2874
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

3 390 Inlägg
8 september 2009
i500 skrev:
varför inte bara ge upp mässan? finns fler ställen. o låt dom andra hållas o skita ner där tills d blir stängt..
svårlöst ne inte spec bara o sluta gnälla o göra nått ist

Vi har redan börjat disskutera detta och kikat på nya platser....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
8 september 2009
WeDo skrev:
i500 skrev:
varför inte bara ge upp mässan? finns fler ställen. o låt dom andra hållas o skita ner där tills d blir stängt..

Var ska vi nu flytta problemet?
Om vi inte tar tag i problemen flyttar vi ju bara med dem. Var ska vi kunna stå utan att det blir skräphögar? Atletippen? För det är nedskräpning som är det stora bekymret, och det följer bilarna...

Bröderna bus
118 Inlägg
8 september 2009
SchumiSRM skrev:
Skogsby skrev:
Är det ingen som kan döpa om denna tråd till hur dåligt vi har det i örebro?`

"Gnällbältet" sitter i eller?

Varva ner lite grabben, har inget att säga längre om hur folk beter sig på mässan då jag har annat för mig. Lite smått förvånad bara över din klipska mening om att inte få punka av glasflaskor, IQ flörtkula tyvärr!? Spelar fan ingen roll om däcken är slicks eller klipp nya, träffar du en flaska fel har du en härlig punka. Så ut och drifta på ett gäng flaskor nu wink

Ge mig ett par helt nya däck och en hel parkering med flaskor så fixar jag det med stört!

/ Johan

neckwomen_88
9 september 2009
en parkering med flaskor har du ju bevisligen på mässen, och eftersom man inte får punka av att köra på dessa kan du kanske bevisa detta med dina egna däck? 

sry för tonen, tråkigt när inte alla vill hjälpa till, men med inställningen "det går inte att göra nåt åt" så blir det verkligen inte bättre...

I örebro har ni ett otroligt utbud av bilar, ta vara på det! cool

(helt OT- nån som har några kvm över till en Trans Am? eller idéer om vart det går att hitta?)

4 586 Inlägg
9 september 2009
WeDo skrev:
i500 skrev:

Fint. Borde finnas en lite lugnare plats som inte är så nära centrum. har sett flera bilar som kommer ifrån centrum sedan åker runt på mässan kastar ut något kul sedan åker tillbaka.  Jag åker gärna en bit utanför örebro för minska detta

Kanon..
1 473 Inlägg
9 september 2009
jorre83 skrev:
WeDo skrev:
i500 skrev:

Fint. Borde finnas en lite lugnare plats som inte är så nära centrum. har sett flera bilar som kommer ifrån centrum sedan åker runt på mässan kastar ut något kul sedan åker tillbaka.  Jag åker gärna en bit utanför örebro för minska detta

Sagt miljoner ggr att marieberg syd e bra mkt bättre, ett par ggr har de blivit samling där o de har väl funkat bra.

3 390 Inlägg
9 september 2009
sirmiro skrev:
WeDo skrev:
i500 skrev:

Om vi inte tar tag i problemen flyttar vi ju bara med dem. Var ska vi kunna stå utan att det blir skräphögar? Atletippen? För det är nedskräpning som är det stora bekymret, och det följer bilarna...

Jo, men som vi vet går det tyvärr inte ta tag i problemet. Och åker jag med mina vänner (och de som vil träffas städat och lungt) till en ny plats så anser jag att man från början kan sätta ner foten och eleminera problemet från första början.

Tyvärr har jag tappat hoppet om att få det bra på mässan. Men jag säger ju inte att ni andra inte får vara där, men jag och fler kommer träffas på en annan plats och det är så vi vill ha det helt enkelt.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Meister
6 763 Inlägg
9 september 2009
neckwomen_88 skrev:
en parkering med flaskor har du ju bevisligen på mässen, och eftersom man inte får punka av att köra på dessa kan du kanske bevisa detta med dina egna däck? 

sry för tonen, tråkigt när inte alla vill hjälpa till, men med inställningen "det går inte att göra nåt åt" så blir det verkligen inte bättre...

I örebro har ni ett otroligt utbud av bilar, ta vara på det! cool

(helt OT- nån som har några kvm över till en Trans Am? eller idéer om vart det går att hitta?)

Om det är vinterförvaring så kan du skicka ett pm så ska de kunna ordnas. big_smile

Det är kul att se hur mycket folk har i huvet...

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
9 september 2009
WeDo skrev:
sirmiro skrev:
WeDo skrev:

Jo, men som vi vet går det tyvärr inte ta tag i problemet. Och åker jag med mina vänner (och de som vil träffas städat och lungt) till en ny plats så anser jag att man från början kan sätta ner foten och eleminera problemet från första början.

Tyvärr har jag tappat hoppet om att få det bra på mässan. Men jag säger ju inte att ni andra inte får vara där, men jag och fler kommer träffas på en annan plats och det är så vi vill ha det helt enkelt.

Jo, om vi vill stå i små grupper och inte ha en samlingsplats där man kan lära känna nya människor så fungerar det bra. Då sköter man träffarna via sms/msn/telefonsamtal eller liknande, MEN om man går ut med var det är så söker sig givetvis samma folk som nu är på mässan sig dit. Och att då tro att folk säger ifrån på ett annat sätt bara för det är en annan plats har jag svårt att tro.

Se bara marieberg syd i vintras. Det var allmänt känt att folk sladdade där och det blev diskussioner för vissa inte följde de "regler" som fanns, trots att dessa inte fanns att läsa. Folk som sladdade onödigt nära bilar osv.

Vi har ett stort bekymmer med nedskräpningen, men det är dags att vi börjar öppna ögonen mer än politikerna. Man löser inte problem genom att förflytta dem, man ger bara problemet till någon annan.

Har streetrace och dess nedskräpning upphört genom att de parkerar lastbilssläp vid skroten eller gjorde väghinder vid flyget?
Nej, nedskräpningen och svineriet flyttades till mässan och racen flyttades till okänd ort, men troligen närmre bebyggelse än flyget, så nu stör det mer än det gjorde tidigare. Problemet är altså inte löst, utan förflyttat.

Så frågan är om vi inte ska möta upp allt hårt mot hårt. Samarbeta med polisen och se till att de bötfäller nedskräpning under en helg.
Jag har inga bekymmer att ha en polisbil parkerad bredvid min när jag pratar med folk, frågan är bara om de har folk till det.

16 Inlägg
9 september 2009
myran skrev:
sjoo019 skrev:
Det är vell bara ge blanka f*n i att åka runt på mässan om man tycker det är så jävligt ? Eller är det grejern att sitta och klaga på ett forum som gör det hela bättre ?

Sämsta svaret hitils.. mässan är privat område. jag har en bekant som är/varit ansvarig för området. dom lägger STORA mängder pengar på rengörnign och städning av omårdet.

Allt på grund av sånna som just du. som genom att skriva som du gör säger att det är okay och skräpa ner.. bända sönder bommar.. burna sönder asfalten. slänga glas överallt.

Och sen tycker du att dom som inte gillar det ska vara någon annan stans? Du ska fan vara glad att det inte är stora staket och bommar runt hela jävla området.

Vi ska vara glada att vi får vara där överhuvedtaget.. och sen tycker folk det är okay att det skräpas ner..

Har inte sagt att jag tycker det är okej med nedskräpning MEN alla som skräpar ner kanske inte sitter och läser på detta forum ? Och jag har heller aldrig sätt nån gått fram och sagt till när nån kastat en flaska ?

Hade det vart förbud att överhuvud taget vara inne på området så hade det garanterat vart folk nån annan stans. Men som sagt alla kanske inte sitter här och läser så om det är så jävligt på mässan ta upp det i Nerikes Allehanda istället om NI vill få fram någonting.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
9 september 2009
sjoo019 skrev:
myran skrev:
sjoo019 skrev:
Det är vell bara ge blanka f*n i att åka runt på mässan om man tycker det är så jävligt ? Eller är det grejern att sitta och klaga på ett forum som gör det hela bättre ?

Sämsta svaret hitils.. mässan är privat område. jag har en bekant som är/varit ansvarig för området. dom lägger STORA mängder pengar på rengörnign och städning av omårdet.

Allt på grund av sånna som just du. som genom att skriva som du gör säger att det är okay och skräpa ner.. bända sönder bommar.. burna sönder asfalten. slänga glas överallt.

Och sen tycker du att dom som inte gillar det ska vara någon annan stans? Du ska fan vara glad att det inte är stora staket och bommar runt hela jävla området.

Vi ska vara glada att vi får vara där överhuvedtaget.. och sen tycker folk det är okay att det skräpas ner..

Har inte sagt att jag tycker det är okej med nedskräpning MEN alla som skräpar ner kanske inte sitter och läser på detta forum ? Och jag har heller aldrig sätt nån gått fram och sagt till när nån kastat en flaska ?

Hade det vart förbud att överhuvud taget vara inne på området så hade det garanterat vart folk nån annan stans. Men som sagt alla kanske inte sitter här och läser så om det är så jävligt på mässan ta upp det i Nerikes Allehanda istället om NI vill få fram någonting.

Att alla inte läser här är välkänt, men om vi som läser detta kan gå ihop och hålla det vi säger får vi fler som lyssnar.

Senast i lördags gick vi och sa till, och fick minst en av de som kastade glas att plocka upp det. Om alla drar ett strå så behöver det inte se ut som det gör...

615 Inlägg
9 september 2009
Skogsby skrev:
SNL skrev:
Vem va klanten som kvaddade in i refugen när han skulle vara cool och burna iväg från mässan åt Adolfsbergshållet? xD

Va trevligt att du vet vad en bournout är! Står man inte still då?

dels var det ingen som kvaddade?

haha, jaja som du vill, desto värre alltså eftersom du då inte verkar kunna hålla bilen rak när du gasar. Riktigt illa kört iaf med tanke på hur mycket du skryter, men jag och mina passagerare fick sig ett gott skratt iaf, tackar!

Let's stance!

Bröderna bus
118 Inlägg
9 september 2009
SNL skrev:
Skogsby skrev:
SNL skrev:
Vem va klanten som kvaddade in i refugen när han skulle vara cool och burna iväg från mässan åt Adolfsbergshållet? xD

Va trevligt att du vet vad en bournout är! Står man inte still då?

dels var det ingen som kvaddade?

haha, jaja som du vill, desto värre alltså eftersom du då inte verkar kunna hålla bilen rak när du gasar. Riktigt illa kört iaf med tanke på hur mycket du skryter, men jag och mina passagerare fick sig ett gott skratt iaf, tackar!

Brukar bara köra bilen rakt när jag ska till jobbet smile

alla överlevde att jag sprätte lite gräs om inte annat!

Och ni fick ett gott skratt!

kan lova att vi skratta när vi kom hem efter att ha kollat på bilen.. hmm en silicon slang helt okej!

/j

Meister
6 763 Inlägg
9 september 2009
sjoo019 skrev:
myran skrev:
sjoo019 skrev:

Jag har inte varit på mässan på länge men som det låter i tråden så är det värst där epa-pojkarna står så du kan väll vara snäll och prata med dina kompisar att de kan ge fan i att kasta skiten på backen. Det gäller förövrigt alla. Är ju inte så svårt att lägga en burk eller flaska i bagageluckan och kasta skiten i en soptunna när man kommer hem

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 september 2009
Gå med i min facebook grupp, höhö! wink http://www.facebook.com/group.php?gid=153625722737
Senast redigerat av Volvo_Mannen (9 september 2009)

Jonas

Blue Motorsport
58 Inlägg
Bröderna bus
118 Inlägg
9 september 2009
SchumiSRM skrev:
laggey skrev:
ser ut ungefär som http://na.se/nyheter/2.2503/1.559055 nu för tiden.

Undrar om driftingproffset var där och testade däcken? Ypperligt tillfälle smile  Känns lite som en Ken Block wannabe väl!?

JAG VAR DÄR HAAHHAAHAHAHA big_smile

ironiskt faktist!

gick finemang! körde på helt nya vinter däck ODUBBADE!

har inte punka! smile

MVH Johan

4 586 Inlägg
10 september 2009
leksak skrev:
jorre83 skrev:
WeDo skrev:

Sagt miljoner ggr att marieberg syd e bra mkt bättre, ett par ggr har de blivit samling där o de har väl funkat bra.

jag har också varit där några gånger lungt och trivsamt var det också

kanske åker dit på fredag fler får gärna göra en sällskap
Senast redigerat av jorre83 (10 september 2009)

335 Inlägg
10 september 2009
SchumiSRM skrev:
Undrar om driftingproffset var där och testade däcken? Ypperligt tillfälle smile  Känns lite som en Ken Block wannabe väl!?

hahah på tal om ken block och lite offtopic, du har väl sett den nya när den lilla bilen är med? big_smile hahaha

Sök