Lås Off-topic

baca Os Difuntos
23 november 2007 · 1 822 Inlägg

Vill se hur många jag kan få med mig i en aktion att stänga ner off-topic (på prov i en vecka eller så) för att kunna lägga mer fokus på varnadras bilar då detta börjar likna lunarstorm med trådar som vad är emo, vad har du i fickorna tråden, etc etc. Och ja jag förstår ironin i att jag lägger denna tråd i off-topic menyn.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
baca Os Difuntos
23 november 2007 · 1 822 Inlägg

richardoo290 skrev:
du får inte me dig nån.

*tråd låst*

Nä rätt svar är nog att jag inte kommer få med mig nån utan bil så som dig, då ni anväder forumet för idiotitrådar så som ditt senaste inlägg i Vad är emo, riktigt smart svar roll  (ps gäller inte alla utan bil vissa är seriösa med sitt intresse ds)

Senast redigerat av baca (23 november 2007)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Losgard
23 november 2007 · 1 688 Inlägg

Väldigt låst du, kan bara hålla med om att det är för mycket trådar och inlägg på lunarstorm-nivå...

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Aerodynamik ...
23 november 2007 · 7 120 Inlägg

Håller med. Dock är off-topic bra ibland, men nu har det blivit FÖR mycket skit.

Beetle V4
23 november 2007 · 218 Inlägg

richardoo290 skrev:
eftersom denna tråd ligger i off-topic så kan ja skriva meningslös skit ^^



snopp snopp snopp snopp snopp snopp snopp cool

ja det där visar ju på en extrem mognad från din sida roll

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage
baca Os Difuntos
23 november 2007 · 1 822 Inlägg

richardoo290 skrev:

baca skrev:

richardoo290 skrev:
du får inte me dig nån.

*tråd låst*

Nä rätt svar är nog att jag inte kommer få med mig nån utan bil så som dig, då ni anväder forumet för idiotitrådar (ps gäller inte alla utan bil vissa är seriösa med sitt intresse ds)

men förlåt att jag sålde min för ett par dagar sen och har tatt den offline..  ska skaffa ny inom kort så^^   ..

och om du inte gillar off-topic tråden kan du väll hålla dig utanför?
det är ju trots allt en "OFF TOPIC" tråd.. det betyder utanför ämnet...  och det betyder att man kan skriva i princip vadsomhelst...  i alla de andra trådarna ska man uppföra sig givetvis?
vad är ditt problem?

Mitt problem är som jag vet att jag delar med många är på start sidan när man tittar vilken aktivitet det är på forumet så är det oftast trådar som inte har ett skit med fordon att göra, Som tar upp plats från sådana som verkligen behöver hjälp med något på sin bil då dessa trådar snabbt försvinner från start sidan undanknuffade av off-topic trådar, vilket gör att inte allt för många hinner se dom och kanske kunna komma med värdefull info till ägaren. Och lita på mig om man kunde klicka bort att man såg off-topic trådar hade jag vart den förste att göra det. Nu kan vi väl försöka hålla en snäll ton här på tråden.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Liner
23 november 2007 · 583 Inlägg

richardoo290 skrev:
eftersom denna tråd ligger i off-topic så kan ja skriva meningslös skit ^^



snopp snopp snopp snopp snopp snopp snopp cool

Det fungerar om man håller sig till topic... även om de är i off topic tråden så finns de endå vissa regler om att man ska hålla sig till trådens topic. Eller?

BTW... moget -.-'

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Beetle V4
23 november 2007 · 218 Inlägg

Man kanske skulle satsa på lite striktare regler i Off-topic delen så det blir lite mera seriösa frågor?

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage
Tall3n Nätverkstekniker(snart)
23 november 2007 · 164 Inlägg

Jag tycker det är bra att det finns off-topic... spelar väl ingen roll att de kommer upp en massa struntfrågor, tråden är ju till för att diskutera allt som inte har med bilar och göra, alltså allt mellan himmel och jord!

Jag tror att om ni stänger off-topic så kommer folk börja posta sina icke bil relaterade trådar i allmänt, och då kommer moderatorerna bli sura, få en jä*la massa jobb... så bättre att ha kvar denna! Vill ni diskutera allvarligt så skriv me varandra på msn istället wink

Även fast man är bil-intresserad så är det skönt att inte behöva snacka bilar 24/7 va... skönt med "lama" trådar där man inte behöver tänka till så mycket innan man svarar, utan bara en massa skitsnack och roligheter så att säga!

Nu får jag väl halva garaget mot mig... men men... lite seriösare kanske de kan bli, men att stänga ner tycker jag verkar dumt!

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)
richardoo290 VOLVO for life..
23 november 2007 · 2 113 Inlägg

Tall3n skrev:
Jag tycker det är bra att det finns off-topic... spelar väl ingen roll att de kommer upp en massa struntfrågor, tråden är ju till för att diskutera allt som inte har med bilar och göra, alltså allt mellan himmel och jord!

Jag tror att om ni stänger off-topic så kommer folk börja posta sina icke bil relaterade trådar i allmänt, och då kommer moderatorerna bli sura, få en jä*la massa jobb... så bättre att ha kvar denna! Vill ni diskutera allvarligt så skriv me varandra på msn istället wink

Även fast man är bil-intresserad så är det skönt att inte behöva snacka bilar 24/7 va... skönt med "lama" trådar där man inte behöver tänka till så mycket innan man svarar, utan bara en massa skitsnack och roligheter så att säga!

Nu får jag väl halva garaget mot mig... men men... lite seriösare kanske de kan bli, men att stänga ner tycker jag verkar dumt!

precis så känner ja med!  mkt bra skrivet!

Tall3n Nätverkstekniker(snart)
23 november 2007 · 164 Inlägg

richardoo290 skrev:

Tall3n skrev:
Jag tycker det är bra att det finns off-topic... spelar väl ingen roll att de kommer upp en massa struntfrågor, tråden är ju till för att diskutera allt som inte har med bilar och göra, alltså allt mellan himmel och jord!

Jag tror att om ni stänger off-topic så kommer folk börja posta sina icke bil relaterade trådar i allmänt, och då kommer moderatorerna bli sura, få en jä*la massa jobb... så bättre att ha kvar denna! Vill ni diskutera allvarligt så skriv me varandra på msn istället wink

Även fast man är bil-intresserad så är det skönt att inte behöva snacka bilar 24/7 va... skönt med "lama" trådar där man inte behöver tänka till så mycket innan man svarar, utan bara en massa skitsnack och roligheter så att säga!

Nu får jag väl halva garaget mot mig... men men... lite seriösare kanske de kan bli, men att stänga ner tycker jag verkar dumt!

precis så känner ja med!  mkt bra skrivet!

Tack tack smile

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)
baca Os Difuntos
23 november 2007 · 1 822 Inlägg

Moget PM du skickade mig richardoo290.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Jokkon Ojoj
23 november 2007 · 21 Inlägg

baca skrev:
Vill se hur många jag kan få med mig i en aktion att stänga ner off-topic (på prov i en vecka eller så) för att kunna lägga mer fokus på varnadras bilar då detta börjar likna lunarstorm med trådar som vad är emo, vad har du i fickorna tråden, etc etc. Och ja jag förstår ironin i att jag lägger denna tråd i off-topic menyn.

Ja men nu tycker jag att du är lite vrong...
+ att jag har en sak att tillägga att du kan stängas ner istället big_smile

Det är bra att man inte behöver snacka bilar hela tiden...

Åka fort är kul... men det går inte med 740
TTTTT
23 november 2007 · 945 Inlägg

richardoo290 skrev:
eftersom denna tråd ligger i off-topic så kan ja skriva meningslös skit ^^



snopp snopp snopp snopp snopp snopp snopp cool

hahahahahaha....*ASG*........garvar läppen av mig här satan...d bästa jag läst på jävligt länge....djupt sinnligt och kärleksfullt *ASG*

blinka blått om du vill rejsa!
chrizz Administratör
23 november 2007 · 11 783 Inlägg

richardoo290 skrev:
rumpa! cool

Fortsätt sådär lite till bara så är du avstängd. Du har 1 varning redan.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mortalis VW-nörd?
23 november 2007 · 4 332 Inlägg

Förstår inte riktigt vad problemet är, off topic är ju till för strunt och vad som helst, vill man bara prata bilar så ger man tusan i att klicka sig in i Off-topic?
Och om du säger, bilrelaterade frågor, det finns ju kategorier för alla bilrelaterade frågor du kan tänkas ha? Så allvarligt förstår jag inte problemet. Vill man inte läsa alla strunttrådar så kan man ju strunta i att klicka sig in på dom.

