Mc körkort

Saabdajw
9 december 2007 · 199 Inlägg

Tjennare,, är så att jag skulle vilja ta mc körkort snart,, gram igenom. tänkte kolla lite med ni som har tagit d, vad eran slutsumma slutade på ungefär? med teori körlektioner o uppkörning m.m. allt.   
mvh;)
glömde säga att det är mellan kort jag ska skaffa isåfall.. för om jag har fattat det rätt så måste man vara 21 för tung,, och så får man automatisk tungt körkort när man haft mellan kort i två år? läste det på en sida

Senast redigerat av Saabdajw (9 december 2007)

JohanW
9 december 2007 · 212 Inlägg

Beror som sagt på hur mycket du kört tidigare, tog tungt kort förra hösten. Hade då A1 sen ungdomens glada dagar som jag uppgraderade till tungt kort.
Inte kört så överdrivet mycket innan (moped och sånt självklart)
Klarade mig på några körgårdslektioner och några trafiklektioner, blev dock lite "övertränad" och uppkörningen var absolut inga problem.
Tror det gick på 5-6000:- för körlektioner + uppkörning.
Körgården är nog där man harvar mest om man kan trafiken bra smile

Mini JCW (2016)
Saabdajw
9 december 2007 · 199 Inlägg

JohanW skrev:
Beror som sagt på hur mycket du kört tidigare, tog tungt kort förra hösten. Hade då A1 sen ungdomens glada dagar som jag uppgraderade till tungt kort.
Inte kört så överdrivet mycket innan (moped och sånt självklart)
Klarade mig på några körgårdslektioner och några trafiklektioner, blev dock lite "övertränad" och uppkörningen var absolut inga problem.
Tror det gick på 5-6000:- för körlektioner + uppkörning.
Körgården är nog där man harvar mest om man kan trafiken bra smile

Kört en del moped har man ju gjort,, kör även cross på fritiden så "tekniken" ska nog inte vara några problem, är nog mest trafikreglerna o placering man ska lära sig lite..

JohanW
9 december 2007 · 212 Inlägg

Jepp, jag hade då en ganska "gnällig" skola, dom ville gärna att allt skulle sitta i minsta detalj. Men det borde gå att ta nån "provlektion" på lån skola så kanske dom kan se hur "mkt jobb" det blir wink

Mini JCW (2016)
fanatix
9 december 2007 · 27 Inlägg

Mitt A1 landade på runt 5000:-, hade kört en hel del cross och moped innan.

Jag gasar, det rasar
Saabdajw
9 december 2007 · 199 Inlägg

fanatix skrev:
Mitt A1 landade på runt 5000:-, hade kört en hel del cross och moped innan.

okej,, itne så dyrt som jag trodde då,, trodde det skulle landa på runt 8-9 kanske,, ska försöka att komma ihåg att ringa och anmäla mig snart med..smile vill ju ah det till sommaren nästa år!tongue vad kör ni för hoj då.. sport hoj?supermotard? glidar åk,, själv vill jag nog helst ha en supermotard,, verkar roligast..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang