WeDo skrev:
sirmiro skrev:
WeDo skrev:
Vi har redan börjat disskutera detta och kikat på nya platser....
Var ska vi nu flytta problemet?
Om vi inte tar tag i problemen flyttar vi ju bara med dem. Var ska vi kunna stå utan att det blir skräphögar? Atletippen? För det är nedskräpning som är det stora bekymret, och det följer bilarna...
Jo, men som vi vet går det tyvärr inte ta tag i problemet. Och åker jag med mina vänner (och de som vil träffas städat och lungt) till en ny plats så anser jag att man från början kan sätta ner foten och eleminera problemet från första början.
Tyvärr har jag tappat hoppet om att få det bra på mässan. Men jag säger ju inte att ni andra inte får vara där, men jag och fler kommer träffas på en annan plats och det är så vi vill ha det helt enkelt.
Jo, om vi vill stå i små grupper och inte ha en samlingsplats där man kan lära känna nya människor så fungerar det bra. Då sköter man träffarna via sms/msn/telefonsamtal eller liknande, MEN om man går ut med var det är så söker sig givetvis samma folk som nu är på mässan sig dit. Och att då tro att folk säger ifrån på ett annat sätt bara för det är en annan plats har jag svårt att tro.
Se bara marieberg syd i vintras. Det var allmänt känt att folk sladdade där och det blev diskussioner för vissa inte följde de "regler" som fanns, trots att dessa inte fanns att läsa. Folk som sladdade onödigt nära bilar osv.
Vi har ett stort bekymmer med nedskräpningen, men det är dags att vi börjar öppna ögonen mer än politikerna. Man löser inte problem genom att förflytta dem, man ger bara problemet till någon annan.
Har streetrace och dess nedskräpning upphört genom att de parkerar lastbilssläp vid skroten eller gjorde väghinder vid flyget?
Nej, nedskräpningen och svineriet flyttades till mässan och racen flyttades till okänd ort, men troligen närmre bebyggelse än flyget, så nu stör det mer än det gjorde tidigare. Problemet är altså inte löst, utan förflyttat.
Så frågan är om vi inte ska möta upp allt hårt mot hårt. Samarbeta med polisen och se till att de bötfäller nedskräpning under en helg.
Jag har inga bekymmer att ha en polisbil parkerad bredvid min när jag pratar med folk, frågan är bara om de har folk till det.