plats betydligt fler än på mässan samtidigt som de som vill kan ställa sig utanför OnOff eller så där det inte går att sladda runt o de som vill sladda kan åka varv efter varv runt rondellerna.
O dendär motorvägen som går där funkar väl bra för vissa andra att flexa musklerna på under hyffsat säkra förhållanden till skillnad mot ute på pilängen... roll

Unknown_Orebro
8 juni 2009
sjoo019 skrev:
Tror inte det spelar så stor roll om alla som " Vill stå och snacka "  skulle göra det vid marieberg, räcker med att ett 10 tal bilar står där sen tar det 20 minuter sen står det 10 till.
Pratas ju om att det ska komma upp bommar, men tror inte att folk kommer sladda mindre för det direkt.

Alla kvällar vi har träffats vid Marieberg syd har varit lugna och det har en så länge inte varit fler än 10 bilar där, jag tycker vi prövar att träffas på samma plats som vi träffades i Onsdags redan nu till helgen, vad tror ni om det??

Unknown Örebro
291 Inlägg
8 juni 2009
Woodpecker skrev:
sjoo019 skrev:
Tror inte det spelar så stor roll om alla som " Vill stå och snacka "  skulle göra det vid marieberg, räcker med att ett 10 tal bilar står där sen tar det 20 minuter sen står det 10 till.
Pratas ju om att det ska komma upp bommar, men tror inte att folk kommer sladda mindre för det direkt.

Alla kvällar vi har träffats vid Marieberg syd har varit lugna och det har en så länge inte varit fler än 10 bilar där, jag tycker vi prövar att träffas på samma plats som vi träffades i Onsdags redan nu till helgen, vad tror ni om det??

låter mkt bra!! hoppas på att det blir fritt från sladdar och sånt då!!! kommer förmodligen inte komma in på fredag iaf då jag ska åka till västeås på scf:D någon som ska med??

Unknown Örebro
291 Inlägg
8 juni 2009
sjoo019 skrev:
leksak skrev:

lite det som är meningen så man slipper dom som åker som fan!! tongue

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 juni 2009
Parkeringen utanför jysk annars.. så kan man stå och prata + att man ser när folk leker i rondellen med en hel gräsmatta i mellan wink

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
8 juni 2009
Och då leker vi plötsligt med andra bilister som inte har en aning om vad som händer innan en "idiot" kommer på sladd på insidan av dem...

Inser ni inte att man inte kan fly problem? En gång i tiden vad det ikea alla stod vid, och många klagade att 2bilar sladdade samtidigt, sen mässan, och nu flytt till marieberg igen. Vad tänker folk med? Vi kommer få samma problem var vi än är, bara att vi skapar 2veckors andrum... Anledningen som jag varit aktiv här är för att ändra sättet folk tänker på. Givetvis leker folk som gillar bilar, men det handlar om att leka säkert.

Jämförelse:
Hur många låter sina barn leka på järnvägsspåren? - Ytterst få...
Flyttar familjer från sitt boende bara för barnen leker på järnvägsspåren? - Sällan...
Säger dessa då till barnen att vara på gräs/lekparker/etc och förklarar vad som kan hända? - Oftast...

Varför flyttar de då inte? Jo för det flyttar bara problemet tillfälligt. Då vet inte barnen att de inte ska leka på järnvägsspår och kan tänkas göra det vid andra tillfällen.

Så kan ni förklara vad vi tjänar på att byta plats? Vi flyttar bara problemet, vi löser ingenting! Är det inte bättre att vi försöker lösa problemet genom en öppen diskussion, som här i forumet där vi låter säkerheten gå först. För hur mycket jag än avskyr ett visst beteende så vill jag inte se någon skadas. Och ser vi då bilar som kommer på sladd med folk som hänger ut med öl så tvivlar jag på att de har bälten. Föraren kanske klarar sig med att vara skakad, men vad händer med de andra?

77 Inlägg
8 juni 2009
Vilken diskussion!

Men man kan ju inte räkna med att alla som är på mässan vet eller har läst att man inte får sladda runt hörnet och på den delen, jag har gjort det en gång vet jag men då var det bara jag och en till bil där så. Lite vett i huvet har man ju. Tänk på hur fan det skulle gå om man sladdade in i en hög folk, fyfan! det vore ju mardrömmen.
Det är ju synd att betongsuggorna står där nere på området, var mindre lek vid Jet när dom inte var där.

Men får hoppas på att det funkar bättre i fortsättningen! smile

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!

Unknown Örebro
291 Inlägg
8 juni 2009
jaja bryr mig inte tror jag skiter i både marieberg och mässan och tar och ställer mig på stan någonstans istället!!! så slipper man ju allting!!!!!!!!!! jag ville ut till någe ställe där man kunde ställa sig och snacka och inte ha någon lek nära!!!!!!

34 Inlägg
8 juni 2009
jaa ,ne men det är väl lika bra vi börjar cykla eller gå till mässan så slipper vi ju se dessa bilar också.. så kan ju ingen sladda iaf ?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 juni 2009
Kreftan skrev:
jaa ,ne men det är väl lika bra vi börjar cykla eller gå till mässan så slipper vi ju se dessa bilar också.. så kan ju ingen sladda iaf ?

Ja precis!

Tycker denna diskussion har spårat ur. Vill man slippa sladdande bilar så är det bara att åka ifrån mässan och alla hobby-driftare.

Jonas

Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
8 juni 2009
Kreftan skrev:

Jo blir väll bäst! Slipper vi oroa oss för att man ska få ett sandkorn på sin bil big_smile

Jag rullar med stil
344 Inlägg
8 juni 2009
_Dalle_ skrev:
jaja bryr mig inte tror jag skiter i både marieberg och mässan och tar och ställer mig på stan någonstans istället!!! så slipper man ju allting!!!!!!!!!! jag ville ut till någe ställe där man kunde ställa sig och snacka och inte ha någon lek nära!!!!!!

håller med.. vi träffas för att ha kul och spåna lite dié/hjälpa varandra om det är nått. inte för att leka och sladda.. det kan man göra på mässan bland dom andra leksugna eller så har dom väl inte växt upp ur sandlådan än...

Unknown Örebro
291 Inlägg
8 juni 2009
SchumiSRM skrev:
Suck...är för gammal för det här, undrar fortfarande varför man ens försöker förklara? Många som ej vet skillnaden på mitt är mitt och ditt är ditt tyvärr mad  Vems är området runt mässan tex? Kolla upp det och försök att förstå att ägaren EJ vill ha det som det är, så jävla enkelt att förstå ELLER? Spelar ingen roll om det är Örebro Kommun eller en privat ägare, en parkering som blir sönderkörd vill ingen av dom ha. Mina sista ord i den här diskussionen, lönar inget till att bli förbannad på folk som är totalt nollställda i tankesättet tyvärr sad

Håller med!!

34 Inlägg
8 juni 2009
julles skrev:
_Dalle_ skrev:

håller med.. vi träffas för att ha kul och spåna lite dié/hjälpa varandra om det är nått. inte för att leka och sladda.. det kan man göra på mässan bland dom andra leksugna eller så har dom väl inte växt upp ur sandlådan än...

men herregud om man åker ut med bilen en fredag/lördag kväll för att spåna om idéer eller hjälpa varandra haha då räcker det ju med att sitta här på forumet.. Och med att sladda eller leka med en bil det har ju inget med att man inte växt upp ur någon sandlåda än . det är ju körglädje

Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
Jag rullar med stil
344 Inlägg
8 juni 2009
_Dalle_ skrev:
SchumiSRM skrev:
Suck...är för gammal för det här, undrar fortfarande varför man ens försöker förklara? Många som ej vet skillnaden på mitt är mitt och ditt är ditt tyvärr mad  Vems är området runt mässan tex? Kolla upp det och försök att förstå att ägaren EJ vill ha det som det är, så jävla enkelt att förstå ELLER? Spelar ingen roll om det är Örebro Kommun eller en privat ägare, en parkering som blir sönderkörd vill ingen av dom ha. Mina sista ord i den här diskussionen, lönar inget till att bli förbannad på folk som är totalt nollställda i tankesättet tyvärr sad

Håller med!!

håller också med...

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 juni 2009
Mässan är privat mark och ägaren har tröttnat på att det kostar ca 5000kr varje måndag och städa upp burkar med mera från området.

//Bekant med ansvarig för området.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Sök