3937
Sök

Hitta färgkod till min Candylack supra?

165 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Hej undrar om någon vet var man kan hitta färgkoder till speciella lacker som min blå/gröna candy? Har pratat med en duktig lackerare som säger att det är svårt å ta fram en sån färg utan att veta hur den har blandats "färgkod"...

http://www.garaget.org/gallery/archive/17161/169952_pwureh.jpg

undrar in det finns någon här på garaget som vet var man kan hitta färgkoder till spec. lacker? Uppskattar verkligen alla svart. // MVH
Senast redigerat av Ali Brooz (30 november 2007)

It seems they wanna finger print me and gimmie some years
They'll only get one finger while I'm shifting gears

9 108 Inlägg
30 november 2007
Lättast är ju om man vet vilka som lackade den och fråga dom, men det kanske inte är möjligt?

165 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
Lättast är ju om man vet vilka som lackade den och fråga dom, men det kanske inte är möjligt?

Har försökt hitta personen som har lackat den, men det är dessvärre tyvärr helt omöjligt

658 Inlägg
30 november 2007
Beror ju lite på om det är en "standardlack" eller inte. Har lackeraren svängt ihop något själv är det nästan helt omöjligt. Man får kolla färgprover och blåsa upp flera varianter av den som verkar närmast och laborera sig fram. Eller om man kan hitta en färgexpert som med laser kan läsa av färgen, blir ändå en del prover man måste göra men kommer ganska nära, detta är nog lättare än färgprover.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Allfixare
1 475 Inlägg
30 november 2007
det finns en manick som alla seriösare lackerar borde ha vid det här laget. En grej dom lägger på lacken som läser av lacken och tar fram den färgkod som är närmast din färg. då har ni en bra bas att börja med. Sen är det bara att börja blanda å mixa tills ni når den färg ni vill ha. MEN det är ett skit tråkigt göra, och svårt som satan att få till exakt rätt färg.

165 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
JoQe skrev:
Beror ju lite på om det är en "standardlack" eller inte. Har lackeraren svängt ihop något själv är det nästan helt omöjligt. Man får kolla färgprover och blåsa upp flera varianter av den som verkar närmast och laborera sig fram. Eller om man kan hitta en färgexpert som med laser kan läsa av färgen, blir ändå en del prover man måste göra men kommer ganska nära, detta är nog lättare än färgprover.

okej men jag tror att det är en standard lack eftersom jag har sett flera bilar på nätet med den lacken men jag hittar inte koden till den någonstans. har nu efter en massa efterforsknig hittar två hemdisor i england som jag tror säljer (just den) färgen men visst kostar den lite hehe

NissanMotorsport
30 november 2007
vet inte han som du köpte bilen av då?

431 Inlägg
30 november 2007
Det går inte läsa av candyfärger med "laser". Sällan resultatet ens blir bra när det är met.

165 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
SupraDupraFly skrev:
vet inte han som du köpte bilen av då?

nope, har haft kontakt med honom och vi har försökt kontakta killen i england som ägde bilen men han går inte att få tag på längre.

JAG HAR VERKLIGEN FÖRSÖKT HITTA FÄRGKODEN PÅ ALLA TÄNKBARA SÄTT...
TÄNKTE KOLLA OM NÅGON HÄR PÅ GARAGET ÄR FÄRGEXPERT ELLER NÅTT..

165 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Förösker hålla tråden vid liv. behöver verkligen hjälp o det akut.

Sök