ICA och kött

Majzzen
6 december 2007 · 177 Inlägg

Pikey skrev:

Majzzen skrev:

Pikey skrev:
Klart det ska finnas hos ägaren till butiken med men det är den anställda som gör själva felet visserligen gör ju såklart chefen det med men det fungerar inte att förklara hur jag menar så jag skiter i detta nu för ingen verkar fatta...

Tycker man det är fel som man gör så ska man klaga till hälsovårds myndigheterna innan det kommer ut på detta mer uppmärksammade sätt.

Men då är det ju något ljushuvud som jobbar där och inte trivs som tar upp det på detta sätt istället.

Vad är felet med att alla ska få reda på det då tycker du?

Du vet nog inte felet med media...

Du menar att media hittar på osv? Men filmat material ljuger väl iaf inte.

Pikey
6 december 2007 · 2 283 Inlägg

Majzzen skrev:

Pikey skrev:

Majzzen skrev:

Vad är felet med att alla ska få reda på det då tycker du?

Du vet nog inte felet med media...

Du menar att media hittar på osv? Men filmat material ljuger väl iaf inte.

Nej men det brusar upp sig något så in i helvete, visst detta är helt sjukt att det händer men att det ska bli sånna stora saker av det. Minns inte vad de skrev på löpsedlarna men det är överdrivet i alla fall.

Visst filmat ljuger inte men allt blir bara en stor sak av en liten sak.

R.I.P. Michael Jackson!
Westergren Large Cap
6 december 2007 · 1 816 Inlägg

Såg hela Uppdrag Granskning nyss och det är ju äckligt asså..
Hoppas dom har fått sig en tankeställare om dom nu inte visste om detta vilket jag tror att dom gjorde mycket väl.

jonesono Personal- och beteendevetare
6 december 2007 · 1 082 Inlägg

Majzzen skrev:

Pikey skrev:
Klart det ska finnas hos ägaren till butiken med men det är den anställda som gör själva felet visserligen gör ju såklart chefen det med men det fungerar inte att förklara hur jag menar så jag skiter i detta nu för ingen verkar fatta...

Tycker man det är fel som man gör så ska man klaga till hälsovårds myndigheterna innan det kommer ut på detta mer uppmärksammade sätt.

Men då är det ju något ljushuvud som jobbar där och inte trivs som tar upp det på detta sätt istället.

Vad är felet med att alla ska få reda på det då tycker du?

Att det drar ner ica i skiten! Vilket de filmade butikerna verkligen förtjänar.
Hoppas att konsumenterna tänker till, både en och två gånger, innan man handlar i dessa affärer igen.
Synd att det inte går att att få ansvariga chefer sparkade (som drar in miljoner på fusk, lagbrott och bedrägeri).
Men detta är intet nytt under solen.. bra att det iaf kommer fram och med bevis.
Sen har Pikey totalt missat det faktum att anställda kan känna en j-la press att göra som chefen säger, oavsett om det är riktigt eller ej. Det är han/hon som bestämmer! Den som ej följer "spelreglerna" åker nog ut, på ett eller annat sätt.
"Ica-fierad" var det någon som nämnde i reportaget.. det gäller nog inte bara denna kedja, utan företagskultur är vida förekommande.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Majzzen
6 december 2007 · 177 Inlägg

Pikey skrev:

Majzzen skrev:

Pikey skrev:

Du vet nog inte felet med media...

Du menar att media hittar på osv? Men filmat material ljuger väl iaf inte.

Nej men det brusar upp sig något så in i helvete, visst detta är helt sjukt att det händer men att det ska bli sånna stora saker av det. Minns inte vad de skrev på löpsedlarna men det är överdrivet i alla fall.

Visst filmat ljuger inte men allt blir bara en stor sak av en liten sak.

Håller med om det brusar upp ja, men det är ju långt i från alla som "tar illa vid sig" de flesta kommer ju säkert att fortsätta att köpa alla olika sortters kött. Men vissa personer kanske vill veta om detta. Det kan ju också vara bra att det brusar upp nu kanske det blir mer kontroller, (som antagligen inte hjälper, men vet inte) osv. Det hade kanske inte hänt om hälsovårdsmydigheter, om de nu är dom som har hand om detta, fått ett brev bara.

Majzzen
6 december 2007 · 177 Inlägg

jonesono skrev:

Majzzen skrev:

Pikey skrev:
Klart det ska finnas hos ägaren till butiken med men det är den anställda som gör själva felet visserligen gör ju såklart chefen det med men det fungerar inte att förklara hur jag menar så jag skiter i detta nu för ingen verkar fatta...

Tycker man det är fel som man gör så ska man klaga till hälsovårds myndigheterna innan det kommer ut på detta mer uppmärksammade sätt.

Men då är det ju något ljushuvud som jobbar där och inte trivs som tar upp det på detta sätt istället.

Vad är felet med att alla ska få reda på det då tycker du?

Att det drar ner ica i skiten! Vilket de filmade butikerna verkligen förtjänar.
Hoppas att konsumenterna tänker till, både en och två gånger, innan man handlar i dessa affärer igen.
Synd att det inte går att att få ansvariga chefer sparkade (som drar in miljoner på fusk, lagbrott och bedrägeri).
Men detta är intet nytt under solen.. bra att det iaf kommer fram och med bevis.
Sen har Pikey totalt missat det faktum att anställda kan känna en j-la press att göra som chefen säger, oavsett om det är riktigt eller ej. Det är han/hon som bestämmer! Den som ej följer "spelreglerna" åker nog ut, på ett eller annat sätt.
"Ica-fierad" var det någon som nämnde i reportaget.. det gäller nog inte bara denna kedja, utan företagskultur är vida förekommande.

Ja visst förekommer detta på fler kedjor och affärer, det har jag förstått.

Pikey
6 december 2007 · 2 283 Inlägg

Jovisst jag brusade upp mig lite då detta kommer drabba mina föräldrars ICA butik ganska hårt så när vi som har ICA affär håller det kliniskt rent och inte håller på med fiffel kommer få skit för detta..

R.I.P. Michael Jackson!
Mortalis VW-nörd?
6 december 2007 · 4 332 Inlägg

Alla livsmedelskedjor drabbas av detta, klart ICA drabbas lite hårdare, men alla drabbas...

Tega Yrkesförare
6 december 2007 · 1 073 Inlägg

Pikey skrev:

TTTTT skrev:

Tega skrev:
Såg precis programmet. Det som gör mig mest förbannad är hur cheferna står som ynkliga småbarn och inte vet nånting utan skyller på dom anställda.
Har dom gjort sig skyldiga till detta så får dom väl stå för det med!
Patetiska svin är vad dom är mad

ja dom är ju för fan för ynkliga.
Först säga till sina anställda vad dom ska göra, och sen låtsas som att d e dom anställda som har goofat, jävligt litet.
men det är ju skönt att veta att eventuella viten ligger på den anläggnings ansvarige, och det borde ju vara ägarna i det här fallet, som så många andra gånger.
Bara klent att dom inte rakryggat kan säga som det är!

Ni är så jävla korkade blablabla etc.!
Detta är en princip: Om ni blir anställda till att stycka en död människa eller något för att chefen säger det? Och ni gör det.

Ska chefen få lida för det då? NEJ!
Det är ju för fan ni som har gjort det, ni står ju inte med en pistol mot huvudet, eller?

Mina föräldrar äger en ICA nära butik utanför Laholm och vi får allt packeterat till affären och vi packeterar itne om eller något med färsk kött eller liknande.
Det gör visserligen vissa ICA maxi men inte vi så små butikerna som inte har egen chark.

Visst detta är helt korkat att göra såhär det håller jag med om fullständigt men svart måla inte ICA som helhet för detta...

MAN HAR FÖR HELVETE ETT VAL SJÄLV!

Vem i h-vete har svartmålat ICA??

Jag diskuterar dessa aktuella chefer. Och vad är det för patetisk jämförelse du kommer med? Spelar ingen roll vem som utför arbetet så ska chefen som kommenderat detta hållas ytterst ansvarig och framför allt inte låtsas som ingenting!!!

Se till och kyl ner dig och kom inte med en sån attityd på ett forum!!!

TTTTT
6 december 2007 · 945 Inlägg

cherylee skrev:
jag äter inte kött i ja ren kött form, stek o massa shit, jaha så nu ska jag sluta äta köttfärs med för att d kan va gammalt kött.. NAAAAAAAJS usch nej d e dags o sluta äta kött.. :S


va gör dem me kycklingarna då? samma grej där eller? tongue

hahahaha...har du inte sett hur det ser ut i en kyckling uppfödnings anläggning *ASG*
ja e ledsen. men d här kommer nog att sluta me att du inte kan äta nånting alls *S*

blinka blått om du vill rejsa!
richardoo290 VOLVO for life..
6 december 2007 · 2 113 Inlägg

haha, såg precis pogrammet och tänkte skriva en tråd om det men de fanns redan en !? lol


iallfall, jävla svin hela högen utom de som arbetar i butiken med köttet.. inte deras fel överhuvudtaget..  och man säger ju förfan inte emot sin chef och arbetspolare?

"inegn bryr sig om sina medmänniskor längre..allt går ut på att tjäna pengar.. pengar är makt/kvinnor/lyx/droger/bilar.. osv.." roll

jonesono Personal- och beteendevetare
6 december 2007 · 1 082 Inlägg

Finns ett talessätt som nog passar in här:
"Det finns två sorters människor.
Antingen är man ärlig och fattig. Eller oärlig och rik."

*syftar på cheferna*

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Sushikocken Sleeper
6 december 2007 · 3 084 Inlägg

Pikey skrev:
Klart det ska finnas hos ägaren till butiken med men det är den anställda som gör själva felet visserligen gör ju såklart chefen det med men det fungerar inte att förklara hur jag menar så jag skiter i detta nu för ingen verkar fatta...

Tycker man det är fel som man gör så ska man klaga till hälsovårds myndigheterna innan det kommer ut på detta mer uppmärksammade sätt.

Men då är det ju något ljushuvud som jobbar där och inte trivs som tar upp det på detta sätt istället.

skrev de inte på ett kontrakt som sa att dem i princip inte fick avslöja något??? tjallar dem så blir det kontraktsbrott och det är ju jättekul att ha...

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
evilaudio
6 december 2007 · 16 195 Inlägg

cherylee skrev:

TTTTT skrev:

cherylee skrev:
jag äter inte kött i ja ren kött form, stek o massa shit, jaha så nu ska jag sluta äta köttfärs med för att d kan va gammalt kött.. NAAAAAAAJS usch nej d e dags o sluta äta kött.. :S


va gör dem me kycklingarna då? samma grej där eller? tongue

hahahaha...har du inte sett hur det ser ut i en kyckling uppfödnings anläggning *ASG*
ja e ledsen. men d här kommer nog att sluta me att du inte kan äta nånting alls *S*

grönsaker!

meh...grönsaker e ju sånt som MAT äter.. ge f-n i djurens mat..hehe.


får dom ingen mat så har dom ju inget kött ja kan äta.

Senast redigerat av evilaudio (6 december 2007)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TTTTT
6 december 2007 · 945 Inlägg

cherylee skrev:

TTTTT skrev:

cherylee skrev:
jag äter inte kött i ja ren kött form, stek o massa shit, jaha så nu ska jag sluta äta köttfärs med för att d kan va gammalt kött.. NAAAAAAAJS usch nej d e dags o sluta äta kött.. :S


va gör dem me kycklingarna då? samma grej där eller? tongue

hahahaha...har du inte sett hur det ser ut i en kyckling uppfödnings anläggning *ASG*
ja e ledsen. men d här kommer nog att sluta me att du inte kan äta nånting alls *S*

grönsaker!

japp...du menar genförädlade tomater o.dyl

blinka blått om du vill rejsa!
TTTTT
6 december 2007 · 945 Inlägg

evilaudio skrev:

cherylee skrev:

TTTTT skrev:

hahahaha...har du inte sett hur det ser ut i en kyckling uppfödnings anläggning *ASG*
ja e ledsen. men d här kommer nog att sluta me att du inte kan äta nånting alls *S*

grönsaker!

meh...grönsaker e ju sånt som MAT äter.. ge f-n i djurens mat..hehe.


får dom ingen mat så har dom ju inget kött ja kan äta.

*ASG*ASG*ASG*

blinka blått om du vill rejsa!
Klaesson
6 december 2007 · 399 Inlägg

Farfar har alltid varit solidarisk och handlat på KONSUM. Det första han sa idag när ja pratde me han det va att dom på ica kan man inte lite på. men han e för enögd för å fatta att de flesta fuskar me kötet tongue

VOLVO for life
Bjork OEM <3
6 december 2007 · 6 957 Inlägg

Lite skoj här hemma,ICA hade STOR annons om billig köttfärs i tidningen idag lol

Timing, jodå tonguetongue

Senast redigerat av Bjork (6 december 2007)

OEM <3
_Wallis_
6 december 2007 · 4 506 Inlägg

Det är väll inte så kvissligt.
Du käkar väll snabbmat?
En Chalmers studie visade att om man äter snabbmat 1gång /Vecka/365dagar så får du i dig i snitt 11,3 Pubishår!..

Detta med köttet, Vafan? Det steks ju eller grillas sedan endå så det är väll inte så kvissligt igentligen, Visst hade man sett det då hade man inte tatt den köttbiten jusst. Men vet man inget om de så va fan big_smile haha

Kan du andas kan du dö.
Pikey
6 december 2007 · 2 283 Inlägg

Sushikocken skrev:

Pikey skrev:
Klart det ska finnas hos ägaren till butiken med men det är den anställda som gör själva felet visserligen gör ju såklart chefen det med men det fungerar inte att förklara hur jag menar så jag skiter i detta nu för ingen verkar fatta...

Tycker man det är fel som man gör så ska man klaga till hälsovårds myndigheterna innan det kommer ut på detta mer uppmärksammade sätt.

Men då är det ju något ljushuvud som jobbar där och inte trivs som tar upp det på detta sätt istället.

skrev de inte på ett kontrakt som sa att dem i princip inte fick avslöja något??? tjallar dem så blir det kontraktsbrott och det är ju jättekul att ha...

Det finns ju garanterat inga sånna och om dom skriver på det är de fan pantade eller något för de fattar väl vilken normal människa att de inte ligger rätt till med sånna avtal.

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang