3829
Sök

Golf III -92 som vinterbil?

Skyracer
917 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Letar vinterbil och har hittat en Golf III -92, som har gått 16000 mil.
Är det något särskilt jag skall titta efter på den?

Servostyrning, elspeglar, centrallås
Sommar och vinterdäck.
Nybesiktigad 11/08
Kamrem vid 11000 mil.

Och den har motorvärmare! smile

Miltalet är hyffsat lågt, hur mycket skall man ge?

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

1 582 Inlägg
6 december 2007
Låter som att du hittat en helt ok Golf beroende priset då.
Men kolla så det inte är rost vid bagageluckan då det är ett vanligt fel på Golf III
Kolla även så alla elspeglar fungerar samt centrallåset då de kan kärva ihop ganska lätt:)

Jag skulle väl ge mellan 15-20000kr beroende skick på bilen osv.

Skyracer
917 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Rosten var bra, lite bubblor i bakluckan. Skall slipa ner det lilla som fanns och lackera. Såg bra ut undertill, motorn pigg och gick bra, fräsch i motorn, bra servicebok, besiktningen bra, elen funkade.

Avgaset var rostigt så det byter jag.

Fick även både bra vinterdubbhjul och sommarhjul.

Han hade begärt 23, jag fick den för 20. Så jag är nöjd. Tog ut hatthyllan med 6x9" och baslådan direkt, blir nytt system i bilen. wink

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

Idiot..
285 Inlägg
10 december 2007
Vet inte om det är ett vanligt fel.
Men på min så har automatchoken gått sönder (Perfekt nu till vintern mad ).
Samma fel var det på en polares busbil (Golf mk3)

1 582 Inlägg
10 december 2007
Skyracer skrev:
Rosten var bra, lite bubblor i bakluckan. Skall slipa ner det lilla som fanns och lackera. Såg bra ut undertill, motorn pigg och gick bra, fräsch i motorn, bra servicebok, besiktningen bra, elen funkade.

Avgaset var rostigt så det byter jag.

Fick även både bra vinterdubbhjul och sommarhjul.

Han hade begärt 23, jag fick den för 20. Så jag är nöjd. Tog ut hatthyllan med 6x9" och baslådan direkt, blir nytt system i bilen. wink

Mvh
Håkan

Låter som du gjort en bra affär där smile
Lycka till med bilen.

Mvh: Pappi

945 Inlägg
10 december 2007
folkor e "skottsäkra" bilar e den bara skött med oljebyten å så är 16 tusen mil ingengting. Maksinellt är dom säkra, vissa kan ha lite probs me synkringar som e slitna. MEN D VA BETYDLIGT VANKIGAERE PÅ TIDIGARE GOLFAR smile sorry stor bokstäver, inte meningen !
Rosten e oftast kosmetisk, bottenplattan brukar klara sig riktigt bra. sen e re ju d där vanliga som e på alla bilar med lite mil på mätarn. chassi bussningar, stötdämpare och dess lagringar. vet inte om soppa röret är i plast på din, annars så brukar dom kuna rosta åxå.
I stort sett en jävligt bra bil.
Inget vidunder,men have fun smile

blinka blått om du vill rejsa!

Sök