2909
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Med.lem
3 759 Inlägg
21 september 2009
Jag var på mässan idag, det såg förtaskigt ut, bukar och glas överallt.
Så jävla tråkigt är det.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

113 Inlägg
21 september 2009
toelli skrev:
"Mitt i veckan" träff låter gött....

så vidrigt det börjar bli på mässan om helgerna pga all nedskräpning... Det hjälper inte att klaga här tydligen, kom fram en full kille som "körde traktor" sa han... han var skit förbannat för att jag gett kritik åt folk som buskör/burnar på framsidan... enligt honom handlar det om att "jag/vi är för fega på forumet som inte vågar säga face-to-face" när man ogillar något...

det han/andra inte förstår är att upplysa något här är ju perfekt för att man inte ska behöva PEKA UT NÅGON och starta onödiga BRÅK samt att nå ut till alla och inte bara 1 individ?

han skulle även "skapa ett konto på den där jävla sidan och skriva precis vad han tycker"

- väntar med spänning!

jag sa till några traktor raggare nu i fredags om att dom kastde ut en massa skit från max o lite allt möjligt, då var det nästan som att dom skulle slå ner en, så jag tror dom skiter i fullständigt i att nån gnäller påt, men håller med fullt att det är jävligt synd att dom inte kan växa upp nån gång.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 september 2009
Som några nämner är personerna som skräpar ner oftast inte i ett tillstånd där de kan lyssna. Att då gå fram ensam till 10pers som är berusade är inte rekommenderat. En berusad människa kan få för sig vad som helst, tyvärr.
Därför måste vi som faktiskt är sura över detta våga stå upp, tillsammans. Vet inte hur många gånger någon sagt "ska vi gå dit och säga åt dem att plocka upp" för att få svaret "det lönar sig inte" av 3personer. Sen skriver de 3personerna här och är sura.
Jag har gått fram, men det är inte tillräckligt ofta. Den som varit mest på och sagt till folk som jag sett är vår lilla hamster...

Det vi får tänka på är att vi alla gör misstag då och då, men om vi lär av varandras misstag behöver inte alla köra sönder sina bilar, vi behöver inte få skador på bilar/egendom/personer. Ingen kan säga att den är bättre än någon annan, utan vi bör alla säga till varandra vad vi tycker och vara beredda på en diskussion där den andra förklarar sitt agerande, vilket i vissa fall kan vara befogat. Så håller vi oss ödmjuka mot varandra så kan vi få det riktigt bra.

Och som sagt med nedskräpningen - går vi ihop och säger till folk att plocka upp kommer de lyssna, på ett eller annat sätt. Jag skulle inte ha problem att plocka ihop skräp för att sedan lägga det på föraren i en bil om det är det som krävs, men det vore bäst om det går att lösa verbalt.
Sen vidhåller jag att det behövs soptunnor. Det blir lättare att kasta skräp på bra ställen då. tongue

Med.lem
3 759 Inlägg
21 september 2009
holken_ skrev:
toelli skrev:
"Mitt i veckan" träff låter gött....

så vidrigt det börjar bli på mässan om helgerna pga all nedskräpning... Det hjälper inte att klaga här tydligen, kom fram en full kille som "körde traktor" sa han... han var skit förbannat för att jag gett kritik åt folk som buskör/burnar på framsidan... enligt honom handlar det om att "jag/vi är för fega på forumet som inte vågar säga face-to-face" när man ogillar något...

det han/andra inte förstår är att upplysa något här är ju perfekt för att man inte ska behöva PEKA UT NÅGON och starta onödiga BRÅK samt att nå ut till alla och inte bara 1 individ?

han skulle även "skapa ett konto på den där jävla sidan och skriva precis vad han tycker"

- väntar med spänning!

jag sa till några traktor raggare nu i fredags om att dom kastde ut en massa skit från max o lite allt möjligt, då var det nästan som att dom skulle slå ner en, så jag tror dom skiter i fullständigt i att nån gnäller påt, men håller med fullt att det är jävligt synd att dom inte kan växa upp nån gång.

Isåfall tror jag dom bryr sig ännu mindre om dom läser det på ett forum.
Om dom nu kan läsa vill säga...

Med.lem
3 759 Inlägg
21 september 2009
Är det någon som vet vem som äger parkeringen?
För någon städar ju upp där ibland, eller?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 september 2009
Mr_EmCom skrev:
Är det någon som vet vem som äger parkeringen?
För någon städar ju upp där ibland, eller?

Jupp, privat ägare.
Och ägaren har enligt det jag hört accepterad svarta spår, men är måttligt glad att lägga tusenlappar på städning på måndagar. hmm

3 390 Inlägg
21 september 2009
Funderar fan på att ta med sånna där plockpinnar och åka till mässan frivilligt en söndag med någon sopsäck... Känns skapligt respektlöst mot ägaren med detta svineri...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Med.lem
3 759 Inlägg
21 september 2009
WeDo skrev:
Funderar fan på att ta med sånna där plockpinnar och åka till mässan frivilligt en söndag med någon sopsäck... Känns skapligt respektlöst mot ägaren med detta svineri...

Jo, därför tänkte jag om man kan fråga om det är okej att ställa upp lite soptunnor lite strakegist.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 september 2009
Jag kom just att tänka på tiden för ca 4-5år sedan.
Vi hade liknande bekymmer. Kanske värre om vi ser till säkerheten.
Polisen accepterade att vi körde race vid flyget och kollade mest den allmänna ordningen. Dock var det en livlig diskussion på ett annat forum om faran med att ha folk som stod en meter ut på vägen på mållinjen. 2st bilar, 201meter och ett antal fyllon vid mål, ett annat gäng vid 150meter. Alla puttades som på en konsert för att komma längre fram och se bättre. Det var dessutom folk som kom och åkte samtidigt som racen gick. Det behövs inte ett geni för att se farorna.

Idag har vi folk som sladdar där andra står parkerade (vilket har blivit otroligt mycket bättre under året) och en del nedskräpning. Liknande problem med andra ord.

Då satt vi ett gäng på ett café och diskuterade hur vi skulle få bort farorna. En kille hade ett avspärrningsband i bilen, och vi kom fram till att vi skulle åka ut och bara ta kontroll över situationen eftersom ingen annan gjorde det. Vi åkte upp och stoppade pågående race, bytte starter, tog andet och gick 3pers (1 person hackar folk på, 2 kan klara sig, 3 så lyssnar de) och drog bandet. Vi gick runt folk och drog sedan bandet 2-3meter bakåt så de backade. Vi skickade in bilar på parkeringen och förklarade vilka som åkte var och på 10minuter så gick det från scenariot där en mc åkte mot startande bilar (inte olikt polisen i umeå) till ordning där folk stod på anvisade platser och det gick att köra säkert.

Nu ska vi inte ha race som det var förr, utan vi vill ha lite ordning på en parkering. Det ska inte vara något bekymmer, men vi måste ta tag i det, tillsammans. Att bara byta parkering förflyttar bara problemen och vi har inte löst något. tongue

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
21 september 2009
Ang flyg-rakan.

Allt funka fint.. polisen brydde sig inte direkt.. folk var glada.

Men.. sen blev det som nu. Det började skräpas ner. Folk burnade utanför entren. Ägarna till flygplatsen tröttnade och fräste upp lite spår och gjorden rakan värdelös. Tada.. inga rejs.. inget skräp. ingen kostnad för städning.

Det som hänt vid mässan är bara att dom helt enkelt inte orkat bry sig tillräckligt. Det kostar ca 5000kr för varje ständing av asfalten från burkar och skit. spåren bryr dom sig mindre om. Och ja.. dom börjar tröttna. men det är svårt att spärra av hela mässan.

Sen är jag själv trött på skälla på folk ute vid mässan.. enda man får tillbaka är spydiga komentarer. ingen som direkt bryr sig.. dom anser inte att det är deras problem.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Med.lem
3 759 Inlägg
21 september 2009
myran skrev:
Ang flyg-rakan.

Men.. sen blev det som nu. Det började skräpas ner. Folk burnade utanför entren. Ägarna till flygplatsen tröttnade och fräste upp lite spår och gjorden rakan värdelös. Tada.. inga rejs.. inget skräp. ingen kostnad för städning.

Det som hänt vid mässan är bara att dom helt enkelt inte orkat bry sig tillräckligt. Det kostar ca 5000kr för varje ständing av asfalten från burkar och skit. spåren bryr dom sig mindre om. Och ja.. dom börjar tröttna. men det är svårt att spärra av hela mässan.

Sen är jag själv trött på skälla på folk ute vid mässan.. enda man får tillbaka är spydiga komentarer. ingen som direkt bryr sig.. dom anser inte att det är deras problem.

Vart fick du den siffran ifrån?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 september 2009
myran skrev:
Ang flyg-rakan.

Funkade fint? hmm
Vi hade samma skriverier då som nu. Den stora nedräkningen till den stora krocken.
Nedskräpning fanns, och folk som svinade ner. Problemet var att någon gjorde gummispår vid entrén och det är inte lämpligt på en internationell flygplats.
Så de valde att flytta problemet.

Där var det race som lockade då det låt så avsides.
Mässan är en samlingsplats dit folk åker för att träffa andra bilintresserade. De kan inte bomma för mer utan att förstöra för lastbilschaufförer, jet, hemglass osv. Och skulle de mot förmodan lyckas finns 17st parkeringar inom en kilometer, så det blir inte som med flyget oavsett vad de hoppas på, så den delen att de är sura kan vi sluta ta upp här. Det spelar ingen roll och det finns inget stort de kan göra för att få bort folk. Det är en parkering där det är lagligt att parkera så vi gör inte ens något olagligt som vid flyget.
Det som ägarna av mässan kan testa är att sätta upp soptunnor. De kan inse hur problemet ser ut och sätta 3st soptunnor på hemglassbyggnaden, 3st efter häcken och 1-2 mellan jet och häcken.

Spydiga kommentarer får jag ofta när jag säger till folk, det är en reflex att försvara sig, men finns det en bra anledning till att jag säger till och jag har ett förslag till vad som ska göras brukar det bli mindre. Även de fulla föstår ibland när man förklarar att de kastat en flaska som deras egen bil kommer köra över och att alla då kommer skratta åt deras punktering. När man säger till folk att inte sladda vid någon utan ger dem förslag på var de kan köra utan att någon bryr sig, eller rent av uppskattar det...

58 Inlägg
21 september 2009
Man frågar sig varför man inte ställer dit soptunnor åt oss?

Det har med största sannolikhet att göra med det faktum att de (städfolket, kommunen eller vilka det nu är som är ansvariga för området) inte vill vara mer delaktiga än de redan är. Det städande som de får huvudbry med att styra upp efter varje "fylleslag", festande och därmed nedskräpande.

De är inte dumma i huvudet och vet mycket väl att det är bilfolket som hänger där, grisar ner och att det bland dessa vistas folk som vill stajla och syssla med olagligheter. Burna till exempel. De tänker inte ge oss högsta vinsten för det.

De vill överhuvudtaget inte ha dit folk som burnar på området. De vill heller inte vara de som välkomnar oss varmt med att välvilligt ställa dit de soptunnor som vi så väl behöver för att kunna vistas där.

Ekvationen ja, hur var det nu...

Nähe? De vill inte att vi ska vara där och syssla med det vi gör?  Aha... det är därför vi inte får belöningen i form av några soptunnor.

Frågan löst.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 september 2009
girl-of-speed skrev:
Man frågar sig varför man inte ställer dit soptunnor åt oss?

Det har med största sannolikhet att göra med det faktum att de (städfolket, kommunen eller vilka det nu är som är ansvariga för området) inte vill vara mer delaktiga än de redan är. Det städande som de får huvudbry med att styra upp efter varje "fylleslag", festande och därmed nedskräpande.

De är inte dumma i huvudet och vet mycket väl att det är bilfolket som hänger där, grisar ner och att det bland dessa vistas folk som vill stajla och syssla med olagligheter. Burna till exempel. De tänker inte ge oss högsta vinsten för det.

De vill överhuvudtaget inte ha dit folk som burnar på området. De vill heller inte vara de som välkomnar oss varmt med att välvilligt ställa dit de soptunnor som vi så väl behöver för att kunna vistas där.

Ekvationen ja, hur var det nu...

Nähe? De vill inte att vi ska vara där och syssla med det vi gör?  Aha... det är därför vi inte får belöningen i form av några soptunnor.

Frågan löst.

Och då städar de glatt på måndagar?
För problemet upphör inte, och det finns ingen anledning att vi ska byta ställe att träffas.

Eller?

58 Inlägg
21 september 2009
Vill man veta vad som händer den dagen de börjat nattvandra också? Huga..... nä, ja antar att de städar nog snällt på måndagarna också i fortsättningen.

Och nä, problemet kommer inte att upphöra. Polisen gör sitt och kommer inte att börja prioritera mäss folket som nummer ett varje kväll/natt. De har inte gjort det och kommer inte att börja med det.

Kommunen vill heller inte betala för att få bort oss snabbare.

Det är en ond cirkel men jag TROR inte det trollas fram upp några soptunnor, tyvärr.

Antagligen vet de mycket väl att precis som efter en festivalvecka så är det lugnt. Detta blir när vi ställer av våra fordon och drar våra vintertäcken över huvuden.

Det verkar som de rider ut stormen. Nog liiiiite sent att börja göra något åt saken när de inte kommit på en bättre lösning på problemet än.
Senast redigerat av girl-of-speed (21 september 2009)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 september 2009
girl-of-speed skrev:
Vill man veta vad som händer den dagen de börjat nattvandra också? Huga..... nä, ja antar att de städar nog snällt på måndagarna också i fortsättningen.

Och nä, problemet kommer inte att upphöra. Polisen gör sitt och kommer inte att börja prioritera mäss folket som nummer ett varje kväll/natt. De har inte gjort det och kommer inte att börja med det.

Kommunen vill heller inte betala för att få bort oss snabbare.

Det är en ond cirkel men jag TROR inte det trollas fram upp några soptunnor, tyvärr.

Antagligen vet de mycket väl att precis som efter en festivalvecka så är det lugnt. Detta blir när vi ställer av våra fordon och drar våra vintertäcken över huvuden.

Det verkar som de rider ut stormen. Nog liiiiite sent att börja göra något åt saken när de inte kommit på en bättre lösning på problemet än.

Vaddå sent? Mässan hänger ju alla på på vinterhalvåret med. Dock mer rörelse på bilarna.

Jonas

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
22 september 2009
Vi föreslår varje vecka olika saker för att få stopp på den onda cirkeln. Mest för vi inte vill göra saker värre än de måste vara.

Men vem är ansvarig för området?
Namn?
Nummer?
Mail?
Besöksadress?

För då de som talar med personen inte verkar föreslå något konstruktivt får jag väl kontakta den personen och diskutera det med dem. Ingen annan orkar ju. Så kan någon få fram ett namn och nummer?

Sen ställer vi biltokar till mer på mässan vintertid. Frågan är hur det blir med bommarna, men min gissning är att det blir en bil in i varje bom i vinter, för då är de ju borta och fritt att köra, eller? wink

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 september 2009
sirmiro skrev:
Sen ställer vi biltokar till mer på mässan vintertid. Frågan är hur det blir med bommarna, men min gissning är att det blir en bil in i varje bom i vinter, för då är de ju borta och fritt att köra, eller? wink

Ja det är ju bättre att vi kör där på mässan än ute i trafiken och sladdar.

Jonas

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
22 september 2009
Volvo_Mannen skrev:
sirmiro skrev:

Ja det är ju bättre att vi kör där på mässan än ute i trafiken och sladdar.

Jag kan faktiskt bara hålla med.

Och för att sticka ut hakan så tror jag alla som sladdar runt blir bättre bilförare av det. De vet var de har sin bil i det fall att en sladd skulle komma i trafiken.

65 Inlägg
22 september 2009
Jag undrar jag hur det kommer bli i vinter med bommarna. Om dom är stängda så kommer dom troligen bli nerkörda är dom öppna vart vågar man då parkera bilen när man vill snacka utan att få en bil i sidan som kommer i 120+ som dom gör nu på sommaren runt hörnet?

Scorpio

Sök