Inför köp av Nissan Skyline GTS-T (några tips?)

zonda
24 november 2007 · 188 Inlägg

Jag undrar lite över en bil som jag ska kolla på nästa helg jag vet inte men vill veta lite om bilen vad man ska tänka på och om man ska köpa en sån här bil

Nissan Skyline GTS-T .

Hjälp

Rubrik ändrad.
/Moderator

Mäki Långsam Perfektionist
24 november 2007 · 4 800 Inlägg

Fel avdelning och dålig rubrik.

Lägg den under avdelningen "Allmänt" och använd en mer beskrivande rubrik smile T.ex " Jag ska kolla på en Skyline GTS-T, vill veta mer om den innan köp" eller liknande.
Så får du gärna skriva årsmodell på bilen också.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Killr0y_swe - De är jag de.
24 november 2007 · 354 Inlägg

Kolla slitdelar och liknande. Dessa bilar har en förmåga att gå hårt. Bromsar, bussningar, koppling, växellåda, motor och så vidare!

Rost borde ju inte finnas tycker jag! wink

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
Phaetoon
24 november 2007 · 8 156 Inlägg

Jag är snäll idag, flyttar tråden och ändrar rubriken.
Take it as a freebie... wink
Tänk på det tills nästa gång, ok?

/Phaetoon

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Mrsky
24 november 2007 · 218 Inlägg

Här är ett par saker du skall kolla på:

Kolla synkringarna i lådan. brukar ofta vara misshandlade på dessa bilar. märks framför allt mellan 2an 3an och 4an. ta bilen för en lite längre sväng på t ex motorväg om det är mjöligt. kör bilen så rakt som möjligt ett tag för att se om hicas fungerar, gör den inte det så kommer lampan att börja lysa efter en kilometer eller två när man har ratten någorlunda rakt.

bussningar i framvagnen märker du om dom är slut genom att kraftigt bromsa, klonkar det hårt då är det dom stora bussningarna längst fram som är tilltygade.

bussningarna i bakvagnen kan du höra om dom är slut genom att du drar på och släpper gasen fort, får du ett klonkade ljud då t ex en gång när du trampar gasen i botten och en gång när du släpper så har dessa börjat ta slut. dessa är INTE roliga att byta.

Inre styrstagen kosar runt 1300 kr att byta yttre lite billigare.

Är bilen bilen bes utan anmärkning? eller är det en ny import? om den är nyligen importerad så skall du tänka på att avgasvärldena kan vara lattjolajban om catten t ex är rensad eller det inte sitter någon alls.

Är strålkastarna konverterade till högertrafik?

Sitter det en tankstrypning i den inför regbes

Ja det var väl en del saker som jag kunde komma på såhär på morgonkvisten. nu skall jag ut och slipa kåpor på min gts smile

lycka till och hör av dig om du undrar något mer.

föresten vet inte om du vet om det men surfa in på skyline.se och bli medlem. där finns all support du behöver och lite till.

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
GSI_TIC
24 november 2007 ·

bästa tipset man kan ge dig är att köp en Gtr tongue

sir_daniel www.kudoz.se
24 november 2007 · 3 802 Inlägg

är det en R32 gts-t eller en R33 gts-t som du är ute efter?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang