Här hemma så hyr vi av hyresvärden med carpark som bevakar. Men här är det så att sålänge man betalar dom 100 kronorna per månad så får vem som helst stå på platsen sålänge dom har lov av den som hyr platsen. Alltså, om jag ger fan själv tillåtelse att stå på min plats så får han det.
Hur skulle det gå i trådskaparens fall om han t.ex inte hade dragkrok och behöver låna en polares bil för att dra släp? Får inte han ställa sig på sin egen parkering då eller?
är väl en viss skillnad på att stå med annat fordon vid enstaka tillfällen eller stå där med ett främmande fordon konternueligt...tycker du inte d själv. Ponera tex att du och jag bor i samma område, jag hyr en p-plats som jag i min tur hyr ut eller"lånar" ut till en polare. Du har ingen p-plats i området men står på kö för en. Skulle du då digga läget på att jag "lånade ut min p-plats konternueligt. För kan man göra d så har man ju uppenbarligen ingen nytta av den. Och eftersom snollen med bilen å platesen inte står som ägare,,,,, ja resten finns ju att låsa i tråden.
OT : nä han kan nog inte bli av med hela skulden. Men däremot så kan ju fogden mäta ut bilen mot en del av skulden i fall dom anser att den har tillräckligt värde.