Norr Vs Söder

Smajly
7 januari 2008 · 3 059 Inlägg

Söder

lingua
7 januari 2008 · 2 271 Inlägg

turboforssen skrev:
utan stockholm stannar sverige:P

Word!

Speciellt södra sidan!wink

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
MickeTuncer Fotograf
7 januari 2008 · 966 Inlägg

Urkas skrev:
Sveriges mitt ligger väl ändå nånstans i Jämtland har jag för mig om.

HÄRLIGA HÄRJEDALEN!wink

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Albertoo
7 januari 2008 · 538 Inlägg

RobinMcB skrev:
Jag tycker inte frågeställningen skulle va norr eller söder, båda har sin charm på olika sätt. det borde va norr och söder mot de där satans 08:orna.

håller med dig! big_smile

The_Rebel Gréve
8 januari 2008 · 497 Inlägg

ja om man säger såhär.. uttrycket "south gonna rise again" gäller ju inte i sverige wink

Senast redigerat av The_Rebel (8 januari 2008)

_Wallis_
8 januari 2008 · 4 506 Inlägg

turboforssen skrev:
utan stockholm stannar sverige:P

Fjollträsk? haha vad skulle stanna? Sveriges bakgång tongue haha

Kan du andas kan du dö.
driveman
8 januari 2008 · 70 Inlägg

bor själve på den bästa sidan av svearike

volvo=vi orkar lite vi ochså
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 januari 2008 · 5 753 Inlägg

The_Rebel skrev:
ja om man säger såhär.. uttrycket "south gonna rise again" gäller ju inte i sverige wink

är det inte "the south will rise again"igentligen? tongue om inte annat så låter det bättre med WILL än GONNA big_smile





näe tacka vet jag norrland... har gått i tankarna länge att flytta längre upp i norrland nånting framöver, men får se hur man gör, trivs här i sundsvall med, men jag vill ha vintrar med flera meter snö typ big_smile

Senast redigerat av _Glenne_ (8 januari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
The_Rebel Gréve
8 januari 2008 · 497 Inlägg

_Glenne_ skrev:

The_Rebel skrev:
ja om man säger såhär.. uttrycket "south gonna rise again" gäller ju inte i sverige wink

är det inte "the south will rise again"igentligen? tongue om inte annat så låter det bättre med WILL än GONNA big_smile

jajajaja nu ska vi inte vara så kinkiga... jag börjar faktiskt bli trött roll

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 januari 2008 · 5 753 Inlägg

The_Rebel skrev:

_Glenne_ skrev:

The_Rebel skrev:
ja om man säger såhär.. uttrycket "south gonna rise again" gäller ju inte i sverige wink

är det inte "the south will rise again"igentligen? tongue om inte annat så låter det bättre med WILL än GONNA big_smile

jajajaja nu ska vi inte vara så kinkiga... jag börjar faktiskt bli trött roll

hehe big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Phaetoon
8 januari 2008 · 8 156 Inlägg

_Spawned_ skrev:

John87 skrev:
Vart ganska mycket i Norrland och det finns två saker jag inte gillar med det.

1. Det är för ljust på natten, svårt att sova (man måste väl vara van vid det..)
2. Myggorna. Stora som humlor. Alltså.. Mygga + Steroider = Norrlandsmygga.

Sen finns det fler än två saker jag inte gillar med söder (danskarna) tongue

"I norrland är myggorna så stora, att det är skönt när dom suger" lolroll

Äh. Stora myggor är bra. När jag var uppe i Umeå sist så tyckte jag faktiskt att det var skönt att myggorna är lite större. Inga problem att se dom och sen krossa dom.
Här nere i Östergötland är dom ju små och ettriga. Låter mer gör dom också.

När det gäller vad som är bäst mellan norr och söder så väljer jag nog söder. Mest för att jag gillar att tillbringa mina somrar nere i Skåne. Men naturen i norr är också härlig.

Sen ni som dissar Norrland och hävdar att storstäderna betalar till Norrland kan ju börja att fundera över hur stor del av Sveriges intäkter som kommer från Norrlands skogar, gruvor och vattenkraft...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
8 januari 2008 · 8 156 Inlägg

_Glenne_ skrev:

The_Rebel skrev:
ja om man säger såhär.. uttrycket "south gonna rise again" gäller ju inte i sverige wink

är det inte "the south will rise again"igentligen? tongue om inte annat så låter det bättre med WILL än GONNA big_smile

Men "gonna" låter ju mer som något som kommer från en sydstatare?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 januari 2008 · 5 753 Inlägg

Phaetoon skrev:

_Glenne_ skrev:

The_Rebel skrev:
ja om man säger såhär.. uttrycket "south gonna rise again" gäller ju inte i sverige wink

är det inte "the south will rise again"igentligen? tongue om inte annat så låter det bättre med WILL än GONNA big_smile

Men "gonna" låter ju mer som något som kommer från en sydstatare?

hehe kanske det, men det låter endå inte lika bra tycker jag tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
newBadboy
8 januari 2008 · 340 Inlägg

ConfuseD skrev:
Förstår inte vad ni menar att det är långt till allt när man bor i Norrland.
Här efter kusten så ligger många städer nära. Har ca: 10 mil till Umeå,
ca: 14 mil till Sundsvall. Faktis bara 55 mil till Stockholm.
Och här i Högakusten så är naturen hur fin som helst.

Och vädret, är inte så speciellt kallt här på vintern. Kolla t.ex Ryssland där dom får runt
30 minus. Polen hade bara för några dagar sedan runt 15 - 17 minus.

På sommaren har vi väldigt bra väder, mycket sol medans i Söder har det
mest varit nederbörd den sista tiden. Alla översvämningar osv.
Vet inte om det är något bättre med det.

haha dne var bra den 10 mil och 14 mil osv.. Här nere är det 6 mil mellan malmö o helsingborg, klart som fan att det är långt för er där uppe. Det handlar bara helt enkelt vad som man e van vid.

Bor i skåne själv men en sak fattar jag inte. Hur fan kan det bli trafikkaos varenda jävla vinter. Måste nog hålla med att vi i skåne inte kan köra.

Kriminaliteten är inte så jävla kul heller. Men man ligger som man bäddar. Släpper man in skit så är det skit.

NJ_
8 januari 2008 · 2 118 Inlägg

newBadboy skrev:

ConfuseD skrev:
Förstår inte vad ni menar att det är långt till allt när man bor i Norrland.
Här efter kusten så ligger många städer nära. Har ca: 10 mil till Umeå,
ca: 14 mil till Sundsvall. Faktis bara 55 mil till Stockholm.
Och här i Högakusten så är naturen hur fin som helst.

Och vädret, är inte så speciellt kallt här på vintern. Kolla t.ex Ryssland där dom får runt
30 minus. Polen hade bara för några dagar sedan runt 15 - 17 minus.

På sommaren har vi väldigt bra väder, mycket sol medans i Söder har det
mest varit nederbörd den sista tiden. Alla översvämningar osv.
Vet inte om det är något bättre med det.

haha dne var bra den 10 mil och 14 mil osv.. Här nere är det 6 mil mellan malmö o helsingborg, klart som fan att det är långt för er där uppe. Det handlar bara helt enkelt vad som man e van vid.

Bor i skåne själv men en sak fattar jag inte. Hur fan kan det bli trafikkaos varenda jävla vinter. Måste nog hålla med att vi i skåne inte kan köra.

Kriminaliteten är inte så jävla kul heller. Men man ligger som man bäddar. Släpper man in skit så är det skit.

klart det blir trafikkaos om man väntar till efter jul med att byta till sina dubbfria skit däck..
kör me riktiga dubb å ni håller er på vägen !

D.i.l.l.i.g.a.f
NJ_
8 januari 2008 · 2 118 Inlägg

_Glenne_ skrev:

The_Rebel skrev:
ja om man säger såhär.. uttrycket "south gonna rise again" gäller ju inte i sverige wink

är det inte "the south will rise again"igentligen? tongue om inte annat så låter det bättre med WILL än GONNA big_smile





näe tacka vet jag norrland... har gått i tankarna länge att flytta längre upp i norrland nånting framöver, men får se hur man gör, trivs här i sundsvall med, men jag vill ha vintrar med flera meter snö typ big_smile

du är välkommen upp glenne big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
moondail
8 januari 2008 · 42 Inlägg

Varför diskutera mittpunkten i Sverige när det är klart som korvspad att Sveriges tyngdpunkt är Skåne?
Västkusten för inte mycket liv, det hörs iaf inte pga av allt havsbrus.. och Sthlmsregionen har så fullt upp med sig själva att dom tror att hela Sverige har riktnummer 08..  titta själv på en nyhetsändning från t.ex. TV4.. där är det 45 minuter Sthlm och sedan resten av Sverige inklämt på ca 15 minuter..  äh..

Norrland är fint men ack så långt bort..  det blir lätt svårt att åka på förfest runt knuten när detta innebär en skoterfärd över kalfjället på sisådär en timma..  och då mesar man fan inte fram i några 50km/h.. 
kom till Skåne och upplev värmen.. sommar som vinter.. folket här är dom som skapar den gemytliga atmosfären som saknas på så många andra ställen i vårt avlånga land..

evilaudio
8 januari 2008 · 16 195 Inlägg

moondail skrev:
Varför diskutera mittpunkten i Sverige när det är klart som korvspad att Sveriges tyngdpunkt är Skåne?
Västkusten för inte mycket liv, det hörs iaf inte pga av allt havsbrus.. och Sthlmsregionen har så fullt upp med sig själva att dom tror att hela Sverige har riktnummer 08..  titta själv på en nyhetsändning från t.ex. TV4.. där är det 45 minuter Sthlm och sedan resten av Sverige inklämt på ca 15 minuter..  äh..

Norrland är fint men ack så långt bort..  det blir lätt svårt att åka på förfest runt knuten när detta innebär en skoterfärd över kalfjället på sisådär en timma..  och då mesar man fan inte fram i några 50km/h.. 
kom till Skåne och upplev värmen.. sommar som vinter.. folket här är dom som skapar den gemytliga atmosfären som saknas på så många andra ställen i vårt avlånga land..

de jobbiga me skåne de bara de att man fattar ju inte va dom säger..tongue   sen e de ju på tok för nära "grötfolket"..HAHA

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
newBadboy
8 januari 2008 · 340 Inlägg

hehe, jag såg din smile...

men det värsta är att det finns folk som på fullt allvar säger att de inte fattar skånska. det är bara en ovilja o inget annat. Såg på tv ngt program där de intervjuade folk runt om i landet, när de kom till skåne textade de programmet!!???

Visst ngt ord är säkert lokalt som inte ens vi själv känner igen men den som inte förstår sammanhanget är på gränsen till dum i huvet!!

baen
8 januari 2008 · 220 Inlägg

räcker med att höra en skåning prata så väljer jag norrland alla dagar trots kanske -30 på vintern :d

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang