Nu har jag varit ute en sväng till garaget igen, tog bort tejpen som jag haft som stöd för "gjutningen" och resultatet blev ganska bra för att vara första gången jag grejar med glasfiber!
Jag ritade även upp ordentligt var jag skulle ha vent. urtagen i skärmarna
Kapade upp hålen och la dit en planka som stöd för den övre kanten och även i rätt tjocklek för glipan (blev 2,5cm)
Sedan var det bara att börja plasta
Under tiden det härdade kapade jag ur resten av plåten på bakdörren
Och även andra sidan
Tog även bort org. skärmkant, vet inte hur jag ska göra för att få det snyggt, kom med förslag...
tacktack... blir till å ta sig tid till att få riktig finnish på alla fogar och kanter nu bara, på fredag åker nog bakskärmarna dit också! hade givetvis inga borr som passade popniten i tisdags =/
Idag har jag nitat fast bakskärmarna och slipat ner kanterna för spackling, samt plastat lite till, gick som på räls alltihop! Passade även på att röja upp lite i köket som är vägg i vägg med garaget, har blivit ett litet avlastningsrum av det haha
Fastnitad:
Lite plastning för en så osynlig skarv som möjligt... hur nu detta kommer se ut... hoppas det kommer bli bra mot kjolen iaf
Medans polyestern härade började ja spackla upp kanterna runt skärmen, glasfiberspackel är lite segt och svårarbetat tycker jag men det blir nog bra till slut
haha, blir lite panik när man känner att det börjar härda, men jag har haft tur eller om det möjligtvis kan vara skicklighet, har inte slösat en enda droppe polyester eller spackel