Sorry för inlägg på en så gammal tråd..
men att jämnföra RS6 på 450hk V8 med dubbel turbo med en v70r är ju lite kul
RS6an är mycket dyrare att äga räkna på 950-1000kr försäkring i månaden.
sen Rs6an drar typ 2.2 blandad körning och då busar man lite och åker lugnt v70r ligger på 1.7 blandad och då busar man oxå såklart.
om du måste byta skivor och belägg runt om på en RS6:a så kostar det med jobb 24-26 tusen ca
stora servicen går oxå på 24-26 tusen sen om en dämpare pajjar så har du minst 5-7tusen per dämpare oxo det är dom stora dyra sakerna hos en RS6a man ska ha i åtanke. Sen om du kan skruva själv har lite rabatter osv kan du köpa stora servicen i delar för 8tusen ca och göra det själv men nått man borde lämna in och ej göra själv är byta olja/filter i automatlådan och det kostar ca 3.5-5tusen att göra lite olika på olika ställen.
så ska man ha en Rs6:a lär man se till ha backup på iaf 30-40tusen för man vet aldrig vad som händer och har man inge extra kapital så kan man bli tvungen ha bilen stående
Pain is temporary glory last forever