Finns det standard höjd på fartgupp?

Zlasher Pulare
28 november 2007 · 248 Inlägg

Hej har en liten fråga som jag nyss satt och funderade på...
Finns det någon standard höjd på alla dessa jäkla fartgupp överallt?

Ni som har sänkt era bilar? hur lågt kan ni ha dem utan att slå i?
Har inte sänkt min bil än, men är rätt sugen på det.
Men även jag slår i redan nu med lite lägre front.
Och vissa backar i parkeringshus som är så jäkla branta är inte kul att ta sig ner för...
Men trots min front så tycker jag bilen är rätt hög i jämnförelse med andra bilar jag sett?

Så tell me? hur gör ni? sick sackar ni igenom alla gupp?

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
ironhead volvoraggare
28 november 2007 · 4 776 Inlägg

låg bakom en volvo som var rejält sänk och här i norrtälje har vi fartgupp modell xl. ja så han var ju tvunge3n att sicksaka vid varje gupp

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Bos
28 november 2007 · 264 Inlägg

Byt frontspoiler så ska du se att det går bra!

Volvo v70 (2008)
Zlasher Pulare
28 november 2007 · 248 Inlägg

Bos skrev:
Byt frontspoiler så ska du se att det går bra!

hahaha, jo till asfula orginal spoilern då eller? Eller realcars som alla 200 000 andra har?

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Lindberg88
28 november 2007 · 1 418 Inlägg

fördelen med alla farbulor är att alla med "feta = läs fula" kjolpaket kör sönder kjolpaketet i skiten så jag slipper se dom smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
ironhead volvoraggare
28 november 2007 · 4 776 Inlägg

Lindberg88 skrev:
fördelen med alla farbulor är att alla med "feta = läs fula" kjolpaket kör sönder kjolpaketet i skiten så jag slipper se dom smile

om inte annat så kan ju folket som har feta kjolpaket och rejält sänkta använda dom som plogbilar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Zlasher Pulare
28 november 2007 · 248 Inlägg

Lindberg88 skrev:
fördelen med alla farbulor är att alla med "feta = läs fula" kjolpaket kör sönder kjolpaketet i skiten så jag slipper se dom smile

haha bara för att du kör en gammal sketen 91;a och det inte finns några snygga kjolpaket till dem.

nä men skämt å sido, så undrade jag ju mest om det fanns någon standard höjd på alla gupp? Har iofs varit med om gupp som till och med skrapar i helt orginal bilar med.
Vilket är förjävligt?
Åkej att det sänker farten, men måste de pajja bilarna för de?
Guppen är absolut den bästa metoden att få ner farten på.
Även fast jag tycker "mötesplatser" vore mer praktiskt ur slitage synvinkel på alla bilar.

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Darkie dARKiE
28 november 2007 · 5 031 Inlägg

Zlasher skrev:

Lindberg88 skrev:
fördelen med alla farbulor är att alla med "feta = läs fula" kjolpaket kör sönder kjolpaketet i skiten så jag slipper se dom smile

haha bara för att du kör en gammal sketen 91;a och det inte finns några snygga kjolpaket till dem.

nä men skämt å sido, så undrade jag ju mest om det fanns någon standard höjd på alla gupp? Har iofs varit med om gupp som till och med skrapar i helt orginal bilar med.
Vilket är förjävligt?
Åkej att det sänker farten, men måste de pajja bilarna för de?
Guppen är absolut den bästa metoden att få ner farten på.
Även fast jag tycker "mötesplatser" vore mer praktiskt ur slitage synvinkel på alla bilar.

Finns det inget snyggt till en E34? O my god. Där hade jag tagit åt mig om jag inte sålt min pärla. Min gamla pärla var ialf 13 cm ovanför mark vid lägsta punkten och jag klarade dem värsta utan att "snedda"

Sen angående din fråga det har jag ingen aning om.. men det går väl att ringa eller skicka brev till skanska eller vilka det nu är som bygger dem dära klumparna.

mvh skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Thorssa
28 november 2007 ·

Kommunen brukar ha bestämmelser för hur fartguppen får se ut. Ring dem och fråga.

sir_AnKA
28 november 2007 · 87 Inlägg

tror att maxhöjden får vara 5,5cm höga om jag inte minns fel

Saab 9-3 "BSR" (1999)
frantzen
28 november 2007 · 62 Inlägg

Hmpf, alla fartgupp är för höga!

evilaudio
28 november 2007 · 16 195 Inlägg

frantzen skrev:
Hmpf, alla fartgupp är för höga!

håller me dig smile


de behövs inga fartgupp om folk bara kunde hålla sig borta från gatorna.. hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Mäki Långsam Perfektionist
28 november 2007 · 4 800 Inlägg

sir_AnKA skrev:
tror att maxhöjden får vara 5,5cm höga om jag inte minns fel

I helvete yikes Min front är 11cm ovanför marken men skiten skrapar ju i på några gupp här, andra klarar den precis.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
_Spawned_ Maskinförare
28 november 2007 · 1 163 Inlägg

Tror faktiskt inte det finns så många bestämmelser ang, hur höga dom får vara. ( jag är utbildad maskinförare, så jag bygger dom ^^) Men jag har då aldrig hört om nån max höjd. det utgås från ritningen som man bygger efter, där allt står skrivet, vilka material som ska användas m.m Dock så har jag kommit på att i flera av guppen, så håller man mer än 60 km/h så känner man dom inte, iaf inte med min bil, och på vissa gupp.. smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Bjork OEM <3
28 november 2007 · 6 957 Inlägg

sir_AnKA skrev:
tror att maxhöjden får vara 5,5cm höga om jag inte minns fel

OM de stämmer måste ja mäta här hemma, dom har precis asfalterat om dom
två mest trafikerade här hemma (Falköping Ökända strög wink)
Iaf, dom kan fanken inte vara så låga, dom är megahöga hmm

OEM <3
Squadron
28 november 2007 · 1 833 Inlägg

Säg att standarden säger 6cm, så ändras ju fartguppen bara på någon vecka, bussar och lastbilar trycker ju till dem så dom blir helt knas.

Jag har också stylingkjolar, och sänkt 35runt om, jag har inte baknat i någon gång under dessa 2 år iaf. Bor i GBG för övrig, som har KASSA vägar enl. mig.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Darkie dARKiE
28 november 2007 · 5 031 Inlägg

Squadron skrev:
Säg att standarden säger 6cm, så ändras ju fartguppen bara på någon vecka, bussar och lastbilar trycker ju till dem så dom blir helt knas.

Jag har också stylingkjolar, och sänkt 35runt om, jag har inte baknat i någon gång under dessa 2 år iaf. Bor i GBG för övrig, som har KASSA vägar enl. mig.

Ja fyfan dem är inte bra där uppe!
Jobbade i sisjön i 2år och usch säger jag bara. Fattar inte hur ni orkar med alla dem vägarna utan att klaga ^^

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
joel_h Väghyvel
28 november 2007 · 252 Inlägg

Min bil har 9 cm från fronten till backen o jag har inte mer än kanske en cm tillgodo på vägbulorna här hemma..

ScottaN Medlem 5280
28 november 2007 · 552 Inlägg

Bjork skrev:

sir_AnKA skrev:
tror att maxhöjden får vara 5,5cm höga om jag inte minns fel

OM de stämmer måste ja mäta här hemma, dom har precis asfalterat om dom
två mest trafikerade här hemma (Falköping Ökända strög wink)
Iaf, dom kan fanken inte vara så låga, dom är megahöga hmm

Ja dom jävla farthindrena .. Fixar dom inte dom så blir det en strög fri sommar för mig för jag komma fan inte upp på det ena.. Har 8cm i fram och 20cm från hjulen så det är rätt bra höjning på dom nya fartbulorna... mad

lanred
28 november 2007 · 555 Inlägg

Har 10cm markfrigång och klarar alla farthinder. Men jag kör aldrig upp i en trottoar om parkeringen ligger där. Super branta backar till parkeringshus och sånt försöker man undvika.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang