Norr Vs Söder

Ponuts
4 december 2007 · 220 Inlägg

Ormfn skrev:
Eh bäst att bo mitt i skiten! smile

Antingen är man norrbagge eller halvdansk, eller så är man svensk å bor imitten hehe.

Lagom landet Sverige.

Senast redigerat av Ponuts (4 december 2007)

rebell82
5 december 2007 · 118 Inlägg

Det här med avstånden är ju rätt intressant. Minns nåt repotage i lokaltidning för några år sen om en man som jobbade i sthlm men flyttade upp till ö-vik och fick då mindre restid till jobbet?! smile

Det här med strömavbrotten som nån skrev om är också rätt skoj. Om strömmen försvinner nån timme i nån större stad i söder så rings det minsann i stora klockan och blir nästan rikslarm, folk fryser ihjäl, alla ska stämma alla och aftonbladet skriver stora rubriker om "elkaoset". När strömmen försvinner i nån by i norrbottens inland nån vecka så är det ingen som gnäller. smile

Nä, smäll upp en fet mur mitt i skiten nånstans och låt alla gnälliga sörlänningar klara sig själva. Ni ser oss som en börda och tvärtom.

"Blir less på folk som tror att kött växer på träd."
Decibel
5 december 2007 · 2 911 Inlägg

Jag har bott lite överallt, Stockholm, Kiruna, Åsele, Lycksele, Örnsköldsvik, Umeå och nu Sundsvall, hittils är de bästa stället 3mil utanför Åsele, skön natur, inte så mycket idioter och det går 10ggr fortare att åka 3mil för att se på bio än det tar för en stockholmare att ens kolla tidtabellen på tuben.

Allt som finns i Stockholm (som är värt att notera) finns i närheten av de flesta byarna i södra lappland också, allt från internet till förnödenheter och mode.

Rätt intressant tråd, det lyser igenom, likt genomskinligt glas vilka som egentligen har tillbringat tid i norr, eller bara har konstiga uppfattningar om hur det verkligen är smile

Senast redigerat av Decibel (5 december 2007)

Decibel
5 december 2007 · 2 911 Inlägg

robzter skrev:
måste säga att i norrland har man råd att bygga garage big_smile fast där är lönen sämre och allt betalas av stockholmarnas pengar. jävla robin hood skatt

Tittar man på de 10 största företagen i sverige, dom omsätter tillsammans cirka 1120 miljarder kr per år.

668 miljarder omsätts norr om Sundsvall
523 miljarder omsätts söder om Sundsvall

Slår man ut det baserat på invånare, så omsätter "norrland" 75% mer pengar än vad söder gör, beräknat per invånare.
Källa: Dagens Industri för några dagar sedan

Decibel
5 december 2007 · 2 911 Inlägg

Galad8 skrev:

TheDeadDorkster skrev:
Enbart så ni vet: Norrland börjar först vid Umeå wink

Så ska de låta.
De börjar int vid Gävle eller nåt... big_smile
Umeå, eller möjligtvis Övik. Men inte längre! smile

Du är i norrland när det börjar bli renar på vägen som fullständigt skiter i om du kommer i din vackra bil smile

MarcusL #2573
5 december 2007 · 1 489 Inlägg

Jag bor söder om norr..

• Även den starka måste ta i när han skiter
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
5 december 2007 · 1 781 Inlägg

Titan89 skrev:

Pikey skrev:

Malm3n skrev:
Ja hade Norrland inte funnits så hade ni fått sitta där i era sketna sabbar/volvos från -73 eftersom nästan alla bilmärken testar sina bilar här uppe i vintermiljö!!!!! sug på den ni big_smile

Du verkar inte ha hört talas om nurburgring då?

Det är där de testar bilar, eller aa Volvo och sånt testar man kanske i Sverige.
+ att uppe i norrland kan man köra som fan för där bor ju inga...

jaha okej så vad gör BMW, Audi, Porsche, VW och en massa andra bilmärken här uppe då? wink i Arjeplog dvs.

hehe Arvidsjaur, Arjeplog(Arsleplog) same shit different names:P ligger ju trotts allt bara 8 mil imellan:P och 8 mil i norrland är ett stenkast bort tongue

Team Insane Racing
Benan
5 december 2007 · 271 Inlägg

Jag förstår att det e svårt att förstå ett sånt avancerat och högt utvecklat spårk som skånska! wink

TheeDude
5 december 2007 · 52 Inlägg

Ser att det finns ganska många norrlänningar här ändå, Kul smile
Och ni vet nog också vart jag lägger min röst, även fast jag tillbringar en del tid i söder då en liten del av släkten bor där, tycker inte om det speciellt mycket dock.

ghost_boy83 CREW
5 december 2007 · 2 594 Inlägg

ni som tycker norrland är så kasst varför kommer nit så fort de blir vinter å loven börjar
då ser man söderlänningarna komma me skidboxar och skitiga bilar, sen kan ni inte köra heller ni är vana me tre filgt och snitta 150 men de funkar inte på smala skogsvägar kan jag upplysa om nä håller därnere vi behöver inga skrytsamma 08or som tror dom äger vägarna..

Tagg3N Konsult
5 december 2007 · 1 247 Inlägg

Måste ju säga norr, vilken bilgalen nolla (såsom jag själv) skulle inte vilja slippa allt salt på vägarna och samtidigt få öppna vägar?

Isen på sjöarna lite mer norröver, kan det bli roligare? big_smile
Hellre snö på vintern än slask och äckel.

Kan ju inte direkt säga att jag bott i norr, men dalarna har hyfsade vintrar och somrar, men fick jag välja skulle jag packa mitt och flytta norröver.

joel_h Väghyvel
5 december 2007 · 252 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
ni som tycker norrland är så kasst varför kommer nit så fort de blir vinter å loven börjar
då ser man söderlänningarna komma me skidboxar och skitiga bilar, sen kan ni inte köra heller ni är vana me tre filgt och snitta 150 men de funkar inte på smala skogsvägar kan jag upplysa om nä håller därnere vi behöver inga skrytsamma 08or som tror dom äger vägarna..

haha nu glömde du ju o nämna deras nya xc90 så dom tar sej upp för berget ju..

Senast redigerat av joel_h (5 december 2007)

Izual
5 december 2007 · 4 571 Inlägg

Medan söderlänningarna krypit in i sina lägenheter pga "vinterkylan" är norrlänningarna ute och sysslar med sånt här. wink

[video]http://www.garaget.org/video/s4xuqqxkb6y4[/video]

Rojpen
5 december 2007 · 2 230 Inlägg

håller izual jag:)
det ska va norrland, har alltid bott hära å kommer bo hära då jag dörwink

så kan det vara då det inte blev som det skulle
John87 Stolt Volvoägare
5 december 2007 · 4 913 Inlägg

Vart ganska mycket i Norrland och det finns två saker jag inte gillar med det.

1. Det är för ljust på natten, svårt att sova (man måste väl vara van vid det..)
2. Myggorna. Stora som humlor. Alltså.. Mygga + Steroider = Norrlandsmygga.

Sen finns det fler än två saker jag inte gillar med söder (danskarna) tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Liner
5 december 2007 · 583 Inlägg

John87 skrev:
Vart ganska mycket i Norrland och det finns två saker jag inte gillar med det.

1. Det är för ljust på natten, svårt att sova (man måste väl vara van vid det..)
2. Myggorna. Stora som humlor. Alltså.. Mygga + Steroider = Norrlandsmygga.

Sen finns det fler än två saker jag inte gillar med söder (danskarna) tongue

Men dra igen persiennen och ner med rullgardinen så är de mörkt i rummet ska du se wink
Myggorna här uppe bär åtminstonde inte på massa sjukdommar som era fästingar gör (borelia och sånt shit tongue ). Sen är myggorna så stora här uppe för att de är så jävla långt för dom att flyga till närmaste människa och dom äter humlor till frukost big_smile wink

Senast redigerat av Skyline_dennis (5 december 2007)

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Okim Dra mig i draken!!!
5 december 2007 · 616 Inlägg

Skyline_dennis skrev:

John87 skrev:
Vart ganska mycket i Norrland och det finns två saker jag inte gillar med det.

1. Det är för ljust på natten, svårt att sova (man måste väl vara van vid det..)
2. Myggorna. Stora som humlor. Alltså.. Mygga + Steroider = Norrlandsmygga.

Sen finns det fler än två saker jag inte gillar med söder (danskarna) tongue

Men dra igen persiennen och ner med rullgardinen så är de mörkt i rummet ska du se wink
Myggorna här uppe bär åtminstonde inte på massa sjukdommar som era fästingar gör (borelia och sånt shit tongue ). Sen är myggorna så stora här uppe för att de är så jävla långt för dom att flyga till närmaste människa och dom äter humlor till frukost big_smile wink

haha

Mvh// Okim // Jocke
bmx
5 december 2007 · 7 100 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
ni som tycker norrland är så kasst varför kommer nit så fort de blir vinter å loven börjar
då ser man söderlänningarna komma me skidboxar och skitiga bilar, sen kan ni inte köra heller ni är vana me tre filgt och snitta 150 men de funkar inte på smala skogsvägar kan jag upplysa om nä håller därnere vi behöver inga skrytsamma 08or som tror dom äger vägarna..

haha helt rätt tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
tecman
5 december 2007 · 1 741 Inlägg

Benan skrev:
Jag förstår att det e svårt att förstå ett sånt avancerat och högt utvecklat spårk som skånska! wink

hmm... högt utvecklat.hur menade du nu. enligt mig är ett språk som kan förstås av alla ett högt utvecklat språk. och där åker ju skånskan/danskan på en rejäl nit. smile

själv väljer jag ju norrland helt utan tvekan. mycket bättre tempo och mentalitet på människorna här uppe.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Liner
5 december 2007 · 583 Inlägg

tecman skrev:

Benan skrev:
Jag förstår att det e svårt att förstå ett sånt avancerat och högt utvecklat spårk som skånska! wink

hmm... högt utvecklat.hur menade du nu. enligt mig är ett språk som kan förstås av alla ett högt utvecklat språk. och där åker ju skånskan/danskan på en rejäl nit. smile

själv väljer jag ju norrland helt utan tvekan. mycket bättre tempo och mentalitet på människorna här uppe.

Äntligen en man som börjar förstå hur de är här i världen.
Jag personligen vet att vi i norrland har det lite mindre stressigt och mer tid så vi har ju tid att tänka ut nått annat än "snön och kylan är dålig" och "Norrland är öde" wink

Södra sverige är dåligt för att ni klagar på vägarna när ni inte kört på en ÄKTA norrländsk skogsväg!

Senast redigerat av Skyline_dennis (5 december 2007)

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang