träpanel volvo 850

Magnus
3 december 2007 · 56 Inlägg

Hejsan vet någon här hur man får bort träpanelen på en volvo 850?skulle gärna få bort den från instrumentpanelen för jag ska lacka den ..

__r0b1n
3 december 2007 · 726 Inlägg

tror inte du kan få bort den hel . eller är nästan helt säker på det

Magnus
3 december 2007 · 56 Inlägg

Är inne på det med jag plocka panelen ren på knappar stereo värmereglage tog bort alla synliga skruvar på utsidan men den satt ändå stenhårt o jag kände skruvar på insidan

Jag tror den är limmad eller måste lyfta bort hela panelen

Senast redigerat av Magnus (3 december 2007)

__r0b1n
3 december 2007 · 726 Inlägg

det stämmer att träpanelen är limmad ja. köp lister på sam bilmode och lacka

Wiechert tysk.
3 december 2007 · 592 Inlägg

Ta bort allt synligt som går, använd varmluftpistol och värm så borde limmet släppa och du kan försöktigt böja och bända bort den smile

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
Marlboroman
3 december 2007 · 8 234 Inlägg

Magnus skrev:
Hejsan vet någon här hur man får bort träpanelen på en volvo 850?skulle gärna få bort den från instrumentpanelen för jag ska lacka den ..

Enklaste sättet att bli av med träimitationen är att byta bräda. Sorgligt men sant.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Magnus
3 december 2007 · 56 Inlägg

Marlboroman skrev:

Magnus skrev:
Hejsan vet någon här hur man får bort träpanelen på en volvo 850?skulle gärna få bort den från instrumentpanelen för jag ska lacka den ..

Enklaste sättet att bli av med träimitationen är att byta bräda. Sorgligt men sant.

enklast ja men ja är inte ute efter det enklaste sättet..
De ska bli bra!!problemet är ju at jag har köp en silver sportratt o vill matcha ihop det med
panelen o lacka den silver

Wiechert tysk.
3 december 2007 · 592 Inlägg

Jag är nästan säker på att man kan göra som jag sa, har en kompis som påstår sig ha gjort så på sin föredetta 855r.

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang