5342
Sök

Blästring av fälgar (Göteborg)

150 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Her en uppsättning fälgar som jag skulle vilja ha blästrade så jag sedan kan gå på och polera upp dem med autosol eller hur det nu är man skall gå till väga..

Någon som har tips om vart jag kan vända mig eller kanske någon som har möjlighet att hjälpa mig?

Tacksam för hjälp..//Daniel

Kör lite av varje ;)

1 833 Inlägg
6 december 2007
Fälgfixarn i Sisjön

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

150 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Har varit i kontakt med dem de skulle ha över 7000:- för att blästra lacka och fixa den polerade kanten. Lite väl dyrt med tanke på att man får nya 17" fälgar med iaf 2 nya däck för det priset hmm  Sen är de inte speciellt kundvänliga heller.

När tanten sa priset till mig så sa jag då ska jag nog titta på nya fälgar och då ändrade hon genast attityd och gav mig massa kataloger och olika tips.. rutten service tycker jag..

Kör lite av varje ;)

16 197 Inlägg
6 december 2007
d.fagersten skrev:
Har varit i kontakt med dem de skulle ha över 7000:- för att blästra lacka och fixa den polerade kanten. Lite väl dyrt med tanke på att man får nya 17" fälgar med iaf 2 nya däck för det priset hmm  Sen är de inte speciellt kundvänliga heller.

När tanten sa priset till mig så sa jag då ska jag nog titta på nya fälgar och då ändrade hon genast attityd och gav mig massa kataloger och olika tips.. rutten service tycker jag..

tycker inte de va så dyrt.. inte om priset är för 4 fälgar.. de e ju ett antal timmars jobb liksom..

en märkesverksta tar typ 1000-1200 i timmen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Smålänning
7 887 Inlägg
6 december 2007
Finns det inget fordonsgymnasium i närheten?
Där jag gick så fick vi göra kundjobb, och det var ingen jättestor skola, men vi hade ändå blästerbox.
Tog 500 och en tårta för jobbet när vi skulle göra det.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 december 2007
Blästrade lite saker på Bilia Lastbilsverkstad en gång.

Iofs så känner jag en där, men jag vet att dom kan göra det så det kanske är värt att kolla upp iaf?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

150 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Det är väl dyrt när man för ca 7000:- kan beställa nya fälgar 17" eller 18" de jag vill fixa är 16"

Precis nåt sånt jag söker nån som gör det för en tårta och några hundralappar hehe. Räcker med blästring till att börja med för jag ska testa att polera upp dem. Men de ska ja vara rätt typ av blästring antar jag.

För ett tag sen så blästrade och lackade jag en uppsättning 17" Titan till en S70 det gick på 1900:- tyvärr har gubben gått i pension och lagt ner nu sad Tog visserligen ett tag att få tillbaks dem men det kvittade ju eftersom det var vinter smile

Kör lite av varje ;)

24 Inlägg
6 december 2007
kolla med  Kållereds Blästring & Målning AB
dom tog 200 spänn per fälg när jag blästrade ett par plåtisar.
om du skall blästra alu fälgar kostar det nog mer då den färgen är hårdare/svårare att få bort.

Martin

4 506 Inlägg
6 december 2007
PulverLack i Kungälv.
Blästrar å lackar.
Kostar mer om du har däck på när du lämmnar in så du vet!

VH Wallis

Kan du andas kan du dö.

Sök