Visst är dom små, men man vill ju ha lite mer power och en motor som inte är för svår att få i fiaten. Boxermotorer är nog inte nå vidare billiga känns det som, om man ser till t.e.x nyare subaru.
En wankel motor skulle ju också vara fränt men eftersom man inte har någon erfarenhet alls inom wankel vet man ju inte vad man ska kika på när man letar..
gamla wankel motorer är inte direkt kända för o va driftsäkra och sen gäller det o hitta en fwd låda som tål så pass högt varv. men de skulle vara rätt tufft me en tjutande rotary snurra heheh
udda bil! inget fel med det, väldigt råå kan den också bli ju. Tänk att dra ifrån stora muskelbilar med dendär Råkade i förbifarten se att tuningzone.pl hade en hel hög med plast till just dessa också ifall det nångång blir relevant. Lycka till med projektet!
Kan upplysa att jag har en sådan -96a som bruksbil. Original sitter det en 1108cc, 55hk i den; har du en 1200 så är det en seicentomotor på 60hk. Den är mjuk o har rel dålig väghållning. Min har Abarth styling kit det går inte fortare för det!
Våran har faktiskt en väghållningssats monterad vilket gör den rätt så jä*la hård i fjädringen. Om vi som tänkt krokar i en annan motor kommer den bli rätt så giftig med tanke på att det bara ligger 600kg på hjulen.
Ang. kjolkit och dyl. kommer vi nog inte köpa något sådant utan istället skaffa tag i kofångare från en annan bil (en med 0.9 eller 1.1l motor annars blir det dyrt) som vi då kanske plastar om själva Eftersom vi är tre stycken aktiva på bilen så går nog jobbet rätt fort om vi bara vill
Nu var det ett tag sen jag skrev här Kanske ska nämna att det inte hänt speciellt mycket då ekonomin inte verkar hosta upp pengar!
Men jag ska faktiskt ta och pallra mig till den lokala fiat handlaren och deala till mig lite koder och instruktioner så jag kan få igång skrället! Blir kul med 600kg monster på vägen!