2163
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

31 Inlägg
16 april 2011
vw-mannen skrev:
Skogsby skrev:
Min undran är vad folk är ute efter, att stå i olika klunger och kasta ölburkar åt sidan eller att skaffa nya vänner?

Kunde man inte organisera upp det lite mer så alla får ha kul etc?
kanske inte att någon drar av en bournout så 3 st får bilarna ner sprutade med sten och blir ox tokiga

tänker att någon som är intresserad kanske fixar något event på helgerna iligallt men ändå städat?

bara tänker lite högt! smile

Mvh Jskogsby

Håller me Fullt ut.. en annan har ju tröttnat på att åka in bara för att som du säger skogsby, att de är bara en massa glas o burkar som är utkastade o folk som står i klumger.. nee lite mer uppstyrt o lite mer event över de hela tongue

jag tror att om de är någon som fixar något så kommer de ändå bli massa burkar och massa krosade flaskor så de är ingen som orkar att bry sig bara för att de blir förstört direkt...
Men de är bara vad jag tror...

Sierrafreaket
56 Inlägg
16 april 2011
teo_ skrev:
vw-mannen skrev:
Skogsby skrev:
Min undran är vad folk är ute efter, att stå i olika klunger och kasta ölburkar åt sidan eller att skaffa nya vänner?

Kunde man inte organisera upp det lite mer så alla får ha kul etc?
kanske inte att någon drar av en bournout så 3 st får bilarna ner sprutade med sten och blir ox tokiga

tänker att någon som är intresserad kanske fixar något event på helgerna iligallt men ändå städat?

bara tänker lite högt! smile

Mvh Jskogsby

Håller me Fullt ut.. en annan har ju tröttnat på att åka in bara för att som du säger skogsby, att de är bara en massa glas o burkar som är utkastade o folk som står i klumger.. nee lite mer uppstyrt o lite mer event över de hela tongue

jag tror att om de är någon som fixar något så kommer de ändå bli massa burkar och massa krosade flaskor så de är ingen som orkar att bry sig bara för att de blir förstört direkt...

det beror nog på att det skyltas för mycket om evenemangen, både här och på fejjan, sprida reklamen via PM tar lång tid, men det är nog mest diskret... det är mitt förslag smile

driving my sierra sideways like its supposed to!

744 Inlägg
16 april 2011
håller med föregående talare tongue

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
20 april 2011
Emeizter skrev:
teo_ skrev:
vw-mannen skrev:

det beror nog på att det skyltas för mycket om evenemangen, både här och på fejjan, sprida reklamen via PM tar lång tid, men det är nog mest diskret... det är mitt förslag smile

Jag vill inte låta dryg och såga ditt förslag även om det är det jag är och det jag gör, men om man bara "diskret" ska bjuda folk som man vill ha på en träff, hur ska man veta att det är rätt folk man bjuder och dessa inte sprider vidare? Och ska man bara bjuda folk man litar på, ja då blir det ju klubben för invärdes beundran och poängen med att gå på en träff är väl inte att glo på bästa polarnas bilar som man ser hela tiden?

Nej, ska man hålla någon form av träff eller liknande evenemang får man nog räkna med fyllon, idioter och andra folk som ska spela allan. Ju fler folk som kommer desto roligare enligt min mening, större chans att se fina bilar och träffa nytt och trevligt folk.

Man får dessutom inte glömma att det finns folk som är "accepterade" och mer "inne" och hänger med dom "coola grabbarna" som beter sig minst lika barnsligt, skräpar ner och tappar alla former av koncept när dem fått alkohol i kroppen. Men hey, det är okej då kanske?

/Mikke

Sierrafreaket
56 Inlägg
20 april 2011
J-P-R skrev:
Emeizter skrev:
teo_ skrev:

Jag vill inte låta dryg och såga ditt förslag även om det är det jag är och det jag gör, men om man bara "diskret" ska bjuda folk som man vill ha på en träff, hur ska man veta att det är rätt folk man bjuder och dessa inte sprider vidare? Och ska man bara bjuda folk man litar på, ja då blir det ju klubben för invärdes beundran och poängen med att gå på en träff är väl inte att glo på bästa polarnas bilar som man ser hela tiden?

Nej, ska man hålla någon form av träff eller liknande evenemang får man nog räkna med fyllon, idioter och andra folk som ska spela allan. Ju fler folk som kommer desto roligare enligt min mening, större chans att se fina bilar och träffa nytt och trevligt folk.

Man får dessutom inte glömma att det finns folk som är "accepterade" och mer "inne" och hänger med dom "coola grabbarna" som beter sig minst lika barnsligt, skräpar ner och tappar alla former av koncept när dem fått alkohol i kroppen. Men hey, det är okej då kanske?

/Mikke

mycket sanning i det du säger... det blir ju inte så lätt att hitta "rätt folk".... men om man inte skyltar på facebook om det så tror jag risken för att fylla och nedskräpningen minskar iallafall...

driving my sierra sideways like its supposed to!

Meister
6 763 Inlägg
21 april 2011
Nu är de så här att jag tänkte dra igång en träff den 28 maj. Det är Örebro Mixen på dagen men sen tänkte jag att efter den kan man ha ett litet mellan rum på några timmar och dra igång typ Street meet. Men då funderar jag lite på vart fan man ska lägga träffen. Ica maxi har öppet till 22 och det har sina fördelar men med tanke på hur mycket bilar det kom förra året med tanke på att de spöregnade så tror jag inte att utrymmet räcker till. Sen är det väll i princip bara marieberg kvar att välja mellan. Längst ner på Coop, mediamarkt/elgiganten eller bauhaus? Säg vad ni tycker och tänker eller om ni har några andra förslag eller önskemål

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
21 april 2011
camaro67 skrev:
Nu är de så här att jag tänkte dra igång en träff den 28 maj. Det är Örebro Mixen på dagen men sen tänkte jag att efter den kan man ha ett litet mellan rum på några timmar och dra igång typ Street meet. Men då funderar jag lite på vart fan man ska lägga träffen. Ica maxi har öppet till 22 och det har sina fördelar men med tanke på hur mycket bilar det kom förra året med tanke på att de spöregnade så tror jag inte att utrymmet räcker till. Sen är det väll i princip bara marieberg kvar att välja mellan. Längst ner på Coop, mediamarkt/elgiganten eller bauhaus? Säg vad ni tycker och tänker eller om ni har några andra förslag eller önskemål

Gamla DHL på Norr mittemot Statoil då? vet du nåt om vem är markägare till den marken då?

Meister
6 763 Inlägg
21 april 2011
_lee_jr skrev:
camaro67 skrev:

Gamla DHL på Norr mittemot Statoil då? vet du nåt om vem är markägare till den marken då?

På tok för litet. Var ju överfullt när det var träff där senast och då var det ju ordentligt arangerat. Kan tänka mig hur de blir om man kör en vanlig parkeringsträff där

Med.lem
3 759 Inlägg
21 april 2011
camaro67 skrev:
_lee_jr skrev:
camaro67 skrev:

På tok för litet. Var ju överfullt när det var träff där senast och då var det ju ordentligt arangerat. Kan tänka mig hur de blir om man kör en vanlig parkeringsträff där

Helt rätt.

Bauhaus har vi inte testat, det tycker jag låter som en bra idé.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
21 april 2011
_lee_jr skrev:
camaro67 skrev:

Nu är det väl Örebro kommun som äger den marken..?

Men vilken plats man väljer spelar nog mindre roll, jag tror att det iaf som vanligt kommer bildas "Små gäng" men tycker ju personligen att typ media markt parkeringen duger fint, om folk kan parkera i rader eller om någon sätter upp lite band så det blir klart hur det är tänkt att parkera osv..

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

219 Inlägg
21 april 2011
elof_power skrev:
_lee_jr skrev:
camaro67 skrev:

Nu är det väl Örebro kommun som äger den marken..?

Men vilken plats man väljer spelar nog mindre roll, jag tror att det iaf som vanligt kommer bildas "Små gäng" men tycker ju personligen att typ media markt parkeringen duger fint, om folk kan parkera i rader eller om någon sätter upp lite band så det blir klart hur det är tänkt att parkera osv..

Håller med om MediaMarkt's parkering, den är perfekt enligt mig,

Unknown Örebro
291 Inlägg
22 april 2011
kan säga att gamla ägaren till gamla dhl är den ägaren som har media markt och elgiganten nu ( lief karlsson) han böt mark med komunen så¨nu har komunenh dhl och lief det andra ! ......... har sjä'lv varit med och gjort elgiganten och media markt åt lief karlsson!

135 Inlägg
23 april 2011
det är väll kommunen tror jag.. mkt bra plats...
pilängen finns ju en del stora parkeringar oxå
bilprovningen lillån m.m.m

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
24 april 2011
jag vill iväg jag också på något:) jag är på vad som helst den 28e! smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

829 Inlägg
30 april 2011
skönt att det börjar bli lite träffar nu så man slipper mässanträffarna varje helg. sjukt tröttsamt,och inte givande alls.

Ses på någon träff!

107 Inlägg
30 april 2011
världsklass smile

317 Inlägg
2 maj 2011
För er som är trötta på ert nuvarande jobb eller söker nya utmaningar.. Bli min arbetskamrat! smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=213380

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

8 Inlägg
5 maj 2011
DIn länk fungerar inte.

317 Inlägg
6 maj 2011
Gå in på www.brl.se och klicka dig vidare där smile

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

Sök