3922
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Kanon..
1 473 Inlägg
1 augusti 2009
Yaay, själv ska man jobba hela natten...

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
2 augusti 2009
Griffin skrev:
myran skrev:
Fint väder ju.. lika bra att vi som stannar hemma tar oss ut idag!

jasså så du ska stå utanför hemma då eftersom du både ska stanna hemma och ta dig ut!? tongue

Jag tar väl en sväng ikväll tror jag smile

Mvh Den lilla jävlen big_smile

ha.. ha... ha.. haaaaa... eller något smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

39 Inlägg
2 augusti 2009
Nu ska jag vara en riktig bitterfitta..

Cyklade förbi mässan ikväll efter jobbet och fy fan vad det såg ut! skräp överallt, förut har det varit lite här o där men nu är det verkligen överallt.. Kan ju inte tro något annat än flera på denna community är skyldiga, är det inte så ber jag om ursäkt men de som känner sig träffade kanske borde tänka på vad det gör för djur, natur och er själva eftersom n själva minskar era chanser att få vara  någonstans!

skärpning för fan!

744 Inlägg
2 augusti 2009
ja vill inte klandra nån men vi har på senare tid fått besöka av väldigt mycket raggare  å annat löst folk  .. som super å herjar  ja säger inte att de inte är nån här i från som skräpar ner men ja tror  i de stora hela inte att de är vi  å hoppas inte att de är vi

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

3 Inlägg
2 augusti 2009
Nej precis, men de ser faktiskt förjävligt ut där. Haha, tyckte de va så roligt.. bara ja som såg dendär saaben med hästsläp efter med två brudar på taket?

39 Inlägg
2 augusti 2009
Jag skrev att de som inte gjort det inte behöver ta åt sig alls.. sen finns det nog raggare och löst folk här med;) så de kan säkert finnas här någonstans bland alla medlemmar..

förstår att det finns folk här som faktiskt sköter sig och kastar skräpet där det hör hemma men på något sätt så borde ni tycka att det räcker snart för ni drabbas ju tyvärr med eftersom att snart kanske ni inte har någonstans mer än ute i skogen att träffas..

744 Inlägg
2 augusti 2009
Miss_Sofia skrev:
Jag skrev att de som inte gjort det inte behöver ta åt sig alls.. sen finns det nog raggare och löst folk här med;) så de kan säkert finnas här någonstans bland alla medlemmar..

förstår att det finns folk här som faktiskt sköter sig och kastar skräpet där det hör hemma men på något sätt så borde ni tycka att det räcker snart för ni drabbas ju tyvärr med eftersom att snart kanske ni inte har någonstans mer än ute i skogen att träffas..

heheh  ja var inte enns där i helgen  ja var i eskilstuna men kan ju tänka mej hur de såg utt å de kommer kosta ca 5000 kra i sanering

och som ja skrev  att alla här inne är säkert inte oskyldiga  tongue

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 augusti 2009
Tråkigt som fan är det. Om jag är där så lägger jag bara skiten på golvet. Det borde ju alla kunna göra tycker man jue.

Jonas

39 Inlägg
3 augusti 2009
Heavymetalvan skrev:
Miss_Sofia skrev:

heheh  ja var inte enns där i helgen  ja var i eskilstuna men kan ju tänka mej hur de såg utt å de kommer kosta ca 5000 kra i sanering

och som ja skrev  att alla här inne är säkert inte oskyldiga  tongue

vilken tur kan jag bocka av dig på listan över misstänkta då;P
själv var jag på jobbet och hade fullfart med att prata med polisen så  mig var det inte heller..

ja 5000 som kunde gå till något annan bättre.. tack underbara människor som såg till att mina skattepengar går till det!!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 augusti 2009
Miss_Sofia skrev:

Jag kan bara hålla med om att skräp ska till soptunnor.

Det som är spännande är att de containrar som står där som jag känt på varit låsta, och saknar små luckor för skräp. (Var ett tag sen, kan vara annat nu.) Vill de som äger marken undvika skräp överallt rekommenderas att det finns något ställe att kasta skräp på.

"...eftersom att snart kanske ni inte har någonstans mer än ute i skogen att träffas.."

Vad tänker du med? Vad ska hända? Ska alla parkeringar i Örebro län stängas? På mässan har de stängt av så mycket de kan med staket. Sen väljer de att ha bommarna öppna, men det kommer kanske en ändring på. Då JET ligger där går det inte att spärra av mer av parkeringen på ett smidigt sätt.
Men om vi säger att den parkeringen skulle stängas - då finns en parkering rakt över vägen. När den stängs finns en vid POOLmedia, när den stängs finns nästa och nästa...

Så snälla, ta inte upp lösa idiotiska tomma hot som inte är möjliga. Det finns alltid platser att samlas. Om man spärrar ett ställe flyttas bara problemet. Allt man kan göra är att underlätta för folk att göra sig av med skräp och försöka få folk att ändra inställning. Vi som sitter här har i de allra flesta fall en egen bil, denna bil har däck av gummi, dessa går sönder av glas. Dvs vi vill inte ha glas på parkeringen då vi vill kunna köra utan punkteringar.

Så att ens ta upp detta på det här forumet är galet. Du anklagar oss alla genom ditt inlägg, och de flesta är  oskyldiga. Du kan ju alltid prata med folket som står och pratar och stanna en timma innan du gnäller nästa gång. Då ser du själv vilka som skräpar ner. Du kan med nöje gå fram och prata med dem. Vi har gjort det. Vi har försökt om och om igen.

Så kom inte och gnäll här, utan vill du vara miljökämpe så är du välkommen att säga det IRL. Jag börjar vara så j***a trött på falska anklagelser. Men det är klart - vi gillar ju bilar och har hur mycket pengar som helst och älskar att byta däck, eller hur är det folk ser oss? Vi har ju råd att "bränna däck" hursomhelst. Men jag undrar om folk tänker på att många har olika däck för olika körning? Billiga skitdäck för lek, och dyra fina däck för normal körning. Och de normala däcken vill man inte ha punka på...

Men innan nästa spydiga inlägg om hur vi ska och inte ska göra så hoppas jag det gått en vecka och du har sett med egna ögon.

Mvh//Micke

(Och för att vara extra tydlig, jag klassar inte fimpar, snusar, tuggummi som nedskräpning. Jag vet att det kan skada djur och natur, men är det är accepterat i resten av stan och jag tycker samma regler ska råda.)

39 Inlägg
3 augusti 2009
men lilla vän har du inte fått ligga på länge eller? skrev ju för sjutton att de som känner sig träffade an ta åt sig annars kan man bara skita i det.. du kände dig uppenbarligen träffad!

Jag bor vid mässan så åker ofta förbi där och det har aldrig någonsin sett ut som det gjorde idag.. Men ursäkta är du så jävla lat att du måste ha en soptunna bredvid bilen eller kan du inte gå till JET som har soptunna och slänga ditt skräp?!?!

Fatta inte varför du började ta upp däckbyten och tjafs, jag bryr mig inte alls hur ofta du byter däc om du har biltema däck som findäck det rör mig inte i ryggen.. det som stör mig är att MINA skatte pengar går till snorungar som inte inte kan sköta sig!

vad är det jag ska se med egna ögon om en vecka? hur du åker med en soptunna på bilen?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 augusti 2009
Miss_Sofia skrev:
men lilla vän har du inte fått ligga på länge eller? skrev ju för sjutton att de som känner sig träffade an ta åt sig annars kan man bara skita i det.. du kände dig uppenbarligen träffad!

Jag bor vid mässan så åker ofta förbi där och det har aldrig någonsin sett ut som det gjorde idag.. Men ursäkta är du så jävla lat att du måste ha en soptunna bredvid bilen eller kan du inte gå till JET som har soptunna och slänga ditt skräp?!?!

Fatta inte varför du började ta upp däckbyten och tjafs, jag bryr mig inte alls hur ofta du byter däc om du har biltema däck som findäck det rör mig inte i ryggen.. det som stör mig är att MINA skatte pengar går till snorungar som inte inte kan sköta sig!

vad är det jag ska se med egna ögon om en vecka? hur du åker med en soptunna på bilen?

Nej, jag känner mig inte träffad.
Dock tycker jag att det är illa att du går ut och förutser att det är folk härifrån. På den här sidan är de flesta förare, och oftast är det passagerare (som är onyktra) som är värst i att skräpa ner.

Om du då tycker det är illa, känner du till att det varit en sverige-träff för en typ av motorfordon då? Jag säger inte att de gjort något, för jag har inte sett det med egna ögon. Samtidigt har det varit slottsfesten, vilket drar in folk från länet så det blir fler och främst fler som är berusade.

Att jag tog upp däck och glas var för att du skulle förstå att vi själva förlorar ekonomiskt på att skräpa ner. Man skräpar inte ner där man själv ska vistas. Vi vill inte ha skräp där vi är.

Jag gör som andra skrivit i tråden, lägger mitt skräp på golvet fram, sen när jag är i garaget eller vid en mack så slänger jag det. Dock är det inte många berusade som jag sett orka gå 150meter varje gång de vill bli av med en ölburk. Fler soptunnor skulle avhjälpa det till en viss del.

Sen kan jag upplysa om att dina skattepengar inte går till att städa upp det. Det är (som stått i denna tråd 70gånger detta år) inte kommunen som äger marken. Så om personen som äger det inte varit ruskigt duktig på att söka bidrag så är det tyvärr ur egen ficka städningen kommer.
Så du betalar inte ett öre för att göra det fint igen.

Vad du ska göra? Visa att du kan skrika och gorma på riktigt med. Titta vilka som skräpar ner och säg till dem. Och om du inte gör det kan du alltid vara tyst, för om man inte ens försöker agera utan bara skriker vilka svin de som sköter sig är, då är tystnad ett mycket bra alternativ.

Men vill du göra något - kom då med konstruktiv kritik. Kom med idéer hur det kan bli bättre. För något är ju uppenbarligen galet efterson skräpet ligger på marken, och det galna är inte att vi står på en parkering och pratar.

Kanon..
1 473 Inlägg
3 augusti 2009
111 641 medlemmar på den här sidan.

Risken är överhängande att någon härifrån kan ha skräpat ner.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 augusti 2009
leksak skrev:
111 641 medlemmar på den här sidan.

Risken är överhängande att någon härifrån kan ha skräpat ner.

Av 9miljoner invånare. smile

Givetvis kan folk här slänga saker på fel ställen, men att gå ut med att det är vi som är huvudmisstänkte känns bara fel.
Vi har haft denna diskussion innan, den har gett resultat och jag har ärligt inte sett de som är aktiva på detta forum skräpa ner. Jag kan ha missat en del, men jag har sett det minska otroligt på bara ett år.

Men upp med lite soptunnor så tror jag det minskar ännu mer. En stor skylt över hemglass byggnad där det står att man ska ta hand om sitt skräp kanske?

Kanon..
1 473 Inlägg
3 augusti 2009
Alla 9 miljoner är inte direkt potentiella nedskräpare på mässan big_smile

Iaf en liten chans att någon som kanske inte är så aktiv skrivare ändå läser o tar åt sig.
Mest troligt är väl dock att det ger en liten tanke åt de som vanligtvis kanske lämnar ifrån sig typ en glasspinne att faktiskt inte ens slänga den.

3 390 Inlägg
3 augusti 2009
Vårda språket.

Kränkande inlägg m.m håller vi oss ifrån!

Sen som vissa säger är detta en återkommande fråga. Att det ska upp soptunnor skulle kunna funka, vad vet jag, men det är ju inte markägaren skyldig att göra egentligen. Hade det varit en "officiell" samlingsplats för motorintresserade så visst, men nu har det blivit den största samlingsplatsen utan att markägaren vill eller inte.

Sen är ju fråga 2 den om det skulle hjälpa av den anledningen som jag tror, att de som slänger skräpet på backen idag även skulle göra det om det kom upp 2-3 soptunnor. Men jag kan absolut ha fel och visst skulle några soptunnor hjälpa, men då måste det funka fullt ut annars blir det ju bara dyrare för MÄ då det blir tömning av tunnorna + städning iaf.....

Sen är det tveksamt att de som svinar är aktiva här, de kanske läser, men tar man dom inte på plats så är jag tveksam att det biter speciellt mycket....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

39 Inlägg
3 augusti 2009
sirmiro skrev:
Miss_Sofia skrev:

Dock tycker jag att det är illa att du går ut och förutser att det är folk härifrån. På den här sidan är de flesta förare, och oftast är det passagerare (som är onyktra) som är värst i att skräpa ner.

Om du då tycker det är illa, känner du till att det varit en sverige-träff för en typ av motorfordon då? Jag säger inte att de gjort något, för jag har inte sett det med egna ögon. Samtidigt har det varit slottsfesten, vilket drar in folk från länet så det blir fler och främst fler som är berusade.

Att jag tog upp däck och glas var för att du skulle förstå att vi själva förlorar ekonomiskt på att skräpa ner. Man skräpar inte ner där man själv ska vistas. Vi vill inte ha skräp där vi är.

Jag gör som andra skrivit i tråden, lägger mitt skräp på golvet fram, sen när jag är i garaget eller vid en mack så slänger jag det. Dock är det inte många berusade som jag sett orka gå 150meter varje gång de vill bli av med en ölburk. Fler soptunnor skulle avhjälpa det till en viss del.

Sen kan jag upplysa om att dina skattepengar inte går till att städa upp det. Det är (som stått i denna tråd 70gånger detta år) inte kommunen som äger marken. Så om personen som äger det inte varit ruskigt duktig på att söka bidrag så är det tyvärr ur egen ficka städningen kommer.

Vad du ska göra? Visa att du kan skrika och gorma på riktigt med. Titta vilka som skräpar ner och säg till dem. Och om du inte gör det kan du alltid vara tyst, för om man inte ens försöker agera utan bara skriker vilka svin de som sköter sig är, då är tystnad ett mycket bra alternativ.

Men vill du göra något - kom då med konstruktiv kritik. Kom med idéer hur det kan bli bättre. För något är ju uppenbarligen galet efterson skräpet ligger på marken, och det galna är inte att vi står på en parkering och pratar.

men då har jag en fråga om det är endast passagerare som skräpar ner när de är fulla och på denna sida finns förarna, då känns det väl som att föraren borde säga till hans/hennes kompis att ta upp skräpet eller?!?

Känns som att en sverigeträff eller slottsfestivalen bara är en undanflykt.. tror knappast att de samlas vid mässan och skräpar ner..
Kära vän, det där håller ju inte i längden med att där man själv ska vistas skräpar man inte ner. Det handlar om lathet inget annat..

Skrika och gorma har väl aldrig löst något, vad jag vet men du kanske har hittat en lösning till världsfreden?

Bästa idag är nog att du ger förslag på en stor skylt vid hemglass om sophantering...

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 augusti 2009
Miss_Sofia skrev:
sirmiro skrev:
Miss_Sofia skrev:

men då har jag en fråga om det är endast passagerare som skräpar ner när de är fulla och på denna sida finns förarna, då känns det väl som att föraren borde säga till hans/hennes kompis att ta upp skräpet eller?!?

Känns som att en sverigeträff eller slottsfestivalen bara är en undanflykt.. tror knappast att de samlas vid mässan och skräpar ner..
Kära vän, det där håller ju inte i längden med att där man själv ska vistas skräpar man inte ner. Det handlar om lathet inget annat..

Skrika och gorma har väl aldrig löst något, vad jag vet men du kanske har hittat en lösning till världsfreden?

Bästa idag är nog att du ger förslag på en stor skylt vid hemglass om sophantering...

Du sa att det var värre än någonsin i helgen, då informerade jag bara om 2 av anledningarna som kan ha bidragit. Jag säger det inte som undanflykter, men det måste finnas något som ligger bakom en markant ökning, vilket du hade noterat.

Ja det handlar om lathet. Det är ingen nyhet. Men oavsett hur lat en person är så gör man inte sina behov i vardagsrummet för att man är lat. Man spottar inte på golvet hemma. Man kastar inte ölburkarna på golvet hemma. (Eller jo, folk kan göra allt detta men då behöver de hjälp att ta reda på sitt liv.) På samma sätt skräpar man inte ner där man själv vistas utanför hemmet heller. Många slänger bara ut skräp genom rutor på bilen på motorvägar etc (idioti, jag vet, men det händer), men dessa personer skulle aldrig kasta sin McD påse på grannens gräsmatta.
På samma sätt vill inte vi som är akiva här förstöra för de som äger områdena där vi vistas.

Världsfreden? Hmm, sluta skjuta och börja kramas? Men nu accepterar inte alla enkla lösningar. wink

WeDo

Kan inte annat än hålla med om det sista. Den chans man har att påverka är när burkarna kastas.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
3 augusti 2009
Ovanligt med skräp denna helg?  Inte för klanka ner på någon men jag misstänker samband med den stora EPA-träffen som var och den enorma mängden EPA-folk som var måttligt onyktra i helgen.

Visst skräpas det ner normalt. men om det var ovanligt skitigt efter denna helg gissar jag på ovanstående. (nej.. jag tror inte alla som kör EPA är dumma i huvedet. Bara nästan alla)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

17 Inlägg
3 augusti 2009
Ja kan hålla me er där..var själv uppe i örebro i helgen och hälsade på..de va väldigt mycke krossade glasflaskor samt plastbrickor från MAX eller Mc Donalds då visa tror dessa är till för "drifting" på mässan...Synd tycker ja bara om han ägarn för mässan tror han är lika glad som A6 (shopping/typ marieberg) området var efter Elmia Mässan var här nere i Jönköping i påskas..de kostade 100 tusentals kronor att städa efter..de va ju vi jönköpings bor som fick betala de kalaset för att de finns SVIN!!

tuvär kommer skräpet på mässan från alla överförfriskade volvo,pilsnerhäck:s bilar...för de är i dom bilarna fyllona hänger ut och dunkar i taket samt sitter tror sig vara COOLA att åka på motorhuvar eller sitter i bagageluckan..bara tråkigt den dagen när nån trillar ur för att chaffören GASAT ELLER SVÄNGT KRAFTIGT!!!
Senast redigerat av JHC (3 augusti 2009)

Don´t race if you dont can lose...

Sök