Blev en hel del gjort i garaget igår, började med att lacka de lister jag hade glömt tagit med när bilen lackades... blev rätt bra! sedan skruvade jag fast buren ordentligt med nya bult, skruvade isär avgassystemet och kapade bort en bit av downpipen så kissen får plats! jag bytte även wg-fjäder till en hårdare modell och jävlar va trögt det va att pressa dit wg-locket med en nästan dubbelt så hård fjäder! någon som har gjort detta på en HKS 50mm nån gång tidigare?
Nu va det längesen en update men det har knappast stått still trots det fina vädret har visserligen tagit ut hojen och redan avverkat nära hundra mil på en och en halv vecka, helt underbart!
det som har gjorts sen sist är att jag har köpt lite plåt för ombyggnation i skuffen, köpt aluplåt för att klä dörrsidorna, burskydd alá rörisolering, skärt ut dragögledekaler mm... här kommer ett axplock av bilderna!
som det ser ut nu så kommer jag vara med att köra den 24/25 maj på flyfältet i arvika om tanken hinner komma hoppashoppas! sedan blir det edaträffen utställning 14/6 och cruising i arvika kl 19 samma kväll efter att jag tagit hem minst en förstapokal
sedan har jag en undran om dessa universalfönstervevar i aluminium som man kan se i annonserna i bilsort passar till 740? vore snyggt med nåt annat än orginalplasthistorian!
äntligen en uppdatering angående vevar tror ja inte dom passar för "röret" på veven är ju ganska långt men kanske går att modda lite så de går på.. skulle se jävligt bra ut iaf
ja nu har jag iag beställt vevar och även en ny nummerplåt samt en showplate med "corpze" på, tyvärr kommer jag inte att hinna få tanken tills det är tävling på flygfältet i arvika men jag ska försöka lösa det på nåt vis, jobbar ju även helg som sagt, inget guldläge
Igår lackade jag bagageutrymmet vitt men jag fick resningar på ett ställe samt att vit färg på tidigare svart inte täckte så bra (konstigt) så ska jag matta ner det och lägga ett lager till, samt att jag fick mina fönstervevar idag, ska nog göra i ordning skottgenomgångar till bränsleslangarna upp genom orginal tankarmaturshålet, fast istället för plåten så gör jag i ordning i lexan!
Nu har jag fått på lite vit färg i bagaget, passade även på att lacka luckan vit invändigt för att det ska se bättre ut när man har den öppen! har även kapat till aluplåt till dörrsidorna men jag måtta till fel så jag måste köpa ny aluplåt till dörrsidorna bak så jag väntar med att montera allt tills jag har just allt
tackar... ja det gjorde du säkert, brukar ha dörrarna öppna mest hela tiden... fast idag snöade det rätt så ordentligt men hellre lite frusen än att tappa hjärnceller från all thinner!
Idag har jag kapat till en plexibit för att skruva fast väggenomföringen, kapade till och skruvade fast aluplåt på dörrsidorna bak, samt skruvade fast nummerplåtarna både fram å bak med skylthållare! väntar fortfarande på tanken =/