2212
Sök

Mr. funs old mini////// Project "Revolution" A new breed......

Team Pro5
313 Inlägg
14 december 2007
LillNaisarn skrev:
Intressant tråd! Sen tycker jag att det är lite väl tråkigt att folk håller på klanka ner på MR.Fun och div andra "kända" bil byggare.

skulle villja se er komma med 1-2 bilar per år hur bra resultatet blir, går ju inte att jämnföra med om man hållit på en bil i flera år jämt emot dessa som var nämnda.
Dock så tycker jag att det är synd att det är mkt fusk över dessa byggen, vad är iden bakom det hela kan jag inte heller förstå!

Offtopic:
Jag tror att vi har hittat problemet.. dom bygger bilen på tok för fort och missar hälften..

Ontopic:
Looks like your going the right way with this car.. never liked the looks of it.. all my good luck to you and keep up the pace wink

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
14 december 2007
Fett!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

33 Inlägg
14 december 2007
Syncr0 skrev:
LillNaisarn skrev:
Intressant tråd! Sen tycker jag att det är lite väl tråkigt att folk håller på klanka ner på MR.Fun och div andra "kända" bil byggare.

skulle villja se er komma med 1-2 bilar per år hur bra resultatet blir, går ju inte att jämnföra med om man hållit på en bil i flera år jämt emot dessa som var nämnda.
Dock så tycker jag att det är synd att det är mkt fusk över dessa byggen, vad är iden bakom det hela kan jag inte heller förstå!

Offtopic:
Jag tror att vi har hittat problemet.. dom bygger bilen på tok för fort och missar hälften..

Japp har blivit en alldeles för stor grej med det här att man måste komma med en ny bil till varje säsong när "man tillhör toppen av bilbyggare i Sverige".

Lite ontopic också då smile ska bli kul och se bilen i sin nya skepnad i vår! keep up!

rakäre
1 275 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
I build maybe 8-10 project cars every year for different people.

There is no exuse for bad workmanship , it dos`nt matter how long it takes or how fast you can do it , it must be done right !
   The biggest problem that people do , is they have maybe 5 months to do a car , take it easy for the first 4 months and then go all out in the last month. This way all the important stuff like quality is missed out.

On topic :       MORE PICS COMMING!!!!!!

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

8 156 Inlägg
14 december 2007
A lot of car builders does that. They work 24/7 the last week before the show...
I guess that there is a slight difference between working on your own car, working on someone else's car or working on a project (for a show)?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

rakäre
1 275 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
A lot of car builders does that. They work 24/7 the last week before the show...
I guess that there is a slight difference between working on your own car, working on someone else's car or working on a project (for a show)?

I dont think there should be a difference.

We say in English : If its worth doing then its worth doing right !

We also say : If it a`nt broken ........dont fix it lol

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

4 767 Inlägg
14 december 2007
Håller med dej helt Paul, ska det göras ska det göras ordentligt! smile

Din mini kommer nog bli riktigt fet när den blir klar! big_smile Kommer bort och tittar nån dag snart!

Mvh
Erick i Evolution Garage (grannen big_smile)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

rakäre
1 275 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Eric i want your rear lights ................... can i have them ????????smile

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

3 125 Inlägg
15 december 2007
_Wallis_ skrev:
Om allt går vägen med mitt bygge så kommer det sitta D2 brommsar & fjädring i min projektbil med! smile Grymma grejer!

Bromsarna är okej, värre med de äldre coiloversen...

Lite si och så med kvaliteten på D2, men man får vad man betalar för.
Nu har ju version 2 kommit av coiloverkiten och nu börjar det bli bättre ordning på produkterna...Har varit rätt mycket fel, läckage och annat strul med de tidigare D2 satserna.

Se bland annat:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 … &pp=20

rakäre
1 275 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
_Wallis_ skrev:
Om allt går vägen med mitt bygge så kommer det sitta D2 brommsar & fjädring i min projektbil med! smile Grymma grejer!

Bromsarna är okej, värre med de äldre coiloversen...

Lite si och så med kvaliteten på D2, men man får vad man betalar för.
Nu har ju version 2 kommit av coiloverkiten och nu börjar det bli bättre ordning på produkterna...Har varit rätt mycket fel, läckage och annat strul med de tidigare D2 satserna.

Se bland annat:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 … &pp=20

D2 coilovers..............version 3 are now here !!

And i have H&R coilovers not D2

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
15 december 2007
Mangeman skrev:
FordEsci skrev:
peegee skrev:

wow Kaxigt terazzi...? roll

Definitionen "skrothög" platsar knappast in... men väldigt intressant att en "skrothög" plockar hem Peoples Choice på Skandinaviens största och populäraste bilmässa för ombyggda bilar...

Han har rätt, oseriösa "byggare" varför ska dom ens ge sig på sånt? Du såg ju hur han hade gjort denna. När vi ändå e inne på ämnet, Kooz byggen. Fy fan, kommer ihåg hans typ första bygge, den "Zerrarin" LOL och för att inte tala om hans Celica. Jag var typ okunnig vad det gällde bilar när jag såg den på Vallåkra första gången, jag trodde jag skulle börja gråta så dåligt gjord den var. Ännu mer ledsen blev jag när dne vann People´s Choice"

Men åter till denna bil. Du verkar kunna din grej och hoppas du gör vid Mini´n till det bättre:D Ska bli kul att se den färdig. Kepp up the good work. Mvh//Erik

Som bilplåtslagare till yrket, kan du förstå hur JAG känner mig när jag får reda på att sånna kooz och liknande byggen vinner en sjuhelvetes massa priser!
Undrar hur en bedömmning faktiskt går till engentligen?........ Ohhhh, krommade fälgar och ett dyrt kit som du satt ditt med en poppnit och limm, shit, här får du världens största pokal! tongue

Skall dock inte sätta alla i skiten, det finns många många som är duktiga och gör bra och ordentliga jobb, men dom hamnar tyvärr oftast i skymundan!

Tillbaka till bilen i fråga innan lille jag blir helt "tossig" <----skånkst uttryck! ....framför datorn, skönt att höra att de finns folk som rättar till såna pisse bilar och gör nått ordentligt av dom, skall bil kul och se den i verklighet sen!
Keep it up! cool

Håller med dig till 100% blir riktigt ledsen när jag ser dessa bilar där dom pillt din det största och värsta bara för att folk är så bilnda och ser bara att det är störst och värst så att bilbyggaren kan skita i allt som heter finich och bilbyggar konst

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
15 december 2007
Kommer bli så grymt fet när den är klar!
gött när man kan komma förbi å titta ibland med smile
för du gör ett grymt jobb!!

mvh Philip(Evolution Garage)

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

rakäre
1 275 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
It`s a shame your not here today............this is what you are missing!!!

http://www.garaget.org/gallery/archive/68391/209237_1g73mp.jpg
This will be used on varius parts of the project

http://www.garaget.org/gallery/archive/68391/209238_m4mv2d.jpg
Senast redigerat av PaintWorX (15 december 2007)

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
15 december 2007
I've been reading this thread 4 some time and I think it's great what you're doin'... Hope and believe that the finish will be better this time than the last version of the car (from what it looked like on the pics you've uploaded)!

Please don't quote this message sayin' "let us see u do a better job than mr fun did" cuz i don't say I can do better, what I'm sayin' is that I believe PaintWorX will do a better job..

Keep up the good work, and see u PaintWorX at Elmia -08

Evolution Garage
1 299 Inlägg
15 december 2007
LillNaisarn skrev:

Håller med! Lite lustigt hur ett par garagetkillar kan sitta å klanka på 2 av sveriges absolut bästa bilbyggare, hur mkt dom gör själva vågar jag inte svara på dock...
Kolla Mr. Funs Porsche, Kooz 350z, bara löjligt med folk som tror sig såpass mkt att dom kan kalla de för skitbyggen o.s.v.

PaintworX: Även om du verkar väldigt duktig bilbyggare så är det aningen klumpigt att komma och håna ett av Mr. Funs gamla projekt. Ta en titt på hans tidigare byggen innan du dömer honom som bilbyggare.

Sky´s the limit...

Pirat
426 Inlägg
Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
15 december 2007
Rushman skrev:
LillNaisarn skrev:

Håller med! Lite lustigt hur ett par garagetkillar kan sitta å klanka på 2 av sveriges absolut bästa bilbyggare, hur mkt dom gör själva vågar jag inte svara på dock...
Kolla Mr. Funs Porsche, Kooz 350z, bara löjligt med folk som tror sig såpass mkt att dom kan kalla de för skitbyggen o.s.v.

PaintworX: Även om du verkar väldigt duktig bilbyggare så är det aningen klumpigt att komma och håna ett av Mr. Funs gamla projekt. Ta en titt på hans tidigare byggen innan du dömer honom som bilbyggare.

Mr Funs Porsche? wink När byggde han en sån?

Bygger rolig bil. :)

rakäre
1 275 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Rushman skrev:
LillNaisarn skrev:

Look at my home page before you judge me !!

I think people will be suprized at the quality of this car and project!!!

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 december 2007
I¨m not the person who judges anyone but i would really give you my credits of an very good and interesting project of the remake of mr funs "old" mini. Very interesting indeed. Allways fun when someone gives a cool car a cooler and better look big_smile Keep on mate on your way to your perfect car!

See you later buddy!

Sök