sirmiro skrev:
JHC skrev:
Medans visa nöjer sig att sladda och leka på "mässan" samt sjöar runt i kring finns de folk som roar sig i stan och drar till sig onödig uppmärksamhet..
Tycker de tråkigt att behöva läsa sånt här "GRABBAR o TJEJER"
http://www.utryckning.se/index.php/2010 … la-orebro/tänker inte peka ut nån nån på tråden..
Att hänga ut folk utan 100%-iga bevis vore galet. Se bara GIS2 (var det väl) där hela sverige skyllde på supramannen bara för det var en svart supra och han bodde i sthlm.
Bara för att en bil är ovanlig är den inte unik och det är ej bilen som gjort något galet utan möjligen den som körde och den som satt på snowracern.
Onödig uppmärksamhet?
Vem avgör vad som är onödigt? Och vem ska ha vilken typ av uppmärksamhet?
Hade inte uppmärksamheten från olagliga streetrace funnits hade gunroad aldrig fått till att köra en uppvisning som exempel...
Självklart ska inte saker som detta ske eller uppmuntras. Det är galet och oansvarigt. Men att kalla det "onödig uppmärksamhet" tycker jag är märkligt. Det visar snarare att vi alla bör få hållas på t.ex. mässan.
Bara så ni får perspektiv på det är detta lika olagligt som att köra ett varv på mässan med en pulka/snowracer bakom. Där är det dessutom olaga intrång om man åker innanför grindarna.
Det finns mycket folk behöver tänka på vid uttalanden vilket syns på bland annat utryckning.se bland kommentarerna.
Sen håller jag med om att detta borde vara mer olagligt att göra detta än att sladda på mässan - men det är det inte enligt de lagar som finns idag. Det är jämställt. Och det är galet.
Denna "onödiga uppmärksamhet" kanske kan nyttjas för att få vara på en plats som vi en gång i tiden "fick" på flyget? Då alla i Örebro var glada att inte ha race i centrum...
Men till alla som tänkt hänga ut folk - fundera om det är en skarp misstanke eller ren fakta. Syns t.ex. ett ansikte på föraren av snowracern i filmen?
Givetvis kommer olika människor vilja spegla sig i uppmärksamheten av detta och ta "äran" för det, precis som zatzys crew med GIS (sorry, jag kommer inte på något vettigt att jämföra med). Men det är inget som säger vem som gjort det. Det ger bara en riktning för misstankarna.
Och att hyra ut en bil ett par timmar kan ge en ökad veckopeng.