Tab skrev:
heej..
skulle vilja ha lite mer info om märket och deras basar.
kvalite mm
är dem värda pengarna?
någon som har provat på dem?
vart kan man köpa dem?
Digital Designs är ett litet företag som handbygger sina basar från 6,5" i Okalhoma City USA. Slutsteg och billiga kitsystem designas i USA men tillverkas i asien. I vinter släpps dock nya High End kit system som tillverkas i tyskland.
När det gäller kvalitet så är DDs filosofi att du som användare skall få maximal prestanda både SQ och maximal effektålighet för den summa du är beredd att betala, målet är att högtalarna skall låta "rätt" oavsett effekt du matar i sin rekomenderade lådvolym.
Digital Designs som är företaget Resonace inc eget varumärke tillverkar även element åt andra mycket mer kända företag som är duktiga på marknadsföring och har igentligen inget eget behov att bli det största varumärket i branchen utan vill att DD skall stå för just maximal prestanda för X antal dollars och därför lägger DD ner absolut minimalt på marknadsföring.
Jag har använt DD sedan 99 och är fortfarande lika överaskad varje gång jag hör dem i rätt installation

Handla DD i Sveriga gör du på
www.digital-designs.se och av vårt team av ambassadörer
http://www.digital-designs.se/team.htm Dock befinner ni er i länder utan egen representant såsom åland handlar du DD på
www.soundpressure.com /
www.ddaudio.euOm ni har fler frågor om DD eller Digital Designs Sverige går det bra att mejla mig direkt på tomas@digital-designs.se
Ps. musse HT rules