5902
Sök

Problem med torkarna (Volvo 740)

Bessewisser
556 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Hallå
Hitta ingen bättre kategori för detta men min torkare har ballat ur, den vänstra på förarsidan.
Den högra går som den ska men den andra rör inte det minsta på sig. Finns inget motstånd i den häller så man kan dra den manuellt upp och ner hur lätt som hällst, antar att det finns något stag som går mellan torkarna och det måste nog va det som hoppat av eller nått.

Någon som vet hur man ska laga det här? Hur kommer man åt torkarna på bästa sätt?

bilen är bilen på sidan alltså en Volvo 744 -87
Tacksam för svar!
//SkyNard

How low

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 december 2007
Sitter den en skruv som håller fast torkararmen?
Om du har det, sitter den löst? Skruva åt!

Det sitter så på min bil iaf, och jag hade samma problem som du när den satt löst.

EDIT:
Skruv vet jag inte om det är, men en mutter iaf...
Senast redigerat av John87 (6 december 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
6 december 2007
Troligvis så har staget hoppat av pga sleten bussning, du får plocka bort torkararmarna och sen demontera hela plåten som sitter över torkarmekanismen, sitter bultad i torpedväggen med 3 bultar har jag för mig, sen är den lättåtkomlig

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 december 2007
Trozzo skrev:
Troligvis så har staget hoppat av pga sleten bussning, du får plocka bort torkararmarna och sen demontera hela plåten som sitter över torkarmekanismen, sitter bultad i torpedväggen med 3 bultar har jag för mig, sen är den lättåtkomlig

Måste inte vara så..
Jag hade samma problem på min. Var bara att skruva åt muttern som håller ena torkararmen fast och sen gick den fint smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Bessewisser
556 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Trozzo skrev:

Sitter bultad i torpedväggen säger du? Hm sitter bultarna i motorrummet eller i kupén?
Står det något om detta i Haynes boken? I så fall kanske det är på tiden att man skaffar en sån

//SkyNard

How low

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
6 december 2007
Skicka en bild, lättare än att förklara

http://www.garaget.org/gallery/archive/18761/203590_e5dh3n.jpg
Bultar som håller kåpan över torkarmekanismen

Sen får du dra den från rutan sitter med hakar. (Eller om det var emot rutan, var ett tag sen man hade 740), lycka till iallafall

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Bessewisser
556 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
Tack så jävla mycket!! big_smile

Kommer ladda upp bilder på projekt sen där jag kommer göra en steg för steg guide hur man gör så om det är någon mer som har problem så vet ni vart ni ska kolla sen wink

//SkyNard

How low

Bessewisser
556 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
Tyvärr blev det ingen guide för gummit var så trasigt så jag måste köpa ett nytt från volvo men jag tejpa ihop det så länge och det funkar bra faktiskt men som sagt så ska det lagas nästa vecka och måste säga fan va lätt det va.. Totalt var det 7 muttrar som skulle bort tog ca 10 min att riva det och det var första gången jag gjorde det!

Tack för hjälpen alla!

//SkyNard

How low

Sök