4185
Sök

vilken skick på honda civic vti

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
http://www.blocket.se/vi/13762833.htm?ca=15_s  kollade runt lite:P
är rätt sugen på en sån nu i vår:P men är priset inte lite väl överkant?
men men de måste va de finaste skick jag ha sett en civic vti på blocket med original:P
men 70lax e inte de mkt??
hade de leggat vid 45-50 då hade jag kanske mailat o ringt eller vad tycker ni??

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 november 2007
Känns ju svindyrt för 160hk och 15 år gammal bil snart..får ju nästan en 2000 års modell av en golf GTI t.ex. men men, på blocket ligger ju andra runt samma årsmodell på 40-50 000, dock med mindre mängder rost står det, men det kan ju finnas på denna med, fast han inte har nämnt de så mkt. Vet ja sen ja kollade på en Golf GTI mk2 -89 för 20 lax "i perfekt skick", var inget perfekt alls med den när man tittade närmare på den och provkörde den =/

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 november 2007
Mortalis skrev:
Känns ju svindyrt för 160hk och 15 år gammal bil snart..får ju nästan en 2000 års modell av en golf GTI t.ex. men men, på blocket ligger ju andra runt samma årsmodell på 40-50 000

Jo, men titta på skicket, utseendet och miltalet.

Verkar vara en sjukt bra skött bil som är mycket påkostad och lite körd.
Smakar det så kostar det.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 november 2007
8700 mil spelar ju ingen roll direkt. Hondas motorer är ju inte direkt kända för motorhaverier wink Så de klarar måååånga tusen mil. Men bara för att det står att den är välskött och har dokumentation (att man inte ens orkar skriva en annons ordentligt så man vet vad man får egentligen...) så betyder det inte att så är fallet. Men visst, åk och titta på den om du vill. Men jag skulle då inte lägga så mkt pengar på en 15 år gammal Honda. Bilarna har ju utvecklats lite med tiden så jag skulle definitivt köpa en nyare GTI liknande bil.
Rostskyddet är ju värdelöst på dom här också, o han nämner ingenting om extrabehandling, så det kan finnas gott om rost därunder..men men.

Har kollat på sådana här "välskötta bilar" med lågt miltal förr, och det har verkligen inte varit välskött ändå, kolla noga kan man väl säga bara tongue Inte bara på om dörrarna ser släta ut wink

Got VTEC?
1 593 Inlägg
26 november 2007
Jaa, tycker faktiskt att den kostar för mycket, jämför den med den här t.ex: 

Honda Civic Racing
http://www.blocket.se/vi/13629228.htm?ca=23_4_s

Jag hade helt klart satsat på Racing Civicen om jag hade suttit i din sits, den är bara 5000 kr dyrare men du får MYCKET mer för pengarna. Det räcker med att du läser annonsen så förstår du nog vad jag menar.. Killen har ju lagt ut Väldigt mycket pengar på motorn vilket resulterar i att du iallafall inte kommer att ha tråkigt i den. smile

De flesta Civic Vtec EK modellerna kostar ungefär lika mycket som den t.o.m när dem är stylade, så ja, jag tycker att den är för dyr. Men det såg inte ut att vara något fel på den, väldigt fin, bara lite dyr. smile

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Skaune
26 november 2007
Det brukar oftast inte vara gemeneman som köper dessa bilar för dom pengarna, de e mer riktigt inbitna entusiaster som verkligen vill ha en sådan bil i superskick! Så e de med allt i entusiastkretsar!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
visst har hört bra saker om honda bilar men men de ju 15 år gammal fast vilken bra skick bilen är liksom:P jjajaja 70 är svin dyrt.. för 70 kan man hitta en riktig fin del sol för..även där en vti i de priset...

Sök