ILarsaI
23 november 2007 · 326 Inlägg

Det verkar som att modereringen inte alls existerar i OT ibland. Folk får skriva extremt barnsliga saker, fråga om crack till Photoshop, om någon har den och den låten etc.

Crack, fildelning, personliga påhopp. Det är faktiskt straffbart och bör enligt min mening betyda avstängning. Läs reglerna, §1 och §7.
[Edit]Chrizz hann före. smile

Senast redigerat av ILarsaI (23 november 2007)

chrizz Administratör
23 november 2007 · 11 783 Inlägg

ILarsaI skrev:
Det verkar som att modereringen inte alls existerar i OT ibland. Folk får skriva extremt barnsliga saker, fråga om crack till Photoshop, om någon har den och den låten etc.

Crack, fildelning, personliga påhopp. Det är faktiskt straffbart och bör enligt min mening betyda avstängning. Läs reglerna, §1 och §7.
[Edit]Chrizz hann före. smile

Nej, det får dem inte göra. Rapportera sånna inlägg istället för att tro att moderatorerna har 10 ögon var smile

Ni kan ju hjälpa till så oerhört mycket genom ett enkelt klick på rapporteringslänken när ni ser något tveksamt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
John87 Stolt Volvoägare
23 november 2007 · 4 913 Inlägg

chrizz skrev:

ILarsaI skrev:
Det verkar som att modereringen inte alls existerar i OT ibland. Folk får skriva extremt barnsliga saker, fråga om crack till Photoshop, om någon har den och den låten etc.

Crack, fildelning, personliga påhopp. Det är faktiskt straffbart och bör enligt min mening betyda avstängning. Läs reglerna, §1 och §7.
[Edit]Chrizz hann före. smile

Nej, det får dem inte göra. Rapportera sånna inlägg istället för att tro att moderatorerna har 10 ögon var smile

Ni kan ju hjälpa till så oerhört mycket genom ett enkelt klick på rapporteringslänken när ni ser något tveksamt.

En fråga om rapporteringsfunktionen (långt ord) när du tog upp det.

Jag rapporterar lite inlägg ibland som jag tycker är personangrepp o.s.v..
Är det du som får rapporten eller alla moderatorer?
Hur kommer den?
Hur fort kollas det upp?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
baca Os Difuntos
23 november 2007 · 1 822 Inlägg

Mortalis skrev:
Förstår inte riktigt vad problemet är, off topic är ju till för strunt och vad som helst, vill man bara prata bilar så ger man tusan i att klicka sig in i Off-topic?
Och om du säger, bilrelaterade frågor, det finns ju kategorier för alla bilrelaterade frågor du kan tänkas ha? Så allvarligt förstår jag inte problemet. Vill man inte läsa alla strunttrådar så kan man ju strunta i att klicka sig in på dom.

Om du hade läst hela tråden kanske du hade sett detta som jag skrev tidigare.


Mitt problem är som jag vet att jag delar med många är på start sidan när man tittar vilken aktivitet det är på forumet så är det oftast trådar som inte har ett skit med fordon att göra, Som tar upp plats från sådana som verkligen behöver hjälp med något på sin bil då dessa trådar snabbt försvinner från start sidan undanknuffade av off-topic trådar, vilket gör att inte allt för många hinner se dom och kanske kunna komma med värdefull info till ägaren. Och lita på mig om man kunde klicka bort att man såg off-topic trådar hade jag vart den förste att göra det. Nu kan vi väl försöka hålla en snäll ton här på tråden.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang