4191
Sök

Hjälp med dator ljud!

1 174 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Tja!
Har ett litet problem med min dell dator! (vet att det är off forumets syfte men jag behöver hjälp å ni har hjälpt mig förr)

Info:
Dell XPS - GEN5
Ljudkort: Creative EMU10K2 Audigy Audio Processor PCI
............................ .............................. .............................. ..........................

Allt började med en omformatering, när jag väl tror sig ha instalerat alla drivers till ljudkortet, grafkortet osv osv så fungerar inte mitt ljud när jag tex ska spela upp ljudfiler, filmer eller lyssnar på webbradio osv...

men det skumma är att jag får ljud i högtalarna när jag startar upp windows. (Windows ljudet spelas upp) sedan försvinner det!

Jag har även ett högtalar utag framtill på chassit, så jag pluggade in hörsneckor där, då funkade det men inte om jag stoppade in dem där bak i ljudkortet!...

När jag ska kolla drivrutiner som jag kanske har glömt så får jag upp, det står: PCI Simpel Communications controller. Kan detta har med ljudet å göra?

hur åtgärdar jag det? vart kan jag ladda ner dom senaste driversna till mitt ljudkort? (skicka gärna en direkt länk för jag hittar ej)

PS! HJÄÄÄÄÄLP!

9 108 Inlägg
26 november 2007
http://se.europe.creative.com/support/downloads/

Där kan du nog tanka drivrutiner i alla fall.. Har inget annat tips tyvärr.

1 174 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Tack MilleN men när jag ska ta mina drivers där så får jag up en miljard av Audigy drivers vilken ska man ta?

Sök