2758
Sök

Photoshop Problem

Samlare
82 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
#1
Hejsan allihop.

Nån som vet hur man gör för att byta färg på vissa delar av en bild med Photoshop Elements 5.0...? Jag har markerat den bit som jag vill byta färg på. Från svart till röd. Men lyckas inte hitta nånting i menyerna.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 december 2007
#2
Har du markerat den så ta bara penseln och måla på?

Eller missförstog jag dig nu?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Samlare
82 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
#3
Men då får jag väl inte med skuggningar å sånt.
Man ska väl kunna justera lite å på så vis få en helt annan färg...?

OO=00=OO
132 Inlägg
7 december 2007
#4
Jag brukar mixtra lite på få se...  Bild>Justeringar>ersätt färg
sen finns det ju typ nyans/mättnad får prova sej fram lite wink svart brukar vara rätt klurig att byta färg på...  men det är ju sc3...

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

218 Inlägg
8 december 2007
#5
eller så tar du och skapar ett nytt lager av den biten som är markerad(lager eller layers menyn), sen fyller du det med valfri färg och justerar sedan lagret till att vara multiplicerat och kanske lite opacity sänkning.

DONE!

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
8 december 2007
#6
Mrsky skrev:
eller så tar du och skapar ett nytt lager av den biten som är markerad(lager eller layers menyn), sen fyller du det med valfri färg och justerar sedan lagret till att vara color eller hue och kanske lite opacity sänkning.

DONE!
Fixed.


Dock så är det bättre att använda sig av adjustment layers. Fast jag vet inte vad det heter på svenska och jag vet inte om det finns i Elements (som för övrigt inte borde kallas för photoshop då skiten är helt jävla oanvändbar).

Whine whine!

3 113 Inlägg
17 juli 2008
#7
(Upplyft tråd...!)

Jag har problem med mitt Photoshop CS2 där jag bara kan skriva med stora bokstäver. Hjälp, någon som vet något om felet/åtgärder?

Nej, jag har inte Caps Lock på som ni själva ser! big_smile

mvh
Krille - cebT

Semper Fi

@ GARAGET.ORG
229 Inlägg
17 juli 2008
#8
cebT skrev:
(Upplyft tråd...!)

Jag har problem med mitt Photoshop CS2 där jag bara kan skriva med stora bokstäver. Hjälp, någon som vet något om felet/åtgärder?

Nej, jag har inte Caps Lock på som ni själva ser! big_smile

mvh
Krille - cebT
Det beror väl på vilken textstil du använder,med vissa textstilar kan man bara skriva med stora bokstäver..


3 113 Inlägg
17 juli 2008
#9
jo vet det. men nu är det verkligen alla.. även TimesNewRoman o Arial sad

Semper Fi


Sök