7612
Sök

Volvo 740 motorproblem!

21 761 Inlägg
2 december 2007
Nä, det sprutar ju inte ut som en fontän men om man stoppar ner ansiktet strax ovanför kåpan så nog får man lite stänk i fejset iaf. Har förstås inte provat.

Mr White
1 072 Inlägg
2 december 2007
De lär ju höras isof om den hoppat..Låter nog ganska så komp löst wink

Big Danny
45 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Okeeej!

Kan det inte bara vara vakumslangen?

699 Inlägg
2 december 2007
Har du kollat kamremmen än? Tror fortfarande att det kan vara den.. Om den e hel kan d vara tändmodulen..

Bilgalen elektriker :)

Big Danny
45 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
JonasHalt skrev:
Har du kollat kamremmen än? Tror fortfarande att det kan vara den.. Om den e hel kan d vara tändmodulen..

Nej har inte kollat den, bara enkel fråga vart sitter den?

Okej!

Big Danny
45 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Dannees skrev:
JonasHalt skrev:

Okej!

Nu har jag kollat kamremmen och den ser bra ut!

Tändmodulen?

21 761 Inlägg
2 december 2007
Sitter på höger framskärm, enligt WasteGate.

Hallgivaren inuti fördelaren skickar impulser till tändmodulen som i sin tur skickar impulser till tändspolen. Du kan kolla upp kabeln som går till fördelaren så att den inte har blivit skadad på något sätt.
Senast redigerat av Drönirettab (2 december 2007)

Big Danny
45 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Sitter på höger framskärm, enligt WasteGate.

Okej, funderar på att skicka henne till ett sjukhus, imorrn?

509 Inlägg
2 december 2007
Tändmodul vänster framskärm bakom luftburken

21 761 Inlägg
2 december 2007
Samma som på 240 alltså?

Big Danny
45 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Nu har jag testat med en annan tändspole och det ger ginsta då!
Så kan det vara så att det är den som är problemet?

21 761 Inlägg
2 december 2007
Ja, det kan det nog vara.

Startar motorn nu?

Big Danny
45 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ja, det kan det nog vara.

Startar motorn nu?

Startar och startar, men det ger gnista iallafall! Men den ville inte starta ändå hmm Nu va tändspolen till en 240 förstår men det gav gnista!

Kan det vara det som du säger eller är det nått mer?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 december 2007
den lär va sur nu när den inte fått nån gnista

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

21 761 Inlägg
2 december 2007
Är ju lite knepigt när man har stått och harvat en massa, visst finns det risk att motorn har blivit sur. Kanske det går att ta ur alla stift och torka av dem, sedan provstarta. Sedan vet jag inte riktigt hur känsligt det är om man trycker ner gasen vid startförsöket.

Min 240 startar bra i kyla och rent allmänt, men om den inte startar på första försöket vid en kallstart i vintertemperatur så får jag inte röra gasen. Då blir det ganska svårt att få igång den sedan.

Men det där är ju vid en "riktig" kallstart, åtminstone 20-25 minusgrader. Det beter sig nog inte så vid bara någon minusgrad.

Du skriver att den inte vill starta ändå, men tänder den till överhuvudtaget?

Big Danny
45 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Är ju lite knepigt när man har stått och harvat en massa, visst finns det risk att motorn har blivit sur. Kanske det går att ta ur alla stift och torka av dem, sedan provstarta. Sedan vet jag inte riktigt hur känsligt det är om man trycker ner gasen vid startförsöket.

Min 240 startar bra i kyla och rent allmänt, men om den inte startar på första försöket vid en kallstart i vintertemperatur så får jag inte röra gasen. Då blir det ganska svårt att få igång den sedan.

Men det där är ju vid en "riktig" kallstart, åtminstone 20-25 minusgrader. Det beter sig nog inte så vid bara någon minusgrad.

Du skriver att den inte vill starta ändå, men tänder den till överhuvudtaget?

Okej aa de e sant ska testa torka av stiften i morrn!

Aaaa men det e svårt nu e jag ju inget proffs på detta men.
När jag startar eller föröker så ginstar det och motor vibrarar den vill igen men, nu va de så  med att jag har jätte dåligt bateri i kärran men vad tror du?

905 Inlägg
2 december 2007
skruva ut stiften fram med tändare och elda på dom längst ut så dom blir torra och fina.

koppla starta kabarla till ananna bil som är igång sen provar du igen.

Big Danny
45 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
skruva ut stiften fram med tändare och elda på dom längst ut så dom blir torra och fina.

koppla starta kabarla till ananna bil som är igång sen provar du igen.

Okeej smart det där med stiften aldrig tänkt på!

Okej blir bra det!

Tack

21 761 Inlägg
2 december 2007
Ja, om det är väldigt dålig kräm i batteriet så kan nog motorn bli svårstartad. Men du kan göra som loffe007 skriver och få hjälp av ett annat batteri, fungerar det så vet du att du troligen har löst problemet.

Sedan ser du till att ladda upp ditt batteri ordentligt med en batteriladare, det kommer inte att räcka med en långkörning nämligen smile.

Big Danny
45 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ja, om det är väldigt dålig kräm i batteriet så kan nog motorn bli svårstartad. Men du kan göra som loffe007 skriver och få hjälp av ett annat batteri, fungerar det så vet du att du troligen har löst problemet.

Sedan ser du till att ladda upp ditt batteri ordentligt med en batteriladare, det kommer inte att räcka med en långkörning nämligen smile.

Aaa jo vi hoppas på att hon går igång i morrn!

Okeej aa ska göra det!

Har nån kol på vad en tändspole kostar på mekonmen?

Sök