3905
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Bilplåtslagare - egen företagare
33 Inlägg
12 november 2009
be andra sätta på stänklappar på bilarna så ni inte får stenskott..
är ni så jäkla rädda om bilarna så lås in dom i garagen å låt dom stå där för alltid, man kan lika gärna få stenskott vart som helst..
detta måste nog va de fjantigaste ja hört i hela mitt liv på ett forum..

744 Inlägg
12 november 2009
PBRacing skrev:
är ni så jäkla rädda om bilarna så lås in dom i garagen å låt dom stå där för alltid, man kan lika gärna få stenskott vart som helst..

hehe vist är de mycke skit snack här inne

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

33 Inlägg
13 november 2009
Heavymetalvan skrev:
PBRacing skrev:

hehe vist är de mycke skit snack här inne

ja de kan man lungt säga :p hehe men detta tog nog priset iallefall hehe

"Unloaded"
1 557 Inlägg
13 november 2009
Volvo_Mannen skrev:
Min bil får ni mer än gärna stenskotta! Närkontakt med den är inte heller förbjudet wink

Vi får parsladda med 16-ventilarna =P Inte orkat lägga upp den på garaget än men det kommer nog tongue
Stänklappar är ju för att kunna ta ut x antal tusen mer för bilen när man säljer den i vår ;D

"When innovation meets passion!"

198 Inlägg
13 november 2009
sirmiro skrev:
bad-reaper skrev:
någon som vet vart man kan få tag på lila stänk lappar eller gummi ark o skära ut egna!?

De jag kan tänka mig är reklamfirmor. De brukar ha olika typer av plast i alla färger. big_smile

tack ska kolla runt lite:)

VolksWagen, Its not about miles per hour, its about smiles per mile!

33 Inlägg
13 november 2009
bad-reaper skrev:
sirmiro skrev:
bad-reaper skrev:
någon som vet vart man kan få tag på lila stänk lappar eller gummi ark o skära ut egna!?

De jag kan tänka mig är reklamfirmor. De brukar ha olika typer av plast i alla färger. big_smile

tack ska kolla runt lite:)

sånna här kanske? http://www.rallydelar.se/Bilsportutrustningmekmm.htm

tredje raden längst till vänster

hade sånna på våra rallybilar

744 Inlägg
13 november 2009
http://www.rallyprodukter.se/produkter.htm här kan ni gå ihop å köpa  vet ej hur mycke de  räcker till

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 november 2009
Kontrollerade just med polisen hur de ser på just stenskott när folk sladdar runt och det är klassificerat som skadegörelse och kan en person bindas till skadan blir denna troligen skadeståndsskyldig. Värt att känna till innan det händer massa saker. smile

132 Inlägg
13 november 2009
PBRacing skrev:

"Don't argue with an idiot. He will only drag you down to their level, and beat you by experience."

... inte för att jag är rädd att få stenskott på min nissan... write your name if you want liksom... men jag tycker dock man borde ha respekt för folk som är rädda om sina bilar även under vintersäsongen tongue ..
Senast redigerat av toelli (13 november 2009)

FREAK !
250 Inlägg
13 november 2009
jag kör utan stänklappar . om ni nu får stenskott så har ni stått för nära wink

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

33 Inlägg
13 november 2009
sirmiro skrev:
Kontrollerade just med polisen hur de ser på just stenskott när folk sladdar runt och det är klassificerat som skadegörelse och kan en person bindas till skadan blir denna troligen skadeståndsskyldig. Värt att känna till innan det händer massa saker. smile

lycka till att bevisa att just de stenskottet kommer från just den bilen..
kan ju komma från vilken bil som helst på vägen samt vem som helst som leker på en parkering wink

127 Inlägg
13 november 2009
stå i erat conventum garage så slipper ni stenskott på era bilar om ni nu är så rädda om dom

33 Inlägg
13 november 2009
toelli skrev:
PBRacing skrev:

"Don't argue with an idiot. He will only drag you down to their level, and beat you by experience."

... inte för att jag är rädd att få stenskott på min nissan... write your name if you want liksom... men jag tycker dock man borde ha respekt för folk som är rädda om sina bilar även under vintersäsongen tongue ..

är man så himla rädd om sin bil så får man väl ställa sig 10-20 meter längre bort helt enkelt..
man kan ju inte begära att andra ska montera grejjor på bilen för man e rädd om sin egen..

Kanon..
1 473 Inlägg
13 november 2009
Jag älskar bilfolk, dummare stackare är svårt att hitta.
"Du får väl ge fan i att gå på trottoaren om du inte vill bli påkörd när jag råkar sladda upp där"

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 november 2009
PBRacing skrev:
sirmiro skrev:

lycka till att bevisa att just de stenskottet kommer från just den bilen..
kan ju komma från vilken bil som helst på vägen samt vem som helst som leker på en parkering wink

Jo, sällan som det finns folk som ser... wink
Jag la bara upp det svar de gav så alla känner till vad det är för straff. Mindre roligt att behöva stå för reparationer på andras fordon.

Sen är det upp till var och en vad man gör med informationen.

615 Inlägg
13 november 2009
leksak skrev:
Jag älskar bilfolk, dummare stackare är svårt att hitta.
"Du får väl ge fan i att gå på trottoaren om du inte vill bli påkörd när jag råkar sladda upp där"

Haha håller med dig Andreas big_smile

Let's stance!

132 Inlägg
13 november 2009
PBRacing skrev:
toelli skrev:
PBRacing skrev:

är man så himla rädd om sin bil så får man väl ställa sig 10-20 meter längre bort helt enkelt..
man kan ju inte begära att andra ska montera grejjor på bilen för man e rädd om sin egen..

Ehh.. så vitt jag kan läsa (rätta mig om jag har fel) så är det ingen som begärt något...

Svenskt uppslagsord
vädjar vädjade vädjat vädja(!) verb
överlämna sitt fall (till högre instans) för avgörande (även allmänt "be (om hjälp el. stöd)")
<A vädjar till B/x>

Jag tolkar iallafall det som en uppmaning / önskan ...

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
13 november 2009
Jag förstår inte problemet, antingen monterar man stänkläppar eller så låter man bli?

Nej nej, låt oss istället skriva spaltmeter med ordbajs om hur häftiga vi är och hur häftigt det är att sladda.

Och folk  tycker jag förstör den här tråden.. *suck*

Ps. Jag har förstått att majoriteten av er skiter i era bilar, det märks..
Senast redigerat av J-P-R (13 november 2009)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 november 2009
Jag ser ingen som klagat på att folk ska sladda. tongue Det är väl ganska självklart. Eller?
Allt jag menade var att försöka ta hänsyn till andra medan leken pågår. Som schumi skriver så skötte sig de flesta och lät honom jobba, men det fanns folk som medvetet jävlades. Jävlas man med fel person kommer det upp bommar, snövallar etc vilket gör att de ytor som finns minskas och folk blir sura. Samma sak om saker går sönder.
Så om vi redan nu innan snön lagt sig tänker till och tar hänsyn så kan alla leka utan bekymmer...
Och det är f*n så mycket bättre att ta upp det innan det händer saker än efteråt, men det är ingen som har sagt något om att folk inte ska sladda. Jag la ut en vädjan om stänkskydd då det finns folk som är rädda om bilarna, och det behöver inte vara bland oss här utan folk som parkerat helt ovetande eller liknande kan bli drabbade. Finns då någon typ av bevisning så kan en person få stå för skadestånd. Något jag inte tror någon härinne vill. Så tänk efter innan det blir galet, så kan vi leka mycket mer under den tid snön ligger...

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
13 november 2009
SchumiSRM skrev:
J-P-R skrev:
Jag förstår inte problemet, antingen monterar man stänkläppar eller så låter man bli?

Nej nej, låt oss istället skriva spaltmeter med ordbajs om hur häftiga vi är och hur häftigt det är att sladda.

Och folk  tycker jag förstör den här tråden.. *suck*

Ps. Jag har förstått att majoriteten av er skiter i era bilar, det märks..

Hänvisar till mitt senaste inlägg...

Det var inget riktat mot dig.

Jag tycker också att det hör till att sladda och roa sig på vintern. Dock tycker jag man får visa respekt till dom som är rädda om sina bilar, kanske inte genom att montera stänklappar, utan att hålla avstånd (vilket främst är viktigast för att ha marginal om det skiter sig).
Sen får man givetvis som åskadare tänka till och inte parkera på värsta utsatta ställena givetvis.

Men argumentet att man får skylla sig själv om man får bilen rappad med sten när man står parkerad på lämpligt ställe bara för att någon ska showa och sladda nära, det köper jag inte.

Sök