Köpa sitt körkort?!

alias_kladde
27 november 2007 ·

känns rätt onödigt när du egentligen får samma pris om du gör allt som privatist, iofsig tog jag lektioner.. 20000 för A&B kort.. A kortet var ju lite dyrare men sen hade jag aldrig kört mc heller innan dess.

5000 det var ungefär vad mitt bilkörkort kostade..

onödigt, olagligt och korkat är vad jag tycker om det..

zovix Maskinbefäl
27 november 2007 · 1 038 Inlägg

Blir riktigt förbannad. Om så en person lyckas få ut ett körkort på det här sättet hoppas jag att farbror blå snarast tar det ifrån han. Hur ska man kunna lita på att han/hon kan köra bil om det ej genomförts något förarprov?

Fy Fan!

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
zovix Maskinbefäl
27 november 2007 · 1 038 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
jag köpte mitt körkort i chekien  för 5000kr, och bytte in det i  svergie.. inga problem alls.

Jag hoppas vid gud att du aldrig kör bil.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
FireTraXX DFFL
30 januari 2008 · 9 020 Inlägg

zovix skrev:

Kungen-EssE skrev:
jag köpte mitt körkort i chekien  för 5000kr, och bytte in det i  svergie.. inga problem alls.

Jag hoppas vid gud att du aldrig kör bil.

/Magnus

Körkortet är bara trams ändå.
Inget som säger att man är en bra förare bara för att man har körkort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
30 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
jag köpte mitt körkort i chekien  för 5000kr, och bytte in det i  svergie.. inga problem alls.

Moget...

Sump Runk Rätt O Slätt!
evilaudio
30 januari 2008 · 16 195 Inlägg

FireTraXX skrev:

zovix skrev:

Kungen-EssE skrev:
jag köpte mitt körkort i chekien  för 5000kr, och bytte in det i  svergie.. inga problem alls.

Jag hoppas vid gud att du aldrig kör bil.

/Magnus

Körkortet är bara trams ändå.
Inget som säger att man är en bra förare bara för att man har körkort.

håller me dig... finns såååå sjukt många som har körkort som inte ens borde sitta bakom en ratt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Sushikocken Sleeper
30 januari 2008 · 3 084 Inlägg

FireTraXX skrev:

zovix skrev:

Kungen-EssE skrev:
jag köpte mitt körkort i chekien  för 5000kr, och bytte in det i  svergie.. inga problem alls.

Jag hoppas vid gud att du aldrig kör bil.

/Magnus

Körkortet är bara trams ändå.
Inget som säger att man är en bra förare bara för att man har körkort.

Men köper man sitt körkort så är det ganska mycket större risk att du är totalt värdelös på köra bil

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
evilaudio
30 januari 2008 · 16 195 Inlägg

Sushikocken skrev:

FireTraXX skrev:

zovix skrev:

Jag hoppas vid gud att du aldrig kör bil.

/Magnus

Körkortet är bara trams ändå.
Inget som säger att man är en bra förare bara för att man har körkort.

Men köper man sitt körkort så är det ganska mycket större risk att du är totalt värdelös på köra bil

inte så säkert..   har själv bara haft kör kort i 3 år men innan dess åkte man inte buss direkt..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Viggen77
30 januari 2008 · 281 Inlägg

niclas_swe skrev:

John87 skrev:
..Verkar inte vara allt för seriöst eller lagligt...

nähä? inte lagligt?? det var som fan

lol

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !
Sushikocken Sleeper
30 januari 2008 · 3 084 Inlägg

evilaudio skrev:

Sushikocken skrev:

FireTraXX skrev:

Körkortet är bara trams ändå.
Inget som säger att man är en bra förare bara för att man har körkort.

Men köper man sitt körkort så är det ganska mycket större risk att du är totalt värdelös på köra bil

inte så säkert..   har själv bara haft kör kort i 3 år men innan dess åkte man inte buss direkt..tongue

Jaha... men då kan du ju bara göra skrivning och uppkörning direkt på VV så blir det ju billigare än om du köper ett fejk kort. Varför då köpa ett fejkat kort? Antaglligen har man kuggat för att man är dålig..

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
evilaudio
30 januari 2008 · 16 195 Inlägg

Sushikocken skrev:

evilaudio skrev:

Sushikocken skrev:

Men köper man sitt körkort så är det ganska mycket större risk att du är totalt värdelös på köra bil

inte så säkert..   har själv bara haft kör kort i 3 år men innan dess åkte man inte buss direkt..tongue

Jaha... men då kan du ju bara göra skrivning och uppkörning direkt på VV så blir det ju billigare än om du köper ett fejk kort. Varför då köpa ett fejkat kort? Antaglligen har man kuggat för att man är dålig..

elle för att man inte orkar me alla töntiga frågor... för vissa frågor e ju helt orelevant va gäller själva bilkörningen..   en massa stateskit hit å dit.


ja själv har tagit körkort men tycker att mycke jävligt puckat när de gäller körskolor å annat..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Sushikocken Sleeper
30 januari 2008 · 3 084 Inlägg

evilaudio skrev:

Sushikocken skrev:

evilaudio skrev:

inte så säkert..   har själv bara haft kör kort i 3 år men innan dess åkte man inte buss direkt..tongue

Jaha... men då kan du ju bara göra skrivning och uppkörning direkt på VV så blir det ju billigare än om du köper ett fejk kort. Varför då köpa ett fejkat kort? Antaglligen har man kuggat för att man är dålig..

elle för att man inte orkar me alla töntiga frågor... för vissa frågor e ju helt orelevant va gäller själva bilkörningen..   en massa stateskit hit å dit.


ja själv har tagit körkort men tycker att mycke jävligt puckat när de gäller körskolor å annat..

De håller jag med om! Men anser VV och körskolan att man inte ska ha körkort så ska man väl inte kunna köpa ett?!  använder man bara sunt förnuft så klarar man ju stor del av frågorna, sen får man väl plugga i någon timme på idiot frågorna så är det ju inte svårt att ta. Jag hade skräckexempeltant som var totalt blåst ca 50 år som tagit kanske 90 körlektioner (skulle jag tippa på minst).. Skulle jag möta henne med sitt köpta kort skulle jag fan parkerat långt ut i diket.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
evilaudio
30 januari 2008 · 16 195 Inlägg

kanske inte.. men de finns ju sååå många "icke svenskar" som byter in sitt kört kort mot ett svenkt när dom kommer hit, så ska man hård dra de så anser ja att dom ska få lov att ta ett svenkt körtkort när som kommer hit.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
zlaban08 Glidarn
30 januari 2008 · 408 Inlägg

JoQe skrev:

evilaudio skrev:
varför ens köpa ett körkort??

kass på å köra elle plugga??

Fast är man så kass borde man ju inse att man inte ska ha något körkort smile
Men det är väl precis det man inte begriper om man är så dålig..

Haha precis!!

(obrut)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Lowenhart fälg fantast
31 augusti 2009 · 1 086 Inlägg

i mitt hemland så  kan man köpa sitt körkort, jag var nere i hemlandet nu denna sommaren, grannen som är 17 år köpte sitt körkort för 300 euro , olagligt - ja , men där bryr sig ingen om något, åker du fast är det bara att bjussa på 10 euro så är du fri ,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
te_wik Forummoderator
31 augusti 2009 · 12 813 Inlägg

"det är inte körkortet som kör bilen, det gäller att parera i kurvorna.."

Citat från någon körkortslös..


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
bjoorniiee
31 augusti 2009 · 356 Inlägg

Lowenhart skrev:
i mitt hemland så  kan man köpa sitt körkort, jag var nere i hemlandet nu denna sommaren, grannen som är 17 år köpte sitt körkort för 300 euro , olagligt - ja , men där bryr sig ingen om något, åker du fast är det bara att bjussa på 10 euro så är du fri ,

idiotland alltså.

FireTraXX DFFL
31 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

bjoorniiee skrev:

Lowenhart skrev:
i mitt hemland så  kan man köpa sitt körkort, jag var nere i hemlandet nu denna sommaren, grannen som är 17 år köpte sitt körkort för 300 euro , olagligt - ja , men där bryr sig ingen om något, åker du fast är det bara att bjussa på 10 euro så är du fri ,

idiotland alltså.

Varför säger du så?
Det är ju inte landet det är fel på ifall du inte gillar det, det är ju de som låter sig mutas.

Personligen så skiter jag i vilket, för jag vill också ha det så här.
Hade varit skitbra med alla behörigheter, men jag har varken tid eller ork att ta dem. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jimmu
31 augusti 2009 · 744 Inlägg

Går ju även att köpa ett svenskt körkort direkt istället för utländska.

Om man har B-kort och köper ett BE kort, är man sämre förare då? roll

gamlingen
31 augusti 2009 · 5 198 Inlägg

vad händer om man  visar uppkörkortet vid kontroll och dom kollar med körkortsregistret ?  MINST olovlig körning och urkund,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang