2588
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

251 Inlägg
27 maj 2010
brevid lek och buslandet finns det ju en schysst parkering:)

Meister
6 763 Inlägg
27 maj 2010
Flawo0 skrev:
Euorostop\maxi tror jag inte funkar. Stor parkering så lek osv kommer det bli så står det någon stackare som får stenskott på bilen, Och tror det blir väldigt spritt då osv. osen går det ganska knepiga typer därnere på kvällarn o lastbilschaffisar som sover osv. Tror det blir klagomål där. Meeen ute vid marieberg låter toppen där kan ingen störas och det syns från motorvägen om man inte hittar=)

Marieberg är ju lika stort som eurostop så jag tycker inte att ditt argument håller riktigt. Och de knepiga typerna brukar inte direkt vilja vara i närheten av folk så de är nog inte heller något problem

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
28 maj 2010
Flawo0 skrev:
Euorostop\maxi tror jag inte funkar. Stor parkering så lek osv kommer det bli så står det någon stackare som får stenskott på bilen, Och tror det blir väldigt spritt då osv. osen går det ganska knepiga typer därnere på kvällarn o lastbilschaffisar som sover osv. Tror det blir klagomål där. Meeen ute vid marieberg låter toppen där kan ingen störas och det syns från motorvägen om man inte hittar=)

Lastbilschaufförerna är inte välkomna till parkeringen till ica maxi enligt skyltarna.
Polisen kommer troligen finnas i närheten konstant då de väldigt ofta åker till och från vivalla.
Med större ytor finns större chans att de som vill leka kan leka utan att göra det mitt i folksamlingen.
Eurostop syns ganska tydligt det med från motorvägen, och är närmre för allmänhet som kan tänkas vilja titta på bilarna - att ta sig till marieberg utan bil är omständigt.

Sen är det värt att notera att en bilträff bör börja ca18-20 och sluta 22-24. Se bara västeråsträffarna som nyttjar exakt det konceptet (Icas parkering på ett ställe där det är ett stenkast till ett matställe och inte toksent).

Att vara i marieberg skulle bara vara för en "fristad" för att undvika polisen, men allt ska ju vara fullt lagligt - bara att väldigt många parkerar på samma ställe samtidigt - där det finns ÖPPNA affärer och matställen.

510 Inlägg
31 maj 2010
Någon som vet nån som helfolierar bilar bra i örebro län ?

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
1 juni 2010
sirmiro skrev:
Flawo0 skrev:

Lastbilschaufförerna är inte välkomna till parkeringen till ica maxi enligt skyltarna.
Polisen kommer troligen finnas i närheten konstant då de väldigt ofta åker till och från vivalla.
Med större ytor finns större chans att de som vill leka kan leka utan att göra det mitt i folksamlingen.
Eurostop syns ganska tydligt det med från motorvägen, och är närmre för allmänhet som kan tänkas vilja titta på bilarna - att ta sig till marieberg utan bil är omständigt.

Sen är det värt att notera att en bilträff bör börja ca18-20 och sluta 22-24. Se bara västeråsträffarna som nyttjar exakt det konceptet (Icas parkering på ett ställe där det är ett stenkast till ett matställe och inte toksent).

Att vara i marieberg skulle bara vara för en "fristad" för att undvika polisen, men allt ska ju vara fullt lagligt - bara att väldigt många parkerar på samma ställe samtidigt - där det finns ÖPPNA affärer och matställen.

biltema parkering är ganska stort fast de är inte klara än:P

132 Inlägg
1 juni 2010
Jag tror på marieberg eller parkeringen bredvid lek/buslandet .. den sistnämda kan nog vara knepig att förklara vägen till dock.

Kanon..
1 473 Inlägg
1 juni 2010
Sheckler skrev:

Backup ?

Kanon..
1 473 Inlägg
1 juni 2010
toelli skrev:
Jag tror på marieberg eller parkeringen bredvid lek/buslandet .. den sistnämda kan nog vara knepig att förklara vägen till dock.

NetonNet?
Det är ju bara att hänvisa till den stora netonnet-skylten som väl syns från motorvägen big_smile

132 Inlägg
1 juni 2010
leksak skrev:
toelli skrev:

NetonNet?
Det är ju bara att hänvisa till den stora netonnet-skylten som väl syns från motorvägen big_smile

iofs sant big_smile

510 Inlägg
2 juni 2010
leksak skrev:
Sheckler skrev:

Backup ?

Tackar, va o prata me dom i dag!

172 Inlägg
4 juni 2010
Någon som känner sig vid en röd saab 900 med lite dekaler på sidan? var ute och åkte igår tor? :smile

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2010
Sheckler skrev:
leksak skrev:
Sheckler skrev:

Backup ?

Tackar, va o prata me dom i dag!

Kanon...

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2010
toelli skrev:
leksak skrev:
toelli skrev:

NetonNet?

iofs sant big_smile

big_smile Dedär med att tänka ett steg längre tongue
Ligger ju nära två mackar o mcd me, skitbra.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
4 juni 2010
leksak skrev:
toelli skrev:
leksak skrev:

NetonNet?

iofs sant big_smile

Nära? :S
Nära för mig är som i västerås då man kan ställa bilen, vandra runt och titta på andra bilar och GÅ till matstället.
Behöver man åka iväg med bilen för att skaffa en dricka eller liknande blir det bara mer röra... hmm

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2010
sirmiro skrev:
leksak skrev:
toelli skrev:

iofs sant big_smile

Nära för mig är som i västerås då man kan ställa bilen, vandra runt och titta på andra bilar och GÅ till matstället.
Behöver man åka iväg med bilen för att skaffa en dricka eller liknande blir det bara mer röra... hmm

Allt är relativt.
Örebro är en värdelös stad så why even bother.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
4 juni 2010
leksak skrev:
sirmiro skrev:
leksak skrev:

Allt är relativt.

Örebro är en helt okej stad och vi har platser som kan fungera utmärkt.
Dock verkar större delen av folk här vara oroliga att polisen ska känna till träffarna, trots att tanken är att vara 100% lagliga.
De flesta butiker som säljer godis/dricka/lagad mat skulle vara glada för en bilträff utanför dem, medan de har öppet.
INGEN vill ha en träff på deras parkering när de har stängt...

Meister
6 763 Inlägg
5 juni 2010
leksak skrev:
sirmiro skrev:
leksak skrev:

Allt är relativt.

Då kan man flytta någon annanstans

Meister
6 763 Inlägg
5 juni 2010
sirmiro skrev:
leksak skrev:
sirmiro skrev:

Allt är relativt.

Örebro är en helt okej stad och vi har platser som kan fungera utmärkt.
Dock verkar större delen av folk här vara oroliga att polisen ska känna till träffarna, trots att tanken är att vara 100% lagliga.
De flesta butiker som säljer godis/dricka/lagad mat skulle vara glada för en bilträff utanför dem, medan de har öppet.
INGEN vill ha en träff på deras parkering när de har stängt...

Maxi har ju öppet till 22 så om alla kmr vid 20 så kan man knalla in där och köpa dricka m.m och även gång avstånd till max big_smile

836 Inlägg
5 juni 2010
många som ska till norrköping idag?

Sök