3482
Sök

audi 80s problem med halvljusautomatiken och instrumentbelysningen

1 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
hej på er, har en audi 80s som inte tänder halvljuset när jag startar den direkt, det ska gå på automatik, men nu går den inte?
sen så blir det så att när jag sedan för upp ljusspaken i halvlujsläge, då blir jag utan instrumentpanelbelysning?

finns det någon knapp att stänga av belysningen på, så den ej slår på med automatik?
eller är det nåt relä?

om någon har ett svar att komma med tips eller annat så skriv gärna , har besikting imorgon!
bråttom.

Rubriken ska vara informativ !
Senast redigerat av Goffen (29 november 2007)

406 Inlägg
29 november 2007
har vart med om mycket konstigt med just audi 80, min morsa har haft två stycken och på den första hon hade var instrument belysningen svart och sen när vi fixade skyltbelysningen bak, då började instrument belysningen lysa igen, men i ditt fall så låter det som ett relä som inte funkar som det ska, har du hört om det knäpper till lite tyst när du slår på till halvljus?

:DPlattan i mattan:D

junsele
248 Inlägg
29 november 2007
annars brukar spakcentralen smälta, sitter ju inga lysrelän på audi 80.. har själv bytt och satt i relän till hel och halvljus. (ställ inte till så att du kopplar så du blir utan lyse om säkringen går bara)

halvljusautomatikrelät kan det va med, har lite problem själv med det (sitter väl ovanför pedalerna nånstans).

Sök