STP oktan booster?

volvo_is_the_shit
25 november 2007 · 40 Inlägg

Det står ju på flaskan att det ska höja oktanhalten,men inte med hur mycket,och det står inte heller på hemsidan.

någon som vet?hade vart kul att veta....och känner man nån skillnad om kör på det med exempel V-Power?


mvh

Senast redigerat av volvo_is_the_shit (26 november 2007)

Hellre herpes än saab:p
Mortalis VW-nörd?
25 november 2007 · 4 332 Inlägg

Vad jag tycker är otroligt med alla såna här produkter är att de hävdar mer prestanda, bättre soppa mm, om de nu är så enkelt borde ju alla bensinbolag från början ploppa i sån här vätska som det krävs så lite utav för en helt tank? Självklart vill ju dom ha en bättre produkt än sina konkurrenter.
Sånt här brukar sluta i att de är bullshit. En annan femma på vissa medel som kan hjälpa till att rensa systemet.

RobertS
25 november 2007 · 71 Inlägg

Funderar du på STP kan du lika gärna spetsa din tank med rediga grejer än den där jävla vällingen.

Wallen Auditok
25 november 2007 · 169 Inlägg

Har faktiskt provat att blanda det med V-power, å de gav ingen skillnad....

Hellhaunter
23 juni 2009 · 2 Inlägg

Nog ger det skillnad på bränslet , men mappar du inte tändningen eller öker kompet / mer laddtryck är det juh inte till någon fördel. här finns lite tester som visar lite fakta.

http://volvospeed.com/Reviews/octane_boosters.html

93 oktan är USA's svar på svenska 98 ( Ron + Mon / 2 = AKI ) svensk 98 på shell enligt spec är RON 98,5 MON 87,5 viket ger AKI 93

/Mattias

kolvas
23 juni 2009 · 4 001 Inlägg

det var några som testade detta, kommer inte ihåg om det var teknikens värld eller vilka det var men det var INGET medel som höjde effekten, snarare tvärtom, en del gav sämre effekt än vad bilen hade med vanlig 98 oktan

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
billy IT-Tekniker
23 juni 2009 · 376 Inlägg

Fifth gear har väl testat detta en gång i tiden.. var ingen skillnad i effektökning har jag för mig.

Oftast är det bara bullshit i flaskorna smile

Senast redigerat av billy (23 juni 2009)

Volvo V70 "Greyline" (1999)
slimetard roadrage
23 juni 2009 · 188 Inlägg

billy skrev:
Fifth gear har väl testat detta en gång i tiden.. var ingen skillnad i effektökning har jag för mig.

Oftast är det bara bullshit i flaskorna smile

har för mig att subba impreza STI fick övr 15 häst på v-power. dem kom fram till att turbobilarna kune utnyttja oktanet bäst

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang