Och då leker vi plötsligt med andra bilister som inte har en aning om vad som händer innan en "idiot" kommer på sladd på insidan av dem...
Inser ni inte att man inte kan fly problem? En gång i tiden vad det ikea alla stod vid, och många klagade att 2bilar sladdade samtidigt, sen mässan, och nu flytt till marieberg igen. Vad tänker folk med? Vi kommer få samma problem var vi än är, bara att vi skapar 2veckors andrum... Anledningen som jag varit aktiv här är för att ändra sättet folk tänker på. Givetvis leker folk som gillar bilar, men det handlar om att leka säkert.
Jämförelse:
Hur många låter sina barn leka på järnvägsspåren? - Ytterst få...
Flyttar familjer från sitt boende bara för barnen leker på järnvägsspåren? - Sällan...
Säger dessa då till barnen att vara på gräs/lekparker/etc och förklarar vad som kan hända? - Oftast...
Varför flyttar de då inte? Jo för det flyttar bara problemet tillfälligt. Då vet inte barnen att de inte ska leka på järnvägsspår och kan tänkas göra det vid andra tillfällen.
Så kan ni förklara vad vi tjänar på att byta plats? Vi flyttar bara problemet, vi löser ingenting! Är det inte bättre att vi försöker lösa problemet genom en öppen diskussion, som här i forumet där vi låter säkerheten gå först. För hur mycket jag än avskyr ett visst beteende så vill jag inte se någon skadas. Och ser vi då bilar som kommer på sladd med folk som hänger ut med öl så tvivlar jag på att de har bälten. Föraren kanske klarar sig med att vara skakad, men vad händer med de andra?