Miss_Sofia skrev:
Jag skrev att de som inte gjort det inte behöver ta åt sig alls.. sen finns det nog raggare och löst folk här med;) så de kan säkert finnas här någonstans bland alla medlemmar..
förstår att det finns folk här som faktiskt sköter sig och kastar skräpet där det hör hemma men på något sätt så borde ni tycka att det räcker snart för ni drabbas ju tyvärr med eftersom att snart kanske ni inte har någonstans mer än ute i skogen att träffas..
Jag kan bara hålla med om att skräp ska till soptunnor.
Det som är spännande är att de containrar som står där som jag känt på varit låsta, och saknar små luckor för skräp. (Var ett tag sen, kan vara annat nu.) Vill de som äger marken undvika skräp överallt rekommenderas att det finns något ställe att kasta skräp på.
"...eftersom att snart kanske ni inte har någonstans mer än ute i skogen att träffas.."
Vad tänker du med? Vad ska hända? Ska alla parkeringar i Örebro län stängas? På mässan har de stängt av så mycket de kan med staket. Sen väljer de att ha bommarna öppna, men det kommer kanske en ändring på. Då JET ligger där går det inte att spärra av mer av parkeringen på ett smidigt sätt.
Men om vi säger att den parkeringen skulle stängas - då finns en parkering rakt över vägen. När den stängs finns en vid POOLmedia, när den stängs finns nästa och nästa...
Så snälla, ta inte upp lösa idiotiska tomma hot som inte är möjliga. Det finns alltid platser att samlas. Om man spärrar ett ställe flyttas bara problemet. Allt man kan göra är att underlätta för folk att göra sig av med skräp och försöka få folk att ändra inställning. Vi som sitter här har i de allra flesta fall en egen bil, denna bil har däck av gummi, dessa går sönder av glas. Dvs vi vill inte ha glas på parkeringen då vi vill kunna köra utan punkteringar.
Så att ens ta upp detta på det här forumet är galet. Du anklagar oss alla genom ditt inlägg, och de flesta är oskyldiga. Du kan ju alltid prata med folket som står och pratar och stanna en timma innan du gnäller nästa gång. Då ser du själv vilka som skräpar ner. Du kan med nöje gå fram och prata med dem. Vi har gjort det. Vi har försökt om och om igen.
Så kom inte och gnäll här, utan vill du vara miljökämpe så är du välkommen att säga det IRL. Jag börjar vara så j***a trött på falska anklagelser. Men det är klart - vi gillar ju bilar och har hur mycket pengar som helst och älskar att byta däck, eller hur är det folk ser oss? Vi har ju råd att "bränna däck" hursomhelst. Men jag undrar om folk tänker på att många har olika däck för olika körning? Billiga skitdäck för lek, och dyra fina däck för normal körning. Och de normala däcken vill man inte ha punka på...
Men innan nästa spydiga inlägg om hur vi ska och inte ska göra så hoppas jag det gått en vecka och du har sett med egna ögon.
Mvh//Micke
(Och för att vara extra tydlig, jag klassar inte fimpar, snusar, tuggummi som nedskräpning. Jag vet att det kan skada djur och natur, men är det är accepterat i resten av stan och jag tycker samma regler ska råda.)