myran skrev:
Ang flyg-rakan.
Allt funka fint.. polisen brydde sig inte direkt.. folk var glada.
Men.. sen blev det som nu. Det började skräpas ner. Folk burnade utanför entren. Ägarna till flygplatsen tröttnade och fräste upp lite spår och gjorden rakan värdelös. Tada.. inga rejs.. inget skräp. ingen kostnad för städning.
Det som hänt vid mässan är bara att dom helt enkelt inte orkat bry sig tillräckligt. Det kostar ca 5000kr för varje ständing av asfalten från burkar och skit. spåren bryr dom sig mindre om. Och ja.. dom börjar tröttna. men det är svårt att spärra av hela mässan.
Sen är jag själv trött på skälla på folk ute vid mässan.. enda man får tillbaka är spydiga komentarer. ingen som direkt bryr sig.. dom anser inte att det är deras problem.
Funkade fint?

Vi hade samma skriverier då som nu. Den stora nedräkningen till den stora krocken.
Nedskräpning fanns, och folk som svinade ner. Problemet var att någon gjorde gummispår vid entrén och det är inte lämpligt på en internationell flygplats.
Så de valde att flytta problemet.
Där var det race som lockade då det låt så avsides.
Mässan är en samlingsplats dit folk åker för att träffa andra bilintresserade. De kan inte bomma för mer utan att förstöra för lastbilschaufförer, jet, hemglass osv. Och skulle de mot förmodan lyckas finns 17st parkeringar inom en kilometer, så det blir inte som med flyget oavsett vad de hoppas på, så den delen att de är sura kan vi sluta ta upp här. Det spelar ingen roll och det finns inget stort de kan göra för att få bort folk. Det är en parkering där det är lagligt att parkera så vi gör inte ens något olagligt som vid flyget.
Det som ägarna av mässan kan testa är att sätta upp soptunnor. De kan inse hur problemet ser ut och sätta 3st soptunnor på hemglassbyggnaden, 3st efter häcken och 1-2 mellan jet och häcken.
Spydiga kommentarer får jag ofta när jag säger till folk, det är en reflex att försvara sig, men finns det en bra anledning till att jag säger till och jag har ett förslag till vad som ska göras brukar det bli mindre. Även de fulla föstår ibland när man förklarar att de kastat en flaska som deras egen bil kommer köra över och att alla då kommer skratta åt deras punktering. När man säger till folk att inte sladda
vid någon utan ger dem förslag på var de kan köra utan att någon bryr sig, eller rent av uppskattar det...