3566
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

17 Inlägg
18 januari 2010
Medans visa nöjer sig att sladda och leka på "mässan" samt sjöar runt i kring finns de folk som roar sig i stan och drar till sig onödig uppmärksamhet..

Tycker de tråkigt att behöva läsa sånt här "GRABBAR o TJEJER"

http://www.utryckning.se/index.php/2010 … la-orebro/

tänker inte peka ut nån nån på tråden..

Don´t race if you dont can lose...

615 Inlägg
18 januari 2010
JHC skrev:
Medans visa nöjer sig att sladda och leka på "mässan" samt sjöar runt i kring finns de folk som roar sig i stan och drar till sig onödig uppmärksamhet..

onödig uppmärksamhet för vem? dig?

Let's stance!

24 Inlägg
18 januari 2010
TWR skrev:
Anledningen till att jag skrev "Hoppas inte allt för många ser det här.." är precis som myran säger.
Det är inte så roligt att lägga ner massa tid på att ploga bana när man sedan knappt hinner köra nått själv
p.g.a. att det kommer 20 bilar till som vill åka. Där vissa inte äns kan säga "tack"..

desto fler desto bättre tycker jag? man håller ju inte på o kör hela tiden..

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
18 januari 2010
JEpistols skrev:
TWR skrev:
Anledningen till att jag skrev "Hoppas inte allt för många ser det här.." är precis som myran säger.
Det är inte så roligt att lägga ner massa tid på att ploga bana när man sedan knappt hinner köra nått själv
p.g.a. att det kommer 20 bilar till som vill åka. Där vissa inte äns kan säga "tack"..

desto fler desto bättre tycker jag? man håller ju inte på o kör hela tiden..

Kan bara hålla med.
Och om man låter andra leka när man själv anordnar saker kommer andra låta en vara med att leka när de arrangerar saker.
Dessutom kan man be folk om hjälp att hålla saker i ordning. Finns en hel del folk som med nöje skulle se till att hålla banan fin. smile

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
18 januari 2010
JHC skrev:

Vad i sjutton vill någon som gör så uppnå.? Enligt min mening är det bara respektlöst gentemot andra trafikanter. Jag menar att det finns ju betydligt bättre ställen att utföra vanvett på än just ibland andra trafikanter. Det är inte helt okej tycker jag att ibland andra trafikanter utsätta sig och andra för den enorma risken att både bli offer för en olycka eller vittne/ofrivilligt offer till en olycka (Jag både hoppas och tror att han som sitter i pulkan har bra skydd på sig). Jag lovar att jag kan räkna upp ett hundratals platser som lämpar sig betydligt bättre för "pulka efter bil" åkning. Och om ni ändå vill hålla på med sånt så gör det på platser som vi som inte vill vara med på eran "lek" blir drabbade. Jag själv är inte alls helt oskyldig till bus åkning, men söker mig bort ifrån platser där jag utsätter andra för fara (tex skogsbilvägar mindre grusvägar). Dessa alternativ är absolut inte fullkomligt säkra men får nog säga att dom är betydligt bättre än att åka mitt i centrala Örebro.. Så snälla använd lite sunt förnuft och respektera andra trafikanter lite mer är ni snälla...

(Detta skal ej ses som person angrepp utan bara en uppmaning till alla att respektera varandra lite mer)       

//Johan "Elof" Elofsson

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

Meister
6 763 Inlägg
18 januari 2010
elof_power skrev:
JHC skrev:

Vad i sjutton vill någon som gör så uppnå.? Enligt min mening är det bara respektlöst gentemot andra trafikanter. Jag menar att det finns ju betydligt bättre ställen att utföra vanvett på än just ibland andra trafikanter. Det är inte helt okej tycker jag att ibland andra trafikanter utsätta sig och andra för den enorma risken att både bli offer för en olycka eller vittne/ofrivilligt offer till en olycka (Jag både hoppas och tror att han som sitter i pulkan har bra skydd på sig). Jag lovar att jag kan räkna upp ett hundratals platser som lämpar sig betydligt bättre för "pulka efter bil" åkning. Och om ni ändå vill hålla på med sånt så gör det på platser som vi som inte vill vara med på eran "lek" blir drabbade. Jag själv är inte alls helt oskyldig till bus åkning, men söker mig bort ifrån platser där jag utsätter andra för fara (tex skogsbilvägar mindre grusvägar). Dessa alternativ är absolut inte fullkomligt säkra men får nog säga att dom är betydligt bättre än att åka mitt i centrala Örebro.. Så snälla använd lite sunt förnuft och respektera andra trafikanter lite mer är ni snälla...

(Detta skal ej ses som person angrepp utan bara en uppmaning till alla att respektera varandra lite mer)       

//Johan "Elof" Elofsson

Orkade inte kolla mer än 1 minut innan jag blev uttråkad men så jävla farligt är det inte. Och går det åt helvete så är det ju bara dåren själv som får lida av det

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
18 januari 2010
JHC skrev:

Att hänga ut folk utan 100%-iga bevis vore galet. Se bara GIS2 (var det väl) där hela sverige skyllde på supramannen bara för det var en svart supra och han bodde i sthlm.
Bara för att en bil är ovanlig är den inte unik och det är ej bilen som gjort något galet utan möjligen den som körde och den som satt på snowracern.

Onödig uppmärksamhet?
Vem avgör vad som är onödigt? Och vem ska ha vilken typ av uppmärksamhet?
Hade inte uppmärksamheten från olagliga streetrace funnits hade gunroad aldrig fått till att köra en uppvisning som exempel...
Självklart ska inte saker som detta ske eller uppmuntras. Det är galet och oansvarigt. Men att kalla det "onödig uppmärksamhet" tycker jag är märkligt. Det visar snarare att vi alla bör få hållas på t.ex. mässan.

Bara så ni får perspektiv på det är detta lika olagligt som att köra ett varv på mässan med en pulka/snowracer bakom. Där är det dessutom olaga intrång om man åker innanför grindarna.

Det finns mycket folk behöver tänka på vid uttalanden vilket syns på bland annat utryckning.se bland kommentarerna.
Sen håller jag med om att detta borde vara mer olagligt att göra detta än att sladda på mässan - men det är det inte enligt de lagar som finns idag. Det är jämställt. Och det är galet.

Denna "onödiga uppmärksamhet" kanske kan nyttjas för att få vara på en plats som vi en gång i tiden "fick" på flyget? Då alla i Örebro var glada att inte ha race i centrum...

Men till alla som tänkt hänga ut folk - fundera om det är en skarp misstanke eller ren fakta. Syns t.ex. ett ansikte på föraren av snowracern i filmen?
Givetvis kommer olika människor vilja spegla sig i uppmärksamheten av detta och ta "äran" för det, precis som zatzys crew med GIS (sorry, jag kommer inte på något vettigt att jämföra med). Men det är inget som säger vem som gjort det. Det ger bara en riktning för misstankarna.
Och att hyra ut en bil ett par timmar kan ge en ökad veckopeng. wink

Kanon..
1 473 Inlägg
18 januari 2010
Bla bla bla, akta er för att gå ut, det kan hända nåt otäckt.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
18 januari 2010
leksak skrev:

Och glöm inte skavsår på fingrarna om man sitter för mycket vid datorn. wink

Kanon..
1 473 Inlägg
18 januari 2010
sirmiro skrev:
leksak skrev:

Och glöm inte skavsår på fingrarna om man sitter för mycket vid datorn. wink

Ja fan man får inte sitta vid datorn heller.
TVn kan explodera, akta er för den.

En brandsläckare i handen o en strategisk position vid ytterdörren är vad som gäller.

136 Inlägg
18 januari 2010
camaro67 skrev:
Flawo0 skrev:
camaro67 skrev:
Har precis kommit hem från logsjön. Kanon kul och man såg ju att de var några gorgare där iaf. Såg att någon tog lite bilder åxo big_smile

`

JA vi komme presic därifrån vi med:D Riktigt kul var det. odkc har vi inga isdäck men det går att åka endå:D får hoppas på att det blir någon mer gång innan isen försvinner bara=)

Vilken bil hade du? Jag åker dubbfritt big_smile

Körde polarens gråa 940. Kommer ut med min 745 härk te helgen om de blir något. Ska försöka få tag i däck bara. just nu sitter det åretrunt däck som det skulle bli fina böter på. även på sommarn:P

Meister
6 763 Inlägg
18 januari 2010
Flawo0 skrev:
camaro67 skrev:
Flawo0 skrev:

`

JA vi komme presic därifrån vi med:D Riktigt kul var det. odkc har vi inga isdäck men det går att åka endå:D får hoppas på att det blir någon mer gång innan isen försvinner bara=)

Vilken bil hade du? Jag åker dubbfritt big_smile

Körde polarens gråa 940. Kommer ut med min 745 härk te helgen om de blir något. Ska försöka få tag i däck bara. just nu sitter det åretrunt däck som det skulle bli fina böter på. även på sommarn:P

Då kom ni straxt innan jag åkte alltså. big_smile

10 Inlägg
18 januari 2010
sirmiro skrev:
JHC skrev:

Att hänga ut folk utan 100%-iga bevis vore galet. Se bara GIS2 (var det väl) där hela sverige skyllde på supramannen bara för det var en svart supra och han bodde i sthlm.
Bara för att en bil är ovanlig är den inte unik och det är ej bilen som gjort något galet utan möjligen den som körde och den som satt på snowracern.

Onödig uppmärksamhet?
Vem avgör vad som är onödigt? Och vem ska ha vilken typ av uppmärksamhet?
Hade inte uppmärksamheten från olagliga streetrace funnits hade gunroad aldrig fått till att köra en uppvisning som exempel...
Självklart ska inte saker som detta ske eller uppmuntras. Det är galet och oansvarigt. Men att kalla det "onödig uppmärksamhet" tycker jag är märkligt. Det visar snarare att vi alla bör få hållas på t.ex. mässan.

Bara så ni får perspektiv på det är detta lika olagligt som att köra ett varv på mässan med en pulka/snowracer bakom. Där är det dessutom olaga intrång om man åker innanför grindarna.

Det finns mycket folk behöver tänka på vid uttalanden vilket syns på bland annat utryckning.se bland kommentarerna.
Sen håller jag med om att detta borde vara mer olagligt att göra detta än att sladda på mässan - men det är det inte enligt de lagar som finns idag. Det är jämställt. Och det är galet.

Denna "onödiga uppmärksamhet" kanske kan nyttjas för att få vara på en plats som vi en gång i tiden "fick" på flyget? Då alla i Örebro var glada att inte ha race i centrum...

Men till alla som tänkt hänga ut folk - fundera om det är en skarp misstanke eller ren fakta. Syns t.ex. ett ansikte på föraren av snowracern i filmen?
Givetvis kommer olika människor vilja spegla sig i uppmärksamheten av detta och ta "äran" för det, precis som zatzys crew med GIS (sorry, jag kommer inte på något vettigt att jämföra med). Men det är inget som säger vem som gjort det. Det ger bara en riktning för misstankarna.
Och att hyra ut en bil ett par timmar kan ge en ökad veckopeng. wink

Fick besök av en trafik polis idag som kände igen bilen i filmen... Han hade lite frågor till mig då han vet att jag håller på med Stagea bilarna... En av frågorna löd om jag hade skaffat mig en till... Jag sa att det finns tre Stagea bilar i Örebro varav en jag inte vet något om utan bara har sett och så försäkrade jag honom om att jag inte skulle riskera mitt körkort på prövotiden. Det verkar som att de inte direkt gillar barnasinnet som en del har... Vill inte delta i någon moral debatt, tänkte bara nämna mitt besök som jag fick idag...

Gör din röst hörd och få vägsaltet att försvinna, skriv under på http://www.namnlista.se/forbjud-vagsalt/
Stöjd BIRF! http://www.birf.org/

110 Inlägg
19 januari 2010
Förtja vart volvon i den filmen tog vägen:rolleyes:

Meister
6 763 Inlägg
19 januari 2010
Sheckler skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6455009.ab    Volvo och Snowboard? wink

Aftonbladet är för underbara. Klarar de inte ens av att skriva bob eller snowracer så kan de ju lika gärna lägga ner. Sen att de inte såg att de var en Stagea klandrar jag de inte för. Men när man inte vet vad det är för bil utan bara att de är en kombi kan man inte skriva volvo.

597 Inlägg
20 januari 2010
vilket jävla liv om det här! :S

#silence i kill you#

VAG-COM innehavare
83 Inlägg
20 januari 2010
dehär e så roligt att ni tycker de e farligt men att kolla statistiken på krockar med snowracer så får ni gärna lägga upp den statistiken.

De e nog fler som bryter benen när de går ner för en trapp än de som gör de med en snowracer tongue
Senast redigerat av SKyraider (20 januari 2010)

Kanon..
1 473 Inlägg
20 januari 2010
SKyraider skrev:
dehär e så roligt att ni tycker de e farligt men att kolla statistiken på krockar med snowracer så får ni gärna lägga upp den statistiken.

De e nog fler som bryter benen när de går ner för en trapp än de som gör de med en snowracer tongue

No shit sherlock.

8 miljoner som går i trappor dagligen, ett halvdussin kanske i veckan som kör snowracer bakom bil.

Sök