Norr Vs Söder

Decibel
4 december 2007 · 2 911 Inlägg

Sveriges geografiska mittpunkt ligger cirka 4 mil väst om Sundsvall, varken i uppsala eller östersund.

NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

norrland = sveriges hjärna, skåne = sveriges fotsvett...

The botten is nådd... "tror fan det om man bor i skåne" som min lärare sa wink

D.i.l.l.i.g.a.f
v8rickard Gammelbilsnörd
4 december 2007 · 450 Inlägg

Maizer skrev:
Allt norr om uppsala är norrland. Norrland suger. Privatisera norrland, sälj ut det till kärnvapentester eller något sådan som kan ge oss i den riktiga befolkningen mycket pengar.

Jag tror nog att både järn och elverksamhet i norrland ger oss övriga sverigebor rätt mycket fördelar. Sen kan man ju köra skoter där uppe oxåbig_smile

Hampusd transportkonsult
4 december 2007 · 284 Inlägg

Inte för att det har med saken att göra.
Men jag kan meddela att om vi talar om sthlm så är iaf södra sthlm snabbare än norra sthlm.
wink

Bottles are for babys. Real men get blown.
ghost_boy83 CREW
4 december 2007 · 2 594 Inlägg

Urkas skrev:
Sveriges mitt ligger väl ändå nånstans i Jämtland har jag för mig om.

sveriges mittpungt ligger i ånge utanför sundsvall

FireTraXX DFFL
4 december 2007 · 9 020 Inlägg

Sätt upp ett högt stängsel mellen skåne och övriga sverige och låt skåne bli en oberoende självständig stat.

Och alla som bor i skåne och inte tycker det är en bra idé kan hänga med sverigedemokraterna och sossarna till "sverige" så lever vi loppan här big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Liner
4 december 2007 · 583 Inlägg

Vi i norrland stressar ju iaf inte som ni sörlänningar... wink

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Izual
4 december 2007 · 4 571 Inlägg

Maizer skrev:
Allt norr om uppsala är norrland. Norrland suger. Privatisera norrland, sälj ut det till kärnvapentester eller något sådan som kan ge oss i den riktiga befolkningen mycket pengar.

Har du inga vettiga argument så knip K****. Börjar bli småless på dina spydiga kommentarer i alla sammanhang.

NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

kan inte annat än att hålla med FireTraxx ;D haha

D.i.l.l.i.g.a.f
blacken
4 december 2007 ·

Det är inget fel på Norrland, brukar vara hos polarn där på sommrarna. smile Det är bara så rackarns kallt där på vintrarna

Jocke-S
4 december 2007 · 14 Inlägg

v8rickard skrev:

Maizer skrev:
Allt norr om uppsala är norrland. Norrland suger. Privatisera norrland, sälj ut det till kärnvapentester eller något sådan som kan ge oss i den riktiga befolkningen mycket pengar.

Jag tror nog att både järn och elverksamhet i norrland ger oss övriga sverigebor rätt mycket fördelar. Sen kan man ju köra skoter där uppe oxåbig_smile

Haha. Ändå är det ni som sist får tillbaka strömmen efter ett avbrott.
Här är ett bevis som visar hur mycket efter norrland är. http://www.telia.se/privat/produkter_tj … arta3g-gsm
Inte norrmännens fel men ni måste inse att verken telia eller några andra förtag bryr sig tillräckligt mycket för att utveckla norrland till ett I-land.

Ripley333
4 december 2007 · 638 Inlägg

Okim skrev:
HAHA måste bara skapa denna tråd då det skojjas om skånskarna smile

vad är det som är så bra med Norr genimot söder o tvärtom smile)

jag bor i "söder" Bästkusten  smile  nära havet våren kommer tidigt man kan plocka ut bilen tidigare en dom uppe i Norr men å andra sidan slipper ja bräkandet i söder så ja e splittrad haha

lollollollol


ja säger bara

"jo men veest" Vs "gurkburk"

Söder helt klart. skåne is the shit.. palla bo i minus grader året runt big_smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
twin_cam Smålänning
4 december 2007 · 7 877 Inlägg

Vi kan enas om att enda fördelen med södra sverige är att man slipper packa matsäck, sovsäck och förbereda övernattning för att åka till grannen, som man måste i norrland wink (skoj, obs!)

Sen slipper man gå upp två timmar i förväg för att elda under bilen så att oljan ska bli flyttande igen efter nattens kyla tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Liner
4 december 2007 · 583 Inlägg

Jocke-S skrev:

v8rickard skrev:

Maizer skrev:
Allt norr om uppsala är norrland. Norrland suger. Privatisera norrland, sälj ut det till kärnvapentester eller något sådan som kan ge oss i den riktiga befolkningen mycket pengar.

Jag tror nog att både järn och elverksamhet i norrland ger oss övriga sverigebor rätt mycket fördelar. Sen kan man ju köra skoter där uppe oxåbig_smile

Haha. Ändå är det ni som sist får tillbaka strömmen efter ett avbrott.
Här är ett bevis som visar hur mycket efter norrland är. http://www.telia.se/privat/produkter_tj … arta3g-gsm
Inte norrmännens fel men ni måste inse att verken telia eller några andra förtag bryr sig tillräckligt mycket för att utveckla norrland till ett I-land.

Ja och att telia inte bryr sig är ju inget nytt. Men de kan bero på att vi här uppe bor färre på större yta vilket gör de dyrare för dom att utveckla ett nät här.

Men visst, där nere har ni inte lärt er att de häter norrlänning inte norrman. Norrmän är från Norge som ligger snäppet bredvid sverige. Varje gång jag ser en skåning på TV önskade jag att dom TEXTADE!!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

twin_cam skrev:
Vi kan enas om att enda fördelen med södra sverige är att man slipper packa matsäck, sovsäck och förbereda övernattning för att åka till grannen, som man måste i norrland wink (skoj, obs!)

Sen slipper man gå upp två timmar i förväg för att elda under bilen så att oljan ska bli flyttande igen efter nattens kyla tongue

haha du vet då hur man ska ta i wink

D.i.l.l.i.g.a.f
Okim Dra mig i draken!!!
4 december 2007 · 616 Inlägg

Sen slipper man gå upp två timmar i förväg för att elda under bilen så att oljan ska bli flyttande igen efter nattens kyla

FY FAN va bra hahahahahahaa

Mvh// Okim // Jocke
joel_h Väghyvel
4 december 2007 · 252 Inlägg

Ripley333 skrev:

Okim skrev:
HAHA måste bara skapa denna tråd då det skojjas om skånskarna smile

vad är det som är så bra med Norr genimot söder o tvärtom smile)

jag bor i "söder" Bästkusten  smile  nära havet våren kommer tidigt man kan plocka ut bilen tidigare en dom uppe i Norr men å andra sidan slipper ja bräkandet i söder så ja e splittrad haha

lollollollol


ja säger bara

"jo men veest" Vs "gurkburk"

Söder helt klart. skåne is the shit.. palla bo i minus grader året runt big_smile

Palla att bo i slask o blåst hela vintarana  är det så mycket bättre ???

Senast redigerat av joel_h (4 december 2007)

NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

det räcker faktiskt med calixvärmar'n big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
gemini78 Jägermeister
4 december 2007 · 909 Inlägg

NJ_ skrev:

twin_cam skrev:
Vi kan enas om att enda fördelen med södra sverige är att man slipper packa matsäck, sovsäck och förbereda övernattning för att åka till grannen, som man måste i norrland wink (skoj, obs!)

Sen slipper man gå upp två timmar i förväg för att elda under bilen så att oljan ska bli flyttande igen efter nattens kyla tongue

haha du vet då hur man ska ta i wink

Håller med dig, lite överdrivet där. smile

Jag kör då ut min bil från ett varmt garage varje morgon utan varken is eller annat på rutorna, behöver inte ens använda motorvärmare.

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Jocke-S
4 december 2007 · 14 Inlägg

Skyline_dennis skrev:

Jocke-S skrev:

v8rickard skrev:

Jag tror nog att både järn och elverksamhet i norrland ger oss övriga sverigebor rätt mycket fördelar. Sen kan man ju köra skoter där uppe oxåbig_smile

Haha. Ändå är det ni som sist får tillbaka strömmen efter ett avbrott.
Här är ett bevis som visar hur mycket efter norrland är. http://www.telia.se/privat/produkter_tj … arta3g-gsm
Inte norrmännens fel men ni måste inse att verken telia eller några andra förtag bryr sig tillräckligt mycket för att utveckla norrland till ett I-land.

Ja och att telia inte bryr sig är ju inget nytt. Men de kan bero på att vi här uppe bor färre på större yta vilket gör de dyrare för dom att utveckla ett nät här.

Men visst, där nere har ni inte lärt er att de häter norrlänning inte norrman. Norrmän är från Norge som ligger snäppet bredvid sverige. Varje gång jag ser en skåning på TV önskade jag att dom TEXTADE!!

Nej men redan. Berätta då vad som är SÅ bra med att bo i norrland då när man ligger några decenier efter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang