3369
Sök

Dampryck i trafiken ?

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
24 november 2007
TheFinnishFlash skrev:
HyperSonica skrev:
Jag är nästan lika dan tongue ha ha

Jaså, det är sånna som vi som är farliga i trafiken med. det är Mååånga gånger folk har fått nita mitt i rondellen när ja kommer för dom tror dom ska hinna..visst jag är inne först...men dom hade lätt hunnit om jag inte hade fjantat mig..nudå hjälp mig vill inte hålla på så här, ska jag kanske lyssna på arvingarna eller nått i bilen lol

Man undrar ju ibland om det som förstör trafikrytmen är dem som åker något långsammare än skyltad hastighet (finns ingen lag mot detta) eller de som gör som du: hetsar sig fram i trafiken?! Finns inget som är mer irriterande än folk som "kastar" sig in i situationer, så som rondeller, påfarter, byter filer hur som helst osv.
Du märker nog av till slut att det är dags att tänka om och lugna ner sig, i alla fall efter smällen som nog inte är allt för långt borta... Hoppas du har försäkrat bilarna på dig.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
24 november 2007
Wezzli skrev:
Det brukar ju inte vara att man har brottom eller så men vissa är bara så sjukligt skadade i hjärnan att man funderar hur de ens lyckats få körkortet och som följd av möten med dessa individer så kan det ibland bli lite irritation.

jag glömde att skriva det men det gjörde du.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 november 2007
Jag märkte iaf ett tydligt samband mellan biltyp och körstil. Med min Mk2 Golf körde man som en idiot, mest för att det itne gick att köra lugnt och fint utan att det blev ryckigt och att de va jobbigt o växla/bromsa. Med farsans S40 gick de inte å köra fort liksom, den uppmuntra en nästan till att knuffa den, men ändå instifta den ett lugn i en.
Golfen ja har nu är lite mer körglad än hans, men ändå lätt att köra och ta de lugnt i. Jag tycker definitivt att biltyp påverkar körstil.

Sen påverkar vad du lyssnar på i radion/cdn extremt mkt, testa å köra nå lugn musik t.ex. jazz, klassiskt etc (vet inte vad du gillar, ska ju självklart inte va nåt du hatar) och jämför med när du kör pop, trance, rock whatever med lite fart i. De påverkar också.

8 156 Inlägg
24 november 2007
Mortalis skrev:
Jag märkte iaf ett tydligt samband mellan biltyp och körstil. Med min Mk2 Golf körde man som en idiot, mest för att det itne gick att köra lugnt och fint utan att det blev ryckigt och att de va jobbigt o växla/bromsa. Med farsans S40 gick de inte å köra fort liksom, den uppmuntra en nästan till att knuffa den, men ändå instifta den ett lugn i en.
Golfen ja har nu är lite mer körglad än hans, men ändå lätt att köra och ta de lugnt i. Jag tycker definitivt att biltyp påverkar körstil.

Sen påverkar vad du lyssnar på i radion/cdn extremt mkt, testa å köra nå lugn musik t.ex. jazz, klassiskt etc (vet inte vad du gillar, ska ju självklart inte va nåt du hatar) och jämför med när du kör pop, trance, rock whatever med lite fart i. De påverkar också.

Paul Engemann - Push it to the limit måste nog vara den ultimata låten att lyssna på då.
(från den gamla filmen Scarface)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

911 Inlägg
25 november 2007
haha, låter som mig..  vet inte varför det blir så men såfort man sätter sig i bilen så börjas det , annars är jag en snäll pojk tongue

men en teori är nog att när jag är bland folk så beter jag mig snällt osv, visar ingen ilska elr något för att inte göra något dumt, men sen så när man är i bilen så är det nog dags att släppa ut all ilska typ hmm

pic up the phone, wazzzaaa

Better than God \o/
1 886 Inlägg
25 november 2007
Skriver det IGEN då;

Man skall KRAMA varandra i trafiken!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Miklen
25 november 2007
MrTurbo skrev:
Skriver det IGEN då;

Man skall KRAMA varandra i trafiken!

Finns många som gör det i trafiken d har ja sett men gemensamt för allehopa är att dom glömmer gå ur sina bilar innan rollcool

EDIT: Här ett exempel.. dom har försökt att kramas men dom har både glömt stanna och gå ur.. http://www.mshp.dps.missouri.gov/MSHPWeb/PatrolDivisions/TFD/Images/DSC00542.JPG

Men för att va lite ontopic d e ingen idé att bry sig i trafiken längre.. sköter man bara sitt eget å försöker rädda livhanken så har man iaf gjort va man kan... typ..
Senast redigerat av Miklen (25 november 2007)

CarCass
627 Inlägg
25 november 2007
När jag är ensam sitter jag och småförbannar andra som kör konstigt. Mycket svordomar då..

Men sitter det fler i bilen så blir det mer "KOLLA på han i volvon!! HAHAHA" Sen sitter man och skrattar åt honom ett tag. Skitkul

Join the Evolution

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 november 2007
StiFf skrev:
vissa gånger har man ju rätt att dampa, t.ex som vissa redan sagt när folk ligger i 65 på 90väg, det är ju livsfarligt egentligen

jaa det är farligt... det är ju då det blir så kallade vansinnes omkörningar och skit hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 november 2007
Man kan få lite kall blod att se dessa bilar.
Jag jobbade lite som ambulansförare i Frankrike och kunde se och plocka delar av folk som var lite här och där över vägen. det gäller då att har magen på plats. ni får inte tror att kroppar är helt efter en sådan olycka. det är rena pussel bitar.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

892 Inlägg
25 november 2007
Hehe, mjo jag känner igen mig lite där... roll
Om det t ex är nån som svänger ut i en rondell eller kör åt helvete fel (kör ut på infarter osv), vilket inte verkar vara direkt ovanligt här i S-holm, så blir det väl nån salva samt misshandel av tutan...
Gasa och sånt brukar jag dock inte göra, men svär tills jag blir anfådd... big_smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

987 Inlägg
25 november 2007
Det där är nog ganska vanligt för alla som nyss tagit körkort tror jag..

i like it load

Evolution Garage
1 299 Inlägg
25 november 2007
Man ska inte glömma att man själv kör väldigt långsamt å mesigt ibland, när man e vilse, eller om ett däck sitter löst eller vad som helst. Det kan finnas omständigheter, det kan vara världens rallykalle som sitter bakom ratten i bilen man pekar finger åt...

Sky´s the limit...

Sidledesförare
268 Inlägg
25 november 2007
Rushman skrev:
Man ska inte glömma att man själv kör väldigt långsamt å mesigt ibland, när man e vilse, eller om ett däck sitter löst eller vad som helst. Det kan finnas omständigheter, det kan vara världens rallykalle som sitter bakom ratten i bilen man pekar finger åt...

Jag förstår inte varför folk kör långsamt och mesigt när dom är vilse eller förvirrade. Antingen så kör eller så står man still, inget mellanting. Ska man vara så osäker i trafiken att man blockerar trafikflödet, så tycker jag gott man kan stanna hemma.

Om det sedan handlar om andra omständigheter såsom reservdäck, att bilen inte går fortare eller liknande så respekterar jag det.

Man vet aldrig, före man vet

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
25 november 2007
Jag blir också sur i trafiken
Speciellt i fredas när de låg en 240 i 60km/h på motorvägen :S (det va 90 där) och bra sikt och inte halt ute. och när en svängde ut från bensinmack sakta sakta framför min bil, så hade jag velat kunde jag gjort så han körde i sidan på mig.. en som nyss fått körkort å inte har vett.

Forummoderator
26 568 Inlägg
25 november 2007
Är det nåt man blir less på så är det busschaufförer - i alla fall de i Östersund - som
inte kan köra vettigt.
Kom Stuguvägen ner mot stora kyrkan (en väg som sluttar nedåt och är lite kurvig).
Kommer åkandes på denna väg och en gul stadsbuss står vid en busshållplats.
Blinkersen är på in mot vägkanten som att han markerar att jag kan passera.
Därför bromsar jag in långt innan och håller lite avstånd då jag ska passera.
Precis när jag passerar bussens bakkant eller vad man ska säga så gasar bussen
iväg.
Jag gasar på lite extra för jag förväntar mig att han ska se mig men icke.
Får tvärnita i stället för att inte åka in i en refug längre fram. Tack så mycket.
Då blev jag sur.

I övrigt har jag en tendens av att prata med mig själv. Man råkar gasa på lite för
mycket ut ur en rondell eller i en rondell och man säger "men nu lugnar du ner dig".
Eller om jag svänger ut från en utfart och jag sladdar. "men nu får du ge dig" big_smile
Dock rätt lugn i trafiken annars. Inga långfinger eller nåt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Soubee
25 november 2007
Jag känner igen mig rätt bra, jag är rätt lugn osv. i vanliga fall men fy *** vad förbannad jag blir när jag ligger bakom någon som kör 60-65 på en 90väg.
Eller när någon bara skall tränga sig före för att sedan svänga av vägen 100meter fram, då kunde de lika gärna skitit i att köra om!
Sen i rondeller osv när folk bara gasar in utan att se sig för som man måste tvärnita och de som inte vet hur f** man använder blinkers!

Det värsta var nog när jag såg på Shoot Em Up igår och jag kände igen mig när han blev förbannad och för att en inte blinkade och körde ikapp honom och prejade in honom i en bil!

Men flyter allt på som det skall, och man inte är lätt irreterad för man inte fått morgon kaffet eller liknande så brukar det mesta gå... tongue

The world is mine
82 Inlägg
25 november 2007
Ansluter mig också till skaran med människor som har häftigt humör i trafiken ibland. Har blitt bättre med tiden, vissa gånger är det enda jag tänker är ORKA. Andra gånger kan man bli så förbannad att man får helvetet att frysa till is. (Och jag vet att jag har ett hetlevrat humör redan utanför bilen)

Som igår när jag får stanna vid ett rödljus. Har två taxibilar framför mig brevid varandra, när de slår om så kör de parallellt och saakta. Tror ni inte dom dumma jävlarna har nervevade rutor då och har kafferep?!?!
Så Sofia hänger sig på tutan och drar om dom (idioten till vänster bytte dessutom fil mitt framför nosen på mig utan att blinka eller minsta antydan till byte.) Vad får ja då? En ordentlig salva med tutande från deras bilar. Vid det här laget va jag dock inte arg längre utan bara garvade åt hela situationen och tutade tillbaks tongue

Bad like I wanna be

1 171 Inlägg
26 november 2007
och åker jag in i en rondell..och en åker ut precis framför mig, då gasar jag på..då kokar det i mig..men sen tänker man efter..man ska istället SLÄPPA på gasjäveln..men det går inte..blä

Aha, det var "dig" jag råkade ut för häromdagen. Jag brukar timea in med alla andra trafikanter så att jag slipper bromsa så ofta i rondeller. Kollar till vänster så att de som kommer där får plats. Tror ju inte killen börjar gasa och tuta när han märker att jag är på väg in framför... Jag hade ledigt fått plats om han bara fortsatt i samma fart. Ja jag fick ju plats trots att han tom ökade farten.

Det är skönt att vara generös och det är skönt att behandlas med generositet. Det är samförstånd som gäller. Men ett fåtal tror att de äger hela rondellen när de väl blir insläppta. Släpp på gasen och dela glädjen vetja, det gör jag och det känns mycket bättre än att reta upp sig så man nästan krockar så fort någon tar 1mm som du skulle kunna ha haft rätt till.

12 086 Inlägg
27 november 2007
När jag är i normalt tillstånd stör jag mig inte nämnvärt på mina medtrafikanter, men ibland är även jag på hetstigen och då kan svordommarna och nedväxlingar va väldigt många och intensiva.

Sen är de en sak om man säger idiot till någon som gör en tabbe lr om man fkt blir förbannad på vederbörande. För isf bör man tänka om, att va förbannad i trafiken är farligt.

Sök