2618
Sök

Köpa sitt körkort?!

DFFL
9 020 Inlägg
31 augusti 2009
gamlingen skrev:
vad händer om man  visar uppkörkortet vid kontroll och dom kollar med körkortsregistret ?  MINST olovlig körning och urkund,,

Det är skillnad på köpt körkort och förfalskat körkort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 198 Inlägg
31 augusti 2009
beror på om den man köpt det av har förfalskat det,

22 Inlägg
16 november 2009
Det är många som kan köra riktigt bra, men problemet med dem kan vara att de kanske itne får ta körkort pga. nått dumt har hänt som inte alls har med bil & körkort och göra!

Därför kanske många vill köpa ett, självklart är det dumt - men dom som köper får skylla sig själv om något händer.

Men tänk efter alla, många kan vara världsmästare på att köra - men får inte ta körkort för kanske nått bråk...

DFFL
9 020 Inlägg
16 november 2009
aleex_ skrev:
Det är många som kan köra riktigt bra, men problemet med dem kan vara att de kanske itne får ta körkort pga. nått dumt har hänt som inte alls har med bil & körkort och göra!

Därför kanske många vill köpa ett, självklart är det dumt - men dom som köper får skylla sig själv om något händer.

Men tänk efter alla, många kan vara världsmästare på att köra - men får inte ta körkort för kanske nått bråk...

Det är ju bara att acceptera.
Mitt lämp sköts upp totalt 1½ år p.g.a. en grej jag gjorde som inte var fordonsrelaterad.
Det var ju bara att vänta. (Och sno en av bilarna när mina föräldrar inte var hemma. tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
16 november 2009
Ryktet på stan säger att FireTraXX köpte sitt körkort men ja vet inte stämmer det tro??!?!?wink

Jag betalade bara 10000kr så kom mitt kort hem på posten... Och när man har körkort så spelar de ju ingen roll då jag är gudomlig förare bakom ratten kunskaper eller ej? Jag kör ju snabbast?

(Nej jag har inte läst tråden men bara rubriken fick mig att släppa allt va seriöst heter... tyvärr!)
Senast redigerat av Danne_gg (16 november 2009)

Four rings to rule them all!

DFFL
9 020 Inlägg
16 november 2009
Tog mina behörigheter i skolan, kostade totalt 900kr (Halkkörningen. big_smile).

Russel Crowe, Gladiator.

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
16 november 2009
FireTraXX skrev:
Tog mina behörigheter i skolan, kostade totalt 900kr (Halkkörningen. big_smile).

Vilket jävla pris! En annan fick ju langa upp 1550 för halkan... Men kul hade man! Audi A3 1.9TDI DOCK utan quattro... Gillinge kör ju nå syntetmaterial på vissa områden där det ska vara halka... Vi hade snöstorm + det fick dubbla bromssträckorna mot normal och fick man väll upp bilarna i fart gick de fan knappt o få stopp på skiten, några brudar höll på att sätta Ådin med skaplig fart rätt in i en snövall:D

DFFL
9 020 Inlägg
16 november 2009
Danne_gg skrev:
FireTraXX skrev:

Vilket jävla pris! En annan fick ju langa upp 1550 för halkan... Men kul hade man! Audi A3 1.9TDI DOCK utan quattro... Gillinge kör ju nå syntetmaterial på vissa områden där det ska vara halka... Vi hade snöstorm + det fick dubbla bromssträckorna mot normal och fick man väll upp bilarna i fart gick de fan knappt o få stopp på skiten, några brudar höll på att sätta Ådin med skaplig fart rätt in i en snövall:D

Jag körde en S60 med stödhjul (lyfte bilen för att simulera ishalka) på Sturup Raceway. big_smile

Hamnade ute i gruset ett par gånger. tongue

Russel Crowe, Gladiator.

163 Inlägg
16 november 2009
TBOC_Razor skrev:
volume skrev:
CarCass skrev:
Det här kan förklara alla idioter på vägarna

haha håller med tongue men det är ju rätt bra för dom som kan köra bil som vill ha det lite billigare.. fast det förutsätter ju att man ändå ska till t ex tjeckien.. annars blir det väl dyrare.. fast jag vet inte vad det kostar att åka dit så det kanske blir billigare ändå tongue

Hur mycket man tjänar på det beror väl på hur bra man e på att köra bil, e man helkass på att köra bil = många dyra körlektioner så kan det väl funka tongue

Även om jag inte redan hadde ett riktigt körkort så skulle jag nog inte hoppa på något sånt här, finns ju en anledning att man inte bara får kortet samma dag man fyller arton.....

körkort kostar väl inte myk? sj gav jag 6000tusen med allt och klarade med en gång. så vrf köpa när man kan ta det på riktig:)

kunnat skaffa falskt men det går inte långt att hålla på med sånt.

5 111 Inlägg
16 november 2009
Vad är det för fel på det gamla hederliga cornflakespaketet? Kostar bara några tior på ICA. wink

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 november 2009
Volvo544special65 skrev:
Vad är det för fel på det gamla hederliga cornflakespaketet? Kostar bara några tior på ICA. wink

eller lånekort från bibloteket

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Ointresserad.
936 Inlägg
16 november 2009
Jag har inget kort. Men jag kan ärligt säga att jag kör bra. Vet man bara vad man håller på med så ser jag inga problem med bilkörning. Är ju ett ansvar mot sina medtrafikanter att bete sig på ett vettigt sätt.

Teabag appreciation club.

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
16 november 2009
Snitch skrev:
Jag har inget kort. Men jag kan ärligt säga att jag kör bra. Vet man bara vad man håller på med så ser jag inga problem med bilkörning. Är ju ett ansvar mot sina medtrafikanter att bete sig på ett vettigt sätt.

Och kör man bra kan man även ta körkort utan problem:) Jag fick iaf den uppfattningen av vägverket i farsta(Kuggarnas hemort) att kör man bra så spelar de fan ingen roll om man gör nått fel här o där (småfel dvs) Utan det är den övergripande kollen och känslan för att köra bil som är viktig... Och då fick jag även en "känd" grinig jävel:P Men jag klarade upp körningen briljant på första också:) Dock inte sagt att jag kör perfekt för de gör fan ingen...

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 november 2009
Snitch skrev:

då tycker jag du borde ta ditt körkort

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 november 2009
varför ens köpa sitt körkort nej ta det  på lagliga vägen det gjorde jag

Ointresserad.
936 Inlägg
16 november 2009
ironhead skrev:
Snitch skrev:

När tiden är inne så ska jag också göra det.

119 Inlägg
16 november 2009
Varför ens tänka tanken på att köpa ett kort???   Inte konstigt att det finns idioter på vägarna!    Själv har jag haft tur att mina föräldrar hjälpt till med pengar! Men endå har jag tagit A1 och B kort! Hade inte suttit bakom ratten när jag tog första lektionen på bil, men endå klarade jag mig med 9 lektioner! Hade jag haft råd hade jag uppgraderat mitt mc kort och även tagit släpkort!  Men aldrig att jag skulle köpa ett kort! Stryk till dom som köper ett kort!
Senast redigerat av yellow740 (16 november 2009)

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 november 2009
Snitch skrev:
ironhead skrev:
Snitch skrev:

ja och innan dess har du inte bakom ratten att göra du verkar ju helt sanslöst dum får  snuten tag på dig när du kör utan körkort  ja då får du vänta  bra länge  till

Ointresserad.
936 Inlägg
16 november 2009
ironhead skrev:
Snitch skrev:
ironhead skrev:

ja och innan dess har du inte bakom ratten att göra du verkar ju helt sanslöst dum får  snuten tag på dig när du kör utan körkort  ja då får du vänta  bra länge  till

Ja, speciellt med en övningskörs skylt där bak, åker t.om på bilträffar med skylten på där bak. Lär bli skjuten i huvet om polisen stoppar mig ju mad

Förutfattade meningar kan du väl hålla för dig själv snälla? Jag har faktiskt så hög iq så jag kör inte utan kort.

4 005 Inlägg
16 november 2009
Det är oftast dem med dåligt självförtroende, insikt och kontroll som orsakar de flesta olyckor och säger att de är bra på att köra bil och därav rättfärdigar deras egna beteende att inte behöva gå igenom "systemet" som alla andra människor.

Tragiskt varje gång.

Sök