Vilken stereo? Vill ha bluetooth och gärna en aux kontakt

Rosu Ready for takeoff
26 november 2007 · 367 Inlägg

Hej!
Jag har precis fått en bil och jag bara måste ha en ny stereo i bilen. Jag vill ha en med bluetooth och gärna en aux kontakt. Jag har kollat på en sony som hade detta, men kommer ej ihåg vad den hette. Har ni några bra förslag, inte allt för dyrt bara smile

Vad borde vara bra mer än stereo enheten att köpa?

Jag har kollat in dessa, ser de bra ut? Vilken skulle du välja?
Clarion

Humanhabit

Får man något bra ljud ur humanhabiten eller är det skit? Tänkte att det är ganska roligt med stor skärm och video/bild funktion tongue

Senast redigerat av Rosu (10 december 2007)

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
nexzon
26 november 2007 · 72 Inlägg

jag kör med en Pioneer och är hur nöjd som helst med den dock har inte min bluetooth men finns andra pioneer stereos som har så jag skulle köra på en Pioneer DEH-P85BT, deen har bluetooth och aux kontakt. Har även iPod Direct Control och massa annat godis smile

ılı.lılı.ılı NEXZON ılı.lılı.ılı
Rosu Ready for takeoff
26 november 2007 · 367 Inlägg

Jävligt nice stereo! Den är ett hett alternativ. Skulle vela veta om det finns någon lite billigare fast fortfarande har dessa egenskaper samt bra ljud wink

Är denna ett bra alternativ? Skulle passa till mina planer för inredningen smile

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=171947

Senast redigerat av Rosu (26 november 2007)

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
nexzon
27 november 2007 · 72 Inlägg

jo visst e pioneeren en bra stereo, dock kostar den ju lite, förmodligen mer än vad du hade tänkt dej tongue clarion stereon ser ut att ha dom funktioner du söker ju.. har inte testat clarions produkter så kan inte ge nått betyg, men den är ju heltklart värt att testa. var ju inte farligt dyr så är du inte nöjd kan du ju köpa nått annat om ett tag

ılı.lılı.ılı NEXZON ılı.lılı.ılı
megaman_k
27 november 2007 · 430 Inlägg

Alla pioneer med ett p före siffrorna i modellbeteckningen kan man koppla in en blåtandsadapter till så man kan köra musik via mobil, kostar 1500 nånstans. Minns inte vart dock.
Tycker deras verkar bra med utgångar och färgen på knappar och display matchar belysning och dom andra bra. Svårare med färg på själva stereon som man vill ska matcha inredningen.
Tänkt lacka din panel silver eller?

nexzon
27 november 2007 · 72 Inlägg

jo svin dyra adapters finns ju att köpa, DEH-P85BThar ju inbyggd bluetooth därför jag nämde den.

ılı.lılı.ılı NEXZON ılı.lılı.ılı
Rosu Ready for takeoff
1 december 2007 · 367 Inlägg

Tack för svaren! Blir nog att testa clarionen ett tag sen ta och uppgradera om man har lust. Det negativa är att den inte tar cd/dvd skivor utan bara aux/sd/bluetooth.


megaman_k skrev:
Alla pioneer med ett p före siffrorna i modellbeteckningen kan man koppla in en blåtandsadapter till så man kan köra musik via mobil, kostar 1500 nånstans. Minns inte vart dock.
Tycker deras verkar bra med utgångar och färgen på knappar och display matchar belysning och dom andra bra. Svårare med färg på själva stereon som man vill ska matcha inredningen.
Tänkt lacka din panel silver eller?

Okej, nej jag tar nog och köper en med inbyggd bluetooth, men tack att du sa det endå. Nu vet jag ju att det existerar smile
Jag ska inte lacka min panel silver utan den ska vara träfärgad som den är nu smile Sen tänkte jag ha vita mätare och vit klocka, så jag tror clarionen kommer passa rätt bra smile

Har lagt upp en bild på inredningen för tillfället på min bil. Samt en skitig bild, ska ta nya bilder imörn eller något liknande..

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
dreamcore
3 december 2007 · 82 Inlägg

kolla groundzeros spelare på bilsteriohornan.se dom är jävligt billiga och har det mesta! allt från inbyggd skärm till en vanlig cdspelare!

Volvo v70 t5 "reaktor" (1999)
Kvick Avstängd
3 december 2007 · 152 Inlägg

Denna kanske det var du kollade på ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=33 … roductTabs

förövrigt mycke bra stereo!
levererar bra och klockrent ljud på bluetooth!

Rosu Ready for takeoff
3 december 2007 · 367 Inlägg

Okej smile tack för förslagen!

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
tompa-k Billjuds byggare
3 december 2007 · 139 Inlägg

Rosu skrev:
Hej!
Jag har precis fått en bil och jag bara måste ha en ny stereo i bilen. Jag vill ha en med bluetooth och gärna en aux kontakt. Jag har kollat på en sony som hade detta, men kommer ej ihåg vad den hette. Har ni några bra förslag, inte allt för dyrt bara smile

Vad borde vara bra mer än stereo enheten att köpa?

Tja den Sonyn du tänker på är nog MEX-BT2500 big_smile

Volvo V70II "XC70ish" (2010)
Snatch
3 december 2007 · 18 Inlägg

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=88528

Pioneer DEH-P55BT

blåtand, 2x lågnivå, 4x50w mosfet, loudness, CD, mp3, wma, belysninen i displayen går att ställa in till vilken som hällst, 3,5mm steroplugg ingång. pioneers busskontakt (så man kan ansluta tex ipodstyrning)

den har allt utom usb ingång

jag är jävligt nöjd med min

EDIT:
hittade ett test:

We were disappointed in our review of the Sony MEX-BT 2500 Cd-Player with Bluetooth , it simply didn't cut it as a useable cell phone hands-free kit, so lets see if the more expensive Pioneer can do the job.

tongue

Senast redigerat av Snatch (3 december 2007)

Rosu Ready for takeoff
10 december 2007 · 367 Inlägg

Vad tror ni om denna istället för clarion? Får man något bra ljud ur denna eller är det skit? Tänkte att det är ganska roligt med stor skärm och video/bild funktion tongue

http://www.humanhabit.se/es/product/pro … tid=322346

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
TTTTT
10 december 2007 · 945 Inlägg

kolla in om sonys giga panel kan va nåt för dig, då har du ett gig minne i panelen, ba å tanka på från datorn hema smile

blinka blått om du vill rejsa!
Karlzzon The One Evolution
10 december 2007 · 1 627 Inlägg

blaupunkt har ett par såna med  jag kör med en med inbygd bloutooth telefon och usb

Fäll ner pungen och landa
Rosu Ready for takeoff
10 december 2007 · 367 Inlägg

Kan du ge en länk till sonyn?

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
TTTTT
10 december 2007 · 945 Inlägg

Rosu skrev:
Kan du ge en länk till sonyn?

nope ,men du kan ju bara gå in å kolla på typ micro eller vilken bildelsfirma som helst, annars så kan du kanske googla på re

blinka blått om du vill rejsa!
TTTTT
10 december 2007 · 945 Inlägg
blinka blått om du vill rejsa!
TTTTT
10 december 2007 · 945 Inlägg

lite skumt i den adden...hmm..kunde inte se att man fick med nån fjärrkontroll...d fick jag till min har jag för mig, eller köpte jag den separat?...fan man har ju minne som en rutten gurka

blinka blått om du vill rejsa!
Rosu Ready for takeoff
10 december 2007 · 367 Inlägg

Den va inget för mig faktiskt.. kom med mer förslag eller kommentera gärna min funderingar!

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